Kremser, Bisnode: Sprzedaż Horteksu w całości jednemu nabywcy może być trudna do zrealizowania
- Sprzedaż Horteksu w całości jednemu nabywcy, ze względu na jego różnorodność produktową, wydaje się być bardzo trudna do zrealizowania, a jego podział na dwie dywizje – sokową i mrożonkową - jest najlepszym rozwiązaniem umożliwiającym sfinalizowanie transakcji - uważa Robert Kremser, dyrektor ds. rozwoju w firmie Bisnode Polska.

Zdaniem Roberta Kremsera, kolejna próba sprzedaży przez fundusz Argan Capital legendarnej polskiej marki jaką jest Hortex tym razem może mieć inny finał niż dotychczas, głównie ze względu na strategię funduszu, a co za tym idzie silną chęć sfinalizowania transakcji.
Czytaj: Kto kupi Hortex? Argan Capital ponownie wystawia spółkę na sprzedaż
- Niemniej jednak dużą sztuką będzie sprzedaż Horteksu jako monolitu z koszykiem produktów o bardzo zróżnicowanym charakterze – z jednej strony soki, z drugiej mrożonki, a to oznacza, że trudno będzie znaleźć sprzedającemu chętnego na zakup Hortexu w całości. Wariantem najbardziej racjonalnym wydaje się podział spółki na dywizję soków i dywizję mrożonek, co zdecydowanie może ułatwić sfinalizowanie transakcji – komentuje ekspert Bisnode Polska.
Jak podkreśla, kandydatem do zakupu tej pierwszej może być Maspex znany z „kolekcjonowania” oraz przeprowadzanego z sukcesem reaktywowania znanych, polskich marek, który jednakże z pewnością nie będzie zainteresowany włączeniem do swojej oferty produktów wymagających innego procesu przechowywania i dystrybucji jakim jest mrożenie. - Produkty mrożone wymagałyby od Maspeksu dodatkowych nakładów inwestycyjnych i niewątpliwego skomplikowania działającego świetnie modelu biznesowego, a ponadto nie koresponduje z obecną strategią produktową giganta z Wadowic – dodaje.
- Analizy branżowe przeprowadzone przez Bisnode Polska pokazują, iż z idealnymi kandydatami do zakupu części mrożonej Horteksu wydają się być tacy gracze rynkowi jak Iglotex lub też jeden z jego udziałowców, fundusz Penta, który uzupełniłby swój portfel o znany brand rynku mrożonek idealnie pasujący do bliźniaczego niemal produktowo Igloteksu – komentuje.
- Zważywszy na powyższe sprzedaż Horteksu w całości jednemu nabywcy, ze względu na jego różnorodność produktową, wydaje się być bardzo trudna do zrealizowania, a jego podział na dwie ww. dywizje jest najlepszym rozwiązaniem umożliwiającym sfinalizowanie transakcji – podsumowuje Robert Kremser.
Czytaj także: Grauer, KPMG: Hortex może przejąć konglomerat spożywczy z odległych krajów


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.