Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Józef Rolnik: Rynek wewnętrzny jest dla nas kluczowy. Dobrze czujemy się również w Rosji

- Dla nas rynek wewnętrzny jest kluczowy. Mamy to szczęście, że działamy na 40 mln rynku z ogromnym potencjałem sprzedażowym. Tego zazdroszczą nam wszystkie kraje z Europy Środkowej. Myślę, że duży potencjał rozwoju tkwi w polskich regionalizmach – oscypkach, lokalnych wędlinach. Jednak problemem jest brak sensownych kanałów sprzedaży tego typu produktów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik.

Józef Rolnik: Rynek wewnętrzny jest dla nas kluczowy. Dobrze czujemy się również w Rosji
Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik/ fot. PTWP

Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 02-09-2016, 12:29

Józef Rolnik przyznaje, że rynek wewnętrzny jest kluczowy w strategii firmy. Jednak firma próbowała swoich sił w wielu zakątkach świata, m.in. w Stanach Zjednoczonych. - Jednak jest to dla nas dziwny rynek, na którym, mimo, że bardzo aktywnie działa stara Polonia, to jednak ciężko trafić w ich gusta. Nie prowadzimy tam agresywnej polityki sprzedażowej, bo nie do końca czujemy specyfikę kraju. Rynek sieciowy jest tam gigantyczny, a polonijne firmy maja swoja filozofie działania.  Uważam, że lepiej spróbować rozwoju w Niemczech – w kraju, który znamy, który jest zlokalizowany blisko od Polski i którego konsumenci są przekonani do polskich produktów - dodaje.

Jednak działania eksportowe firma Rolnik zamierza skupić na Europie, choć jej przedstawiciele rozmawiają również z Iranem a nawet Chinami. - Drobne kroki cieszą, a o sile polskiej gospodarki świadczy skuteczna walka z otwartym rynkiem europejskim - twierdzi Józef Rolnik.

A jakie znaczenie w rozwoju firmy Rolnik ma Rosja?

- Embargo Rosji nas nie dotyczyło, bo warzywa i owoce przetworzone nie były objęte zakazem. Pokrzyżowała nam jednak plany silna dewaluacja rubla, co automatycznie ograniczyło naszą sprzedaż do rosyjskiej sieci Metro - a o ten kontrakt walczyliśmy ponad rok i mieliśmy ogromne możliwości zwiększenia sprzedaży. Najważniejsze jest dla nas jednak, że jesteśmy zaczepieni w rosyjskiej sieci. Dobrze czujemy się na tym ryku i upatrujemy w nim duży potencjał.- zapewnia współzałożyciel Rolnika.

Jego zdaniem bardzo pozytywne jest dla to, że coraz częściej o wejściu na dany rynek, do konkretnej sieci decydują warunki czystej konkurencji i ekonomiki.

- Polskie produkty mają bardzo dobrą renomę na rosyjskim rynku. Rosyjscy klienci lubią, cenią i szanują polskie produkty. Dla przykładu polski ogórek funkcjonuje w Rosji jako marka sama w sobie i jest ona często podrabiana. Np. na ogórkach z Indii czy Wietnamu często można znaleźć napis „polski ogórek” - przytacza. 

Czytaj również: 

Rolnik szuka nowych możliwości biznesowych. W grę wchodzi wyłącznie akwizycja

Firma Rolnik powstała z inicjatywy dwóch szkolnych przyjaciół, Józefa Rolnika i Krzysztofa Gołębniaka, w okresie gigantycznego rozwoju przedsiębiorczości na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Dzisiaj Rolnik to jeden z liderów branży przetwórstwa owocowo – warzywnego w Polsce. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Rolnik RSS ALERT    /    Józef Rolnik RSS ALERT    /    rynek przetworów owocowo-warzywnych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.