Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Józef Rolnik: Rynek wewnętrzny jest dla nas kluczowy. Dobrze czujemy się również w Rosji

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2016, 12:29
Józef Rolnik: Rynek wewnętrzny jest dla nas kluczowy. Dobrze czujemy się również w Rosji
Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik/ fot. PTWP

- Dla nas rynek wewnętrzny jest kluczowy. Mamy to szczęście, że działamy na 40 mln rynku z ogromnym potencjałem sprzedażowym. Tego zazdroszczą nam wszystkie kraje z Europy Środkowej. Myślę, że duży potencjał rozwoju tkwi w polskich regionalizmach – oscypkach, lokalnych wędlinach. Jednak problemem jest brak sensownych kanałów sprzedaży tego typu produktów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Józef Rolnik, współwłaściciel firmy Rolnik.

Józef Rolnik przyznaje, że rynek wewnętrzny jest kluczowy w strategii firmy. Jednak firma próbowała swoich sił w wielu zakątkach świata, m.in. w Stanach Zjednoczonych. - Jednak jest to dla nas dziwny rynek, na którym, mimo, że bardzo aktywnie działa stara Polonia, to jednak ciężko trafić w ich gusta. Nie prowadzimy tam agresywnej polityki sprzedażowej, bo nie do końca czujemy specyfikę kraju. Rynek sieciowy jest tam gigantyczny, a polonijne firmy maja swoja filozofie działania.  Uważam, że lepiej spróbować rozwoju w Niemczech – w kraju, który znamy, który jest zlokalizowany blisko od Polski i którego konsumenci są przekonani do polskich produktów - dodaje.

Jednak działania eksportowe firma Rolnik zamierza skupić na Europie, choć jej przedstawiciele rozmawiają również z Iranem a nawet Chinami. - Drobne kroki cieszą, a o sile polskiej gospodarki świadczy skuteczna walka z otwartym rynkiem europejskim - twierdzi Józef Rolnik.

A jakie znaczenie w rozwoju firmy Rolnik ma Rosja?

- Embargo Rosji nas nie dotyczyło, bo warzywa i owoce przetworzone nie były objęte zakazem. Pokrzyżowała nam jednak plany silna dewaluacja rubla, co automatycznie ograniczyło naszą sprzedaż do rosyjskiej sieci Metro - a o ten kontrakt walczyliśmy ponad rok i mieliśmy ogromne możliwości zwiększenia sprzedaży. Najważniejsze jest dla nas jednak, że jesteśmy zaczepieni w rosyjskiej sieci. Dobrze czujemy się na tym ryku i upatrujemy w nim duży potencjał.- zapewnia współzałożyciel Rolnika.

Jego zdaniem bardzo pozytywne jest dla to, że coraz częściej o wejściu na dany rynek, do konkretnej sieci decydują warunki czystej konkurencji i ekonomiki.

- Polskie produkty mają bardzo dobrą renomę na rosyjskim rynku. Rosyjscy klienci lubią, cenią i szanują polskie produkty. Dla przykładu polski ogórek funkcjonuje w Rosji jako marka sama w sobie i jest ona często podrabiana. Np. na ogórkach z Indii czy Wietnamu często można znaleźć napis „polski ogórek” - przytacza. 

Czytaj również: 

Rolnik szuka nowych możliwości biznesowych. W grę wchodzi wyłącznie akwizycja

Firma Rolnik powstała z inicjatywy dwóch szkolnych przyjaciół, Józefa Rolnika i Krzysztofa Gołębniaka, w okresie gigantycznego rozwoju przedsiębiorczości na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Dzisiaj Rolnik to jeden z liderów branży przetwórstwa owocowo – warzywnego w Polsce. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH