REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Krajowa Spółka Cukrowa dobrze ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-01-2016, 13:01
Krajowa Spółka Cukrowa dobrze ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016
fot. PTWP

Krajowa Spółka Cukrowa podsumowała wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016. We wszystkich siedmiu cukrowniach spółka skupiła łącznie 3 826 tys. ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie 581 tys. ton cukru.

REKLAMA

Kampania 2015/2016 w KSC S.A. rozpoczęła się w pierwszej dekadzie października 2015 roku, zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia 2016 r. Kampania prowadzona była w siedmiu Oddziałach KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło, Cukrownia Werbkowice. Średni czas trwania kampanii wyniósł 75 dni. We wszystkich siedmiu cukrowniach Spółka skupiła łącznie 3 826 tys. ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie 581 tys. ton cukru. Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Malbork – 66,3 t/ha. W 2015 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale 70 500 ha, uprawiało je 15 178 plantatorów.

Zarząd Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016 jako dobre. Należy zaznaczyć, że wpływ na wyniki skupu miała w szczególności letnia susza i związany z nią trudny sezon wegetacyjny. W związku z tym spadki plonów buraków cukrowych odnotowano w Europie i u innych producentów krajowych.

- Mimo trudnych warunków Krajowa Spółka Cukrowa S.A. osiągnęła satysfakcjonujący poziom skupu buraków cukrowych i produkcji cukru - informuje spółka.

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. powstała w 2002 roku. Jest największym w Polsce i ósmym, co do wielkości, producentem cukru w Europie. Udział KSC S.A. w krajowym rynku cukru wynosi blisko 40 procent. W skład koncernu wchodzi 7 cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) zlokalizowanych na terenie pięciu województw.

Podstawowy przedmiot działalności Krajowej Spółki Cukrowej S.A. stanowi produkcja
i sprzedaż cukru oraz handel wyrobami powstałymi w trakcie jego wytwarzania. Odbiorcami produktów Spółki sprzedawanymi pod marką Polski Cukier są zarówno uznane firmy polskie, jak i renomowane koncerny międzynarodowe.

Miniony sezon był bardzo trudny dla produkcji buraka, która straciła na panujących warunkach pogodowych - podsumowuje Krajowy Związek Plantatorów Buraka Cukrowego.

- Susza i ograniczenie uprawy nie tylko przez producentów cukru, ale i plantatorów ze względu na cenę buraka były główną przyczyną tak krótkiej kampanii. W stosunku do poprzedniego roku wyprodukowano około 700 tys. ton cukru mniej. Według naszych szacunków (gdyż dane z koncernów cukrowniczych stały się bardzo tajne) wyprodukowano nie więcej niż 1,3 miliona ton cukru, przy spożyciu około 1,65 miliona ton – wymienia Związek.

 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wi 01-02-2016, 09:30:
a o nowym zarządzie nic? Przecież jest już wybrany.. i to sprawdzeni fachowcy:-)
  • wik 19-01-2016, 07:18:
przecież Związek mógłby te dane pozyskać od swoich członków ale to wymagałoby trochę pracy z ich strony a przecież oni biorą składki nie za pracę....te dane są tez dostępne w ARR i ZPC :-) trochę wysiłku..

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH