Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Kremser, Bisnode: Sprzedaż Horteksu w całości jednemu nabywcy może być trudna do zrealizowania

- Sprzedaż Horteksu w całości jednemu nabywcy, ze względu na jego różnorodność produktową, wydaje się być bardzo trudna do zrealizowania, a jego podział na dwie dywizje – sokową i mrożonkową - jest najlepszym rozwiązaniem umożliwiającym sfinalizowanie transakcji - uważa Robert Kremser, dyrektor ds. rozwoju w firmie Bisnode Polska.

Kremser, Bisnode: Sprzedaż Horteksu w całości jednemu nabywcy może być trudna do zrealizowania
Robert Kremser, dyrektor ds. rozwoju w firmie Bisnode Polska; fot. PTWP

Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
Data: 07-07-2017, 10:48

Zdaniem Roberta Kremsera, kolejna próba sprzedaży przez fundusz Argan Capital legendarnej polskiej marki jaką jest Hortex tym razem może mieć inny finał niż dotychczas, głównie ze względu na strategię funduszu, a co za tym idzie silną chęć sfinalizowania transakcji.

Czytaj: Kto kupi Hortex? Argan Capital ponownie wystawia spółkę na sprzedaż

- Niemniej jednak dużą sztuką będzie sprzedaż Horteksu jako monolitu z koszykiem produktów o bardzo zróżnicowanym charakterze – z jednej strony soki, z drugiej mrożonki, a to oznacza, że trudno będzie znaleźć sprzedającemu chętnego na zakup Hortexu w całości. Wariantem najbardziej racjonalnym wydaje się podział spółki na dywizję soków i dywizję mrożonek, co zdecydowanie może ułatwić sfinalizowanie transakcji – komentuje ekspert Bisnode Polska.

Jak podkreśla, kandydatem do zakupu tej pierwszej może być Maspex znany z „kolekcjonowania” oraz przeprowadzanego z sukcesem reaktywowania znanych, polskich marek, który jednakże z pewnością nie będzie zainteresowany włączeniem do swojej oferty produktów wymagających innego procesu przechowywania i dystrybucji jakim jest mrożenie. - Produkty mrożone wymagałyby od Maspeksu dodatkowych nakładów inwestycyjnych i niewątpliwego skomplikowania działającego świetnie modelu biznesowego, a ponadto nie koresponduje z obecną strategią produktową giganta z Wadowic – dodaje.

- Analizy branżowe przeprowadzone przez Bisnode Polska pokazują, iż z idealnymi kandydatami do zakupu części mrożonej Horteksu wydają się być tacy gracze rynkowi jak Iglotex lub też jeden z jego udziałowców, fundusz Penta, który uzupełniłby swój portfel o znany brand rynku mrożonek idealnie pasujący do bliźniaczego niemal produktowo Igloteksu – komentuje.

- Zważywszy na powyższe sprzedaż Horteksu w całości jednemu nabywcy, ze względu na jego różnorodność produktową, wydaje się być bardzo trudna do zrealizowania, a jego podział na dwie ww. dywizje jest najlepszym rozwiązaniem umożliwiającym sfinalizowanie transakcji – podsumowuje Robert Kremser.

Czytaj także: Grauer, KPMG: Hortex może przejąć konglomerat spożywczy z odległych krajów

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Hortex RSS ALERT    /    Hortex na sprzedaż RSS ALERT    /    Robert Kremser RSS ALERT    /    Bisnode Polska RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    Iglotex RSS ALERT    /    Penta RSS ALERT    /    rynek mrożonek RSS ALERT    /    rynek soków RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Witton 2017-07-08 21:41:17
    już takie śmieci jak produkują,do tego centralny odwrót o soków i napojów rozłoży hortex na łopatki.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.29.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.