Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Komisja Europejska zatwierdziła trzy polskie programy promocyjne

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-07-2011, 11:49
Komisja Europejska zatwierdziła trzy polskie programy promocyjne

W dniu 8 czerwca 2011 r. na posiedzeniu Komitetu Zarządzającego ds. wspólnej organizacji rynków rolnych - promocja produktów rolnych przegłosowano decyzję, w ramach której zaakceptowane zostały trzy polskie programy promocyjno-informacyjne: „Pokochaj olej rzepakowy", złożony przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, „Nowa Jakość w drobiarstwie", złożony przez Krajową Radę Drobiarstwa - Izbę Gospodarczą, oraz „5 porcji warzyw, owoców lub soku", złożony przez Krajową Unię Producentów Soków.

3-letnie programy promujące olej rzepakowy, drób wysokiej jakości oraz warzywa, owoce i soki realizowane będą odpowiednio na rynkach polskim i łotewskim, polskim i niemieckim oraz polskim i rumuńskim. Całkowity budżet ww. programów wynosi 9 470 221 euro, z czego 5 469 065 euro stanowi dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej.

Działania promocyjne z wykorzystaniem środków budżetowych, środków UE oraz funduszy promocji podejmowane w trzecim i czwartym kwartale 2010 roku, 
jak i następujących po nich kwartałach 2011 roku wskazują, że konieczne jest zapewnienie stałego i stabilnego źródła finansowania tego rodzaju działalności, 
przy jednoczesnym udziale producentów i przetwórców w podejmowaniu decyzji co do ich kierunków oraz celów. Wspólne doświadczenia branży rolno-spożywczej 
i administracji w promocji polskiej żywności będą bezcenne zarówno w zakresie planowania dalszej działalności promocyjnej, jak i w kontekście zmian polityki promocyjnej UE, której znaczenie - zwłaszcza w kontekście odchodzenia od bezpośredniego wspierania eksportu - będzie coraz większe tak w wymiarze finansowym, jak i merytorycznym.

Agencja Rynku Rolnego przedłożyła Komisji Europejskiej oferty 3-letnich programów promocyjno-informacyjnych pt.: „Jabłka każdego dnia", złożonej przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej i „Makarony Europy", złożonej przez Polską Izbę Makaronu.

Działania o charakterze promocyjno-informacyjnym w ramach ww. kampanii koncentrują się na rynkach ukraińskim i rosyjskim. Łączny budżet programów wynosi 6 959 tys. euro netto. W przypadku pozyskania pozytywnej decyzji KE działania w ramach programów zostaną uruchomione w przyszłym roku i będą realizowane przez 3 lata.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH