REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Joyfood, producent polskich „superfoods”: Żywność funkcjonalna może być alternatywą dla suplementów diety

  • Autor: Magdalena Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 11:27
Joyfood, producent polskich „superfoods”: Żywność funkcjonalna może być alternatywą dla suplementów diety

- Rynek żywności funkcjonalnej ma ogromny potencjał rozwoju, co już od kilku lat widoczne jest na Zachodzie. W Polsce producentów tzw. „superfoods” ciągle przybywa. Dla nas, jako nowego gracza, kluczowe było znalezienie nietypowego konceptu i swojej niszy. W perspektywie kilku lat chcielibyśmy w segmencie żywności funkcjonalnej zaznaczyć swoją obecność i spopularyzować kategorię - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Piotr Wojtecki, dyrektor marketingu w firmie Joyfood.

REKLAMA

Joyfood to producent i dystrybutor funkcjonalnej żywności, firma z polskim kapitałem, która powstała w 2014 r. w Łodzi. Dzisiaj ma w ofercie trzy własne marki spożywcze: PROporcja, SmartFood i Zdrowe Pola, przy produkcji i konfekcji  grupuje wielu wyspecjalizowanych dostawców i partnerów.

Firma Joyfood zaczynała od marki SmartFood, która oferuje produkty z kategorii zbilansowanych diet niskokalorycznych, to produkty specjalistyczne, stosowane m.in. w leczeniu otyłości. - Jest to jednak żywność w proszku i saszetce, i mimo, że jest dużo lepiej postrzegana niż jeszcze 3 lata temu, to jednak nadal ciąży nad nią stereotypowa negatywna percepcja, co nie jest adekwatne w odniesieniu do naszych produktów – mówi Piotr Wojtecki.

Jednym z innowacyjnych działań w tym formacie, było wprowadzenie przez Joyfood do oferty produktów w postaci pojedynczych saszetek, bo z badań firmy wynikało, że polscy konsumenci zanim kupią całą gamę produktów za kilkadziesiąt złotych, najpierw chcą je przetestować.  - Wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów  i docelowo zamierzamy zmodyfikować ofertę i skupić się na formatach przekąskowych, ready to eat. Niedawno wprowadziliśmy na rynek np. chipsy wysokoproteinowe. Myślę, że na ten rodzaj żywności jeszcze przyjdzie w Polsce czas, a  wtedy chcemy być na tzw. pool position – zapewnia Piotr Wojtecki.

Drugą marką należącą do Joyfood jest PROporcja, która skupia również produkty funkcjonalne, gotowe posiłki o dużym indeksie sytości, łatwe do podania. - Obecnie pod tym brandem mamy 5 produktów, w czerwcu odświeżymy całą ofertę i skład asortymentu. Docelowo chcemy gamę produktów rozbudować o dania wegetariańskie i formaty przekąskowe. PROporcja to na razie „uśpione dziecko”, które powróci odmienione w drugiej połowie tego roku, wykorzystujemy nasze doświadczenia i chcemy pokazać kilka przewag technologicznych które udało nam się wdrożyć przy pracach nad nowymi recepturami – dodaje Piotr Wojtecki.

Zdrowe Pola to najmłodsza marka w portfolio łódzkiej firmy. Mimo, że działa na rynku zaledwie kilka miesięcy, jej założyciele zapewniają, że ma dobre recenzje.

Obecnie ma 6 produktów w formatach koktajlowych, obok młodego jęczmienia na sklepowych półkach znaleźć można pyłek kwiatowy, czerwonego buraka, liść jarmużu, mix zielonych superfoodów oraz nać pietruszki. - To są formaty innowacyjne, mamy pomysły na dużo więcej – zapewnia Piotr Wojtecki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH