Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jutrzenka Colian rozważa stworzenie przyczółku w Rosji. Na razie uważnie analizuje ten rynek

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-07-2010, 13:27
Jutrzenka Colian rozważa stworzenie przyczółku w Rosji. Na razie uważnie analizuje ten rynek

- Rynek przypraw intensywnie rośnie zwłaszcza w Rosji i na wschodzie Europy. Dlatego chcemy umocnić pozycję tu, gdzie już jesteśmy obecni i zdobywać nowe rynki. Bardzo uważnie analizujemy rosyjski rynek. Gdybyśmy mieli tu swój przyczółek, łatwiej byłoby nam się rozwijać na rynkach tego regionu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych i członek zarządu Jutrzenka Colian.

Najważniejszym rynkiem eksportowym jest dla marki Appetita, należącej do Jutrzenki Colian jest Rosja.
- Rynek ten jest bardzo trudny, bo coraz bardziej restrykcyjny. Jednak jego ogrom daje duże perspektywy wzrostu i chcemy walczyć o udziały w nim. Zwłaszcza, że rynek przypraw w Rosji bardzo intensywnie rośnie, bo aż o średnio 10 proc. rocznie - mówi Krzysztof Koszela.

Jego zdaniem szczególnie intensywnie rozwijają się mieszanki przypraw i przyprawy jednorodne, stagnację przeżywają z kolei uniwersalne przyprawy.

Potencjał Rosji jest tak duży, że właściciel Appetity wstępnie myśli o stworzeniu możliwości produkcyjnych w tym miejscu.

- Bardzo dokładnie przyglądamy się rynkowi rosyjskiemu. Do końca tego roku chcielibyśmy podjąć decyzję w jaki sposób będziemy się tam rozwijać. Gdyby udało się np. zlecić produkcję przypraw lokalnym fabrykom nasze możliwości ekspansji np. do Kazachstanu i państw z regionu byłyby znacznie wyższe. Na razie jest jednak za wcześnie, żeby o czymkolwiek przesądzać - mówi Krzysztof Koszela.

Poza tym w dalszej perspektywie zarząd Appetiny rozważa próbę ekspansji na rynek chiński.

Marka przypraw Appetita, poza Polska jest obecna na takich rynkach jak: Litwa, Estonia, Łotwa, Mongolia, Białoruś, Rumunia i Rosja a także USA, Kanada i Wielka Brytania.

- Obecnie eksport tej marki stanowi 15 proc. w łącznej sprzedaży, do końca tego roku chcemy zwiększyć eksport Appetity do 20 proc. - mówi Krzysztof Koszela.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH