REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

KUPS: Polacy są coraz bardziej świadomi konieczności konsumpcji warzyw, owoców i soków

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-05-2014, 11:34

Przed rozpoczęciem drugiej edycji kampanii KUPS przeprowadzono badania (na terenie Polski i Rumunii), które w Polsce wykazały, że połowa ankietowanych matek ma świadomość, że dla dobrego samopoczucia należy spożywać 5 razy dziennie warzywa i owoce, a 75% zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że owoce i warzywa są podstawą właściwego trybu życia. Badanie pokazało również, że aż 67% ankietowanych matek deklaruje podawanie dzieciom od czasu do czasu soku zamiast warzyw i owoców.

REKLAMA

Pierwsza edycja kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku" miała miejsce na terenie Polski w latach 2008-2010. Po jej zakończeniu przeprowadzono badania, które wykazały, że wśród matek mających dzieci w wieku wczesnoszkolnym wzrosła świadomość na temat odpowiedniego spożywania warzyw i owoców oraz soków, jako ich wygodnej alternatywy. Już 44% badanych matek miało wiedzę, że pojedynczy owoc lub warzywo stanowi jedną porcję, co pomaga w szybkim przeliczaniu owoców i warzyw na odpowiednie racje dzienne. Był to wynik o 10% wyższy niż na starcie kampanii. Badanie pokazało również, że matki skutecznie zachęcają swoje pociechy do picia soków, gdyż 29% dzieci sięga po nie chętnie, alternatywnie dla spożycia warzyw i owoców. Ponadto 6 na 10 matek ma świadomość, że największą, nieocenioną korzyścią płynącą ze spożycia warzyw, owoców lub soku są dostarczane przez nie witaminy i minerały.

Przed rozpoczęciem drugiej edycji kampanii również przeprowadzono badania (na terenie Polski i Rumunii), które w Polsce wykazały, że połowa ankietowanych matek ma świadomość, że dla dobrego samopoczucia należy spożywać 5 razy dziennie warzywa i owoce, a 75% zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że owoce i warzywa są podstawą właściwego trybu życia. Badanie pokazało również, że aż 67% ankietowanych matek deklaruje podawanie dzieciom od czasu do czasu soku zamiast warzyw i owoców. Wyniki te oznaczają, że stopniowo utrwala się wiedza na temat dobroczynnego wpływu i konieczności regularnej konsumpcji warzyw, owoców i soków. Jednak, aby świadomość na temat ich walorów a także samo spożycie wzrosło, należy konsekwentnie i długoterminowo przeprowadzać podobne kampanie, które pomagają ugruntować w społeczeństwie prawidłowe nawyki żywieniowe.

Aktualna edycja kampanii będzie trwała do września 2014 roku. Działania z nią związane toczą się jednocześnie na terenie Polski i Rumunii, a jej inicjatorem jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej
i Rzeczpospolitej Polskiej oraz z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 522) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH