REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Komisja Europejska zatwierdziła trzy polskie programy promocyjne

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-07-2011, 11:49
Komisja Europejska zatwierdziła trzy polskie programy promocyjne

W dniu 8 czerwca 2011 r. na posiedzeniu Komitetu Zarządzającego ds. wspólnej organizacji rynków rolnych - promocja produktów rolnych przegłosowano decyzję, w ramach której zaakceptowane zostały trzy polskie programy promocyjno-informacyjne: „Pokochaj olej rzepakowy", złożony przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, „Nowa Jakość w drobiarstwie", złożony przez Krajową Radę Drobiarstwa - Izbę Gospodarczą, oraz „5 porcji warzyw, owoców lub soku", złożony przez Krajową Unię Producentów Soków.

REKLAMA

3-letnie programy promujące olej rzepakowy, drób wysokiej jakości oraz warzywa, owoce i soki realizowane będą odpowiednio na rynkach polskim i łotewskim, polskim i niemieckim oraz polskim i rumuńskim. Całkowity budżet ww. programów wynosi 9 470 221 euro, z czego 5 469 065 euro stanowi dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej.

Działania promocyjne z wykorzystaniem środków budżetowych, środków UE oraz funduszy promocji podejmowane w trzecim i czwartym kwartale 2010 roku, 
jak i następujących po nich kwartałach 2011 roku wskazują, że konieczne jest zapewnienie stałego i stabilnego źródła finansowania tego rodzaju działalności, 
przy jednoczesnym udziale producentów i przetwórców w podejmowaniu decyzji co do ich kierunków oraz celów. Wspólne doświadczenia branży rolno-spożywczej 
i administracji w promocji polskiej żywności będą bezcenne zarówno w zakresie planowania dalszej działalności promocyjnej, jak i w kontekście zmian polityki promocyjnej UE, której znaczenie - zwłaszcza w kontekście odchodzenia od bezpośredniego wspierania eksportu - będzie coraz większe tak w wymiarze finansowym, jak i merytorycznym.

Agencja Rynku Rolnego przedłożyła Komisji Europejskiej oferty 3-letnich programów promocyjno-informacyjnych pt.: „Jabłka każdego dnia", złożonej przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej i „Makarony Europy", złożonej przez Polską Izbę Makaronu.

Działania o charakterze promocyjno-informacyjnym w ramach ww. kampanii koncentrują się na rynkach ukraińskim i rosyjskim. Łączny budżet programów wynosi 6 959 tys. euro netto. W przypadku pozyskania pozytywnej decyzji KE działania w ramach programów zostaną uruchomione w przyszłym roku i będą realizowane przez 3 lata.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH