REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Jutrzenka Colian rozważa stworzenie przyczółku w Rosji. Na razie uważnie analizuje ten rynek

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-07-2010, 13:27
Jutrzenka Colian rozważa stworzenie przyczółku w Rosji. Na razie uważnie analizuje ten rynek

- Rynek przypraw intensywnie rośnie zwłaszcza w Rosji i na wschodzie Europy. Dlatego chcemy umocnić pozycję tu, gdzie już jesteśmy obecni i zdobywać nowe rynki. Bardzo uważnie analizujemy rosyjski rynek. Gdybyśmy mieli tu swój przyczółek, łatwiej byłoby nam się rozwijać na rynkach tego regionu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych i członek zarządu Jutrzenka Colian.

REKLAMA

Najważniejszym rynkiem eksportowym jest dla marki Appetita, należącej do Jutrzenki Colian jest Rosja.
- Rynek ten jest bardzo trudny, bo coraz bardziej restrykcyjny. Jednak jego ogrom daje duże perspektywy wzrostu i chcemy walczyć o udziały w nim. Zwłaszcza, że rynek przypraw w Rosji bardzo intensywnie rośnie, bo aż o średnio 10 proc. rocznie - mówi Krzysztof Koszela.

Jego zdaniem szczególnie intensywnie rozwijają się mieszanki przypraw i przyprawy jednorodne, stagnację przeżywają z kolei uniwersalne przyprawy.

Potencjał Rosji jest tak duży, że właściciel Appetity wstępnie myśli o stworzeniu możliwości produkcyjnych w tym miejscu.

- Bardzo dokładnie przyglądamy się rynkowi rosyjskiemu. Do końca tego roku chcielibyśmy podjąć decyzję w jaki sposób będziemy się tam rozwijać. Gdyby udało się np. zlecić produkcję przypraw lokalnym fabrykom nasze możliwości ekspansji np. do Kazachstanu i państw z regionu byłyby znacznie wyższe. Na razie jest jednak za wcześnie, żeby o czymkolwiek przesądzać - mówi Krzysztof Koszela.

Poza tym w dalszej perspektywie zarząd Appetiny rozważa próbę ekspansji na rynek chiński.

Marka przypraw Appetita, poza Polska jest obecna na takich rynkach jak: Litwa, Estonia, Łotwa, Mongolia, Białoruś, Rumunia i Rosja a także USA, Kanada i Wielka Brytania.

- Obecnie eksport tej marki stanowi 15 proc. w łącznej sprzedaży, do końca tego roku chcemy zwiększyć eksport Appetity do 20 proc. - mówi Krzysztof Koszela.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH