REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

KE zatwierdziła trzy nowe programy promujące żywność

  • Autor: PAP
  • Data: 04-09-2011, 10:49
KE zatwierdziła trzy nowe programy promujące żywność
Komisja Europejska zatwierdziła nowe programy promujące żywność

"Pokochaj olej rzepakowy", "Nowa Jakość w drobiarstwie" oraz " 5 porcji warzyw, owoców lub soku" - to nowe programy zatwierdzone przez Komisję Europejską, których realizacja rozpocznie się w tym roku.

REKLAMA

O realizację programu promującego olej rzepakowy starało się Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju. To trzyletni program, który będzie prowadzony w Polsce i na Łotwie. Jego celem jest informowanie o właściwościach odżywczych i zdrowotnych tego oleju, a także o znaczeniu tego produktu w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej. Program ma poprawić wizerunek oleju rzepakowego i przekonać konsumentów o jego walorach odżywczych, aby w efekcie zwiększyć popyt na ten gatunek.

Koszt programu to ok. 1,7 mln euro, z czego ponad 800 tys. euro dopłaci Unia. Krajowy budżet wyda na ten program ok. 500 tys. euro, a Stowarzyszenie (PSPO) dołoży ponad 300 tys. euro.

Krajowa Rada Drobiarstwa (KRD) będzie promować drób wysokiej jakości wyprodukowany zgodnie z krajowym systemem jakości QAFP. Kampania przeprowadzona zostanie na polskim i niemieckim rynkach i ma trwać trzy lata.

Celem tego działania jest zwiększenie znajomości systemu QAFP m.in. wśród handlowców, dystrybutorów drobiu oraz konsumentów. Nowy system jakości ma być promowany w mediach, przewidziany jest też cykl seminariów.

Budżet kampanii wynosi 4 mln euro. Współfinansowanie UE wyniesie prawie 2 mln euro, wkład polskiego budżetu, to ok. 1,2 mln euro, KRD dopłaci ok. 800 tys. euro, pieniądze te będą pochodziły z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Natomiast "5 porcji warzyw, owoców lub soku" - to program przygotowany przez Krajową Unię Producentów Soków (KUPS). Jest on skierowany do konsumentów w Polsce i w Rumunii. Kampania będzie trwała także trzy lata. Program ten był już realizowany w poprzednich latach.

KUPS chce w ten sposób zachęcić do większego spożycia owoców, warzyw i soków poprzez propagowanie idei programu, czyli uświadomienie, że produkty te najlepiej jeść pięć razy dziennie. Informacje o zaletach tych produktów znajda się m.in. w spotach telewizyjnych i internecie.

Budżet kampanii wynosi 3,8 mln euro, z czego Unia dofinansuje ponad 1,9 mln euro. Krajowy budżet dopłaci ok. 1,1 mln euro, a KUPS przeznaczy na ten cel 765 tys. euro (pieniądze przekaże Fundusz Promocji Owoców i Warzyw).

Całkowity budżet ww. programów wynosi ok. 9,5 mln euro, z czego ok. 5,5 mln euro stanowi dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 382) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH