REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kotaniec: Trudno walczy się o udziały w rynku majonezu z dużymi graczami

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2016, 10:40
Kotaniec: Trudno walczy się o udziały w rynku majonezu z dużymi graczami
fot. shutterstock

- Rynek detaliczny majonezów charakteryzuje się dużą fragmentarycznością i lokalnością. I to jest bariera dla mniejszych graczy. Mimo bardzo dobrego produktu ciężko się walczy o udziały rynkowe z takimi graczami jak Hellamnn’s czy Winiary. Nie mniej jednak walczymy i staramy się szerzyć dystrybucję w retailu - mówi Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec.

REKLAMA

Zdaniem Łukasza Kotańca majonez mimo swojej sezonowości (najwięcej się go sprzedaje przed Świętami Bożego Narodzenia oraz Wielkiej Nocy) to podstawowy sos w kuchni.

- Majonez Folwark ma ugruntowaną pozycję w kanale gastronomia i HoReCa – posiadamy 24 rodzaje majonezów oraz 3 sosy majonezowe. Swoim klientom oferujemy majonezy do surówek/sałatek, kanapek wiele wariantów dekoracyjnych i o wszechstronnym zastosowaniu. Stanowią one również dobrą bazę dla szefów kuchni do przygotowywania ich własnych sosów i dresingów. To na czym się koncentrujemy to szerzenie dystrybucji w kanale detalicznym. Ze względu na specyfikę kategorii jaką jest lokalność to jedno z trudniejszych wyzwań, które przed nami stoi. Nie mniej jednak jesteśmy bardzo dobrej myśli - dodaje Łukasz Kotaniec.

Jego zdaniem moda na zdrowe odżywianie nie wyklucza używania majonezu ale większą uwagę przykłada do smaku, jakości i składu. - Polacy nadal chętnie sięgają po majonez aczkolwiek stosują go w nieco inny sposób. Poza klasycznym podkreśleniem smaku potrawy majonez stanowi bazę do innych sosów i dressingów przygotowywanych przez konsumentów - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Kewpie Corp., producent majonezu z Japonii, poinformował, że pod koniec 2016 roku przejmie polską firmę Mosso Kwaśniewscy - producenta Majonezu Napoleońskiego.  Czy ta transakcja wpłynie na polski rynek majonezu?

- Aktualnie wiadomo tylko tyle ile strony poinformowały za pośrednictwem mediów. Trudno jest cokolwiek wyrokować. Naszym zadaniem w początkowym stadium nie zmieni to wiele. Takie transakcje to długi proces, którego efekty zauważalne są po co najmniej kilkunastu miesiącach. Nie sądzimy jednak, że dla największych marek takich jak Hellmans czy Winiary zmieni to cokolwiek. To co może się wydarzyć to wzmożona walka o udziały rynkowe w przypadku mniejszych graczy - dodaje Łukasz Kotaniec.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 845) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH