Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koniec z kiszonkami "no name" - rozmowa z Gospodarstwem Rolnym Michał Sznajder

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-08-2017, 11:40
Koniec z kiszonkami
Rodzina Państwa Sznajderów/ fot. Żelazna studio

W gospodarstwie Sznajderów każdy ma swoje zadania i zna swoje miejsce i rolę. - Mój brat Michał z żoną zajmują się uprawą warzyw i kiszeniem, produkcją i pakowaniem. Tata ich wspiera a do tego odpowiada za pracę koncepcyjną, wymyśla nowe produkty i formaty. Z kolei ja wraz z mężem skupiamy się na poszerzaniu dystrybucji naszych kiszonek, a także dbamy o etykiety i logo na produktach, aranżujemy spotkania z potencjalnymi odbiorcami i udział w  targach branżowych, tak by wypromować nasze markowe kiszonki – mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Emilia Chmura, odpowiedzialna za pr i marketing w Gospodarstwie Rolnym M. Sznajder.

Na razie dystrybucja odbywa się lokalnie. Produkty z logo Sznajder można dzisiaj znaleźć we Wrocławiu i okolicach. - Zaopatrujemy małe warzywniaki, sklepy ze zdrową żywnością, nasze produkty są również w kilku lokalnych punktach Piotr i Paweł oraz w sieci Bacówka – wylicza Emilia Chmura.

Produkty Sznajderów są niepasteryzowane i wymagają ciągu chłodniczego a firmy na razie nie stać na organizowanie własnego transportu poza Dolny Śląsk. Do tego w sklepach te produkty też muszą stać w lodówce. - Nie jesteśmy w stanie wysłać naszych produktów nawet kurierem na drugi koniec Polski, ze względu na to, że nasze kiszonki cały czas pracują i muszą być stale w pozycji pionowej, bo cały czas się kiszą. Przez to nie jesteśmy na razie w stanie wypłynąć na szerokie wody. Ale za to postrzegamy siebie w bardzo fajnej niszy produktów naturalnych, to jest nasz atut dlatego chcemy być wierni naszej tradycji – przyznaje Emilia Chmura.

Dla porównania pasteryzowane produkty mogą stać gdziekolwiek na półkach sklepowych, nie wyciekają, są standardowo pakowane i nie są wyzwaniem transportowym.

Polacy oszaleli wprost w ostatnim czasie na punkcie zdrowego odżywiania, naturalnych produktów, czystej etykiety. Emilia Chmura przyznaje, że te trendy kiszonkom mocno sprzyjają.

- Wreszcie znów mamy w Polsce modę na kiszonki i jak kiedyś są one słusznie postrzegane jako bardzo zdrowa żywność, takie superfoods. Dlatego nadszedł czas, żeby zakomunikować konsumentom kto stoi za naszymi pysznymi kiszonkami. Dojrzeliśmy do tego, że trzeba obrandować nasze produkty. Bardzo zależy nam na sprzedaży pod naszą własną marką. Na razie w ten sposób lokujemy 30 proc. naszej produkcji - zapewnia Emilia Chmura. I dumnie przyznaje, że coraz więcej osób chce chwalić się współpracą z nimi. Uczestnictwo w różnych targach i konkursach procentuje.

Systemy typu Dziedzictwo Kulinarne, nowe szlaki kulinarne – to wszystko powoduje, że kiszonki z Karnic docierają do coraz szerszego grona odbiorców. - Coraz częściej same sklepy odzywają się do nas z zapytaniem o współpracę, bo okazuje się, że zaczynają się dopytywać o nas klienci. Poza tym współpracujemy również z lokalnymi restauracjami. Knajpy są dzisiaj premiowane znakami typu: slow food, dziedzictwo kulinarne, dzięki temu coraz częściej poszukują takich dostawców jak my – przyznaje Emilia Chmura.

Gospodarstwo Rolne Michał Sznajder to małe przedsiębiorstwo z Dolnego Śląska. Pola, na których uprawiane są warzywa przeznaczone do kwaszenia znajdują się na obszarze Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy. Gospodarstwo kwasi warzywa według starej, prostej receptury, bez nowoczesnych chemicznych dodatków, bez konserwantów, przyspieszaczy fermentacji, czy wybielaczy. Firma należy do międzynarodowej sieci Dziedzictwo Kulinarne, promującej zdrową i lokalną żywność. Jest członkami Slow Food Dolny Śląsk, organizacji działającej na rzecz Dobrego Smaku. 

Obszerny materiał o Gospodarstwie Rolnym M. Sznajder przeczytasz we wrześniowym numerze Rynku Spożywczego. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.