REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Józef Rolnik: Rynek wewnętrzny jest dla nas kluczowy. Dobrze czujemy się również w Rosji

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2016, 12:29
Józef Rolnik: Rynek wewnętrzny jest dla nas kluczowy. Dobrze czujemy się również w Rosji
Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik/ fot. PTWP

- Dla nas rynek wewnętrzny jest kluczowy. Mamy to szczęście, że działamy na 40 mln rynku z ogromnym potencjałem sprzedażowym. Tego zazdroszczą nam wszystkie kraje z Europy Środkowej. Myślę, że duży potencjał rozwoju tkwi w polskich regionalizmach – oscypkach, lokalnych wędlinach. Jednak problemem jest brak sensownych kanałów sprzedaży tego typu produktów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik.

REKLAMA

Józef Rolnik przyznaje, że rynek wewnętrzny jest kluczowy w strategii firmy. Jednak firma próbowała swoich sił w wielu zakątkach świata, m.in. w Stanach Zjednoczonych. - Jednak jest to dla nas dziwny rynek, na którym, mimo, że bardzo aktywnie działa stara Polonia, to jednak ciężko trafić w ich gusta. Nie prowadzimy tam agresywnej polityki sprzedażowej, bo nie do końca czujemy specyfikę kraju. Rynek sieciowy jest tam gigantyczny, a polonijne firmy maja swoja filozofie działania.  Uważam, że lepiej spróbować rozwoju w Niemczech – w kraju, który znamy, który jest zlokalizowany blisko od Polski i którego konsumenci są przekonani do polskich produktów - dodaje.

Jednak działania eksportowe firma Rolnik zamierza skupić na Europie, choć jej przedstawiciele rozmawiają również z Iranem a nawet Chinami. - Drobne kroki cieszą, a o sile polskiej gospodarki świadczy skuteczna walka z otwartym rynkiem europejskim - twierdzi Józef Rolnik.

A jakie znaczenie w rozwoju firmy Rolnik ma Rosja?

- Embargo Rosji nas nie dotyczyło, bo warzywa i owoce przetworzone nie były objęte zakazem. Pokrzyżowała nam jednak plany silna dewaluacja rubla, co automatycznie ograniczyło naszą sprzedaż do rosyjskiej sieci Metro - a o ten kontrakt walczyliśmy ponad rok i mieliśmy ogromne możliwości zwiększenia sprzedaży. Najważniejsze jest dla nas jednak, że jesteśmy zaczepieni w rosyjskiej sieci. Dobrze czujemy się na tym ryku i upatrujemy w nim duży potencjał.- zapewnia współzałożyciel Rolnika.

Jego zdaniem bardzo pozytywne jest dla to, że coraz częściej o wejściu na dany rynek, do konkretnej sieci decydują warunki czystej konkurencji i ekonomiki.

- Polskie produkty mają bardzo dobrą renomę na rosyjskim rynku. Rosyjscy klienci lubią, cenią i szanują polskie produkty. Dla przykładu polski ogórek funkcjonuje w Rosji jako marka sama w sobie i jest ona często podrabiana. Np. na ogórkach z Indii czy Wietnamu często można znaleźć napis „polski ogórek” - przytacza. 

Czytaj również: 

Rolnik szuka nowych możliwości biznesowych. W grę wchodzi wyłącznie akwizycja

Firma Rolnik powstała z inicjatywy dwóch szkolnych przyjaciół, Józefa Rolnika i Krzysztofa Gołębniaka, w okresie gigantycznego rozwoju przedsiębiorczości na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Dzisiaj Rolnik to jeden z liderów branży przetwórstwa owocowo – warzywnego w Polsce. 

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH