Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kampania "5 porcji warzyw, owoców lub soku" zaczyna przynosić efekty

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 27-05-2009, 17:14

Po dwóch miesiącach prowadzenia kampanii "5 porcji warzyw, owoców lub soku" jej znajomość zadeklarowało aż 41 proc. pytanych Polek. Przełożyło się to również na większe spożycie warzyw, owoców i soków.

Badania przeprowadzone przez IQS & QUANT Group na ogólnopolskiej próbie 300 kobiet w wieku 25 - 49 lat posiadających dzieci w wieku 3 - 13 lat, po kilku tygodniach intensywnych działań edukacyjnych prowadzonych przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), wskazują na wzrost świadomości Polek w kwestii konieczności spożywania warzyw i owoców oraz picia soków. Znajomość kampanii „promującej spożywanie owoców, warzyw lub soku" deklaruje 41 proc. badanych kobiet, podczas gdy w podobnym badaniu przeprowadzonym w grudniu 2008 było to zaledwie 27 proc.

Kampania "5 porcji warzyw owoców lub soku" współfinansowana ze środków Unii Europejskiej prowadzona jest w Polce od kilku miesięcy. Ma na celu informowanie społeczeństwa o tym jak ważne dla naszego zdrowia jest spożywanie właśnie 5 porcji warzyw owoców oraz soków dziennie, co oznacza pojęcie „porcja" oraz że porcją może być również sok. Podobne kampanie z dużym powodzeniem prowadzone są w wielu krajach Europy.

Do sukcesów kampanii zaliczyć można wzrost świadomości matek w kwestii możliwości zastępowania surowych warzyw i owoców, gdy nie mamy ich pod ręką. Nastąpił wyraźny wzrost spożywania soku przez dzieci w porównaniu z pomiarem z grudnia 2008: z 19 proc. na 30 proc. W deklaracjach matek występuje również tendencja do zastępowania owoców i warzyw sokiem (wzrost z 64 do 69 proc.). Bez wątpienia coraz częściej zdajemy sobie sprawę z wygody takiej formy, jaką dają nam właśnie soki. Doskonale pokazuje to przykład matek dających je dzieciom do szkoły jako formę owocu - ich liczba wzrosła (z 7 proc. do 15 proc.).

Aż 30 proc. matek podaje dzieciom sok jako najlepszą formę spożycia owocu i jest to deklarowana, druga najpowszechniejsza postać spożycia owoców. Oprócz wzrostu spożycia soku, w badanej próbie zaobserwowany został, zarówno wśród matek jak i dzieci, wzrost częstości jadania sałatek warzywnych wiosną w porównaniu z pomiarem zimowym. Z 33 na 43 proc. Nie bez znaczenia zapewne jest w tym przypadku sezonowość, a także upodobanie Polaków do spożywania w okresie zimowym potraw bardziej treściwych, wiosną zaś przechodzenia na lżejsze i bardziej urozmaicone diety.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.