Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koreańczycy pokochali polskie aronie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-06-2016, 15:04
Koreańczycy pokochali polskie aronie
fot. materiały prasowe

Od kilku lat, m.in. dzięki umowie handlowej UE z Koreą Południową, aronia - polski "superowoc" podbija rynek Korei Południowej.

- Mamy w Polsce czarny skarb. Tym skarbem jest aronia. Prozdrowotne właściwości tego owocu, który Amerykanie nazywają super jagodą, są niedocenione – mówi prof. Iwona Wawer z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Polska jest największym eksporterem aronii na świecie. Według Leona Kraszewskiego, prezesa klastra Zjednoczona Aronia, produkujemy ponad 50 tys. ton tego owocu, z czego ponad 90 proc. trafia na rynki zagraniczne. Jak mówi Andrzej Karolak, prezes Krajowego Zrzeszenia Plantatorów Aronii, Polska króluje na światowym rynku aronii (prawie 90 proc. udział).

O tym jak popularna staje się polska aronia w Azji, na razie wie jedynie grono plantatorów i pasjonatów tego owocu. Tymczasem w Korei Południowej aronia jest wręcz utożsamiana z Polską. Dzięki ratyfikowanej w 2011 roku umowie handlowej pomiędzy Unią Europejską a Koreą Południową coraz więcej produktów z aronii trafia na ten azjatycki rynek.

- Wystarczyło usunąć niepotrzebne przeszkody, a polscy producenci żywności szybko nawiązali kontakty handlowe – mówi Leon Kraszewski. – Umowa handlowa pozwoliła niewielkim polskim firmom, pracującym na sukces aronii, wejść na rynek, który wcześniej zarezerwowany był dla dużych graczy – dodaje.

- „Ekologiczny Sok Aroniowy znad Biebrzy" wysyłamy do Korei od kilku lat - mówi Andrzej Chilicki z gospodarstwa „Eko-Aronia-Rolnik" ze Sztabina, prezes Augustowsko-Podlaskiego stowarzyszenia Eko-Rolników. Według Chilickiego jest wiele korzyści dla rolników płynących z umowy. - Ogromnym ułatwieniem jest to, że Korea zaczęła uznawać unijne certyfikaty. Wcześniej wysyłanie produktów rolnych było niezwykle trudne – mówi.

- Zdobycie certyfikatu oznaczało konieczność znalezienia koreańskiej firmy, która będzie na tyle zainteresowana importem, że zainwestuje w pomoc przy jego zdobyciu dla polskiego podmiotu. Dla takich gospodarstw jak moje było to nie do przejścia – opowiada Chilicki.

Dolnośląska firma rodzinna Runoland z Góry specjalizuje się w produkcji przetworów. Hitem firmy, który podbił Koreę, okazały się ekologiczne dżemy z aronii. - Choć weszliśmy na ten rynek nieco ponad 2 lata temu, rocznie wysyłamy już 10 kontenerów, a w każdym jest 45 tysięcy słoików aroniowych produktów. Około 30% naszego eksportu wysyłanego jest na rynek koreański, co daje 1,5 mln zł przychodów z tego rynku - mówi Przemysław Leśniewski, dyrektor eksportu Runoland.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 16412 04-07-2016, 12:46:
artykuł o aronii, a na azdjęciu owoce czarnego bzu..... profesjonalizm.....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH