Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Logistyka produktów mrożonych wymaga precyzji w planowaniu i kontroli kosztów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2015, 13:35
Logistyka produktów mrożonych wymaga precyzji w planowaniu i kontroli kosztów
Edyta Kwiatkowska – Sioch, analityk finansowy w Polfrost Internationale Spedition

- Logistyka wszystkich produktów wymaga precyzji w planowaniu, ścisłej kontroli kosztów, dostaw na czas - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Edyta Kwiatkowska – Sioch, analityk finansowy w Polfrost Internationale Spedition.

Co jest najważniejsze w logistyce mrożonych produktów? Jakie są największe wyzwania dla rynku logistyki mrożonej?

Logistyka wszystkich produktów wymaga precyzji w planowaniu, ścisłej kontroli kosztów, dostaw na czas. W logistyce produktów mrożonych musimy wejść o jeden szczebel skomplikowania wyżej, gdyż tutaj dochodzi dodatkowy czynnik – ciągła kontrola temperatury. I nawet jeżeli wszystkie pozostałe elementy procesu logistycznego działają niezawodnie, to niezachowanie ciągłości w utrzymaniu temperatury sprawia, że nie zakończymy realizacji zlecenia od klienta z sukcesem.

Z tego względu jednym z najważniejszych czynników w przewozach produktów mrożonych jest zapewnienie sprawnego sprzętu, który pozwoli nam na przechowywanie i transportowanie powierzonego towaru w odpowiedniej temperaturze. Specjalistyczny sprzęt wymaga częstych przeglądów i okresowej wymiany. W odróżnieniu od transportu produktów suchych naczepę do przewozu mrożonek trzeba wyposażyć w agregat chłodniczy, który podnosi koszt naczepy o ¼ wartości. Przy eksploatacji agregat zużywa paliwo, a im niższa temperatura przewozu, tym to zużycie jest większe. Logistyka produktów mrożonych jest przez to bardziej kosztowna, ale te dodatkowe nakłady często nie są rekompensowane przez wyższą cenę uzyskiwaną od klienta.

W związku z ostatnimi kryzysami w Rosji i na Ukrainie branża musi szybko dopasowywać się do zmieniających się rynków zbytu. Producenci owoców czy warzyw, którzy wcześniej eksportowali znaczną część swoich produktów do Rosji, szukają odbiorców w innych, często bardziej egzotycznych krajach. Branża logistyczna musi podążać za tymi zmianami  i jednocześnie być konkurencyjną wobec lokalnych dostawców usług logistycznych działających na tych nowych rynkach.

Jakie są perspektywy rozwoju dla rynku logistyki produktów mrożonych, czy ten segment rośnie i będzie rósł? 

Polscy konsumenci nadal bardziej sceptycznie niż ich zachodni sąsiedzi podchodzą do gotowych produktów mrożonych. Jeżeli preferencje w tym zakresie się zmienią, to będzie to także szansa do dalszego rozwoju rynku usług logistycznych dla tych produktów. Dużo do nadrobienia jest przede wszystkim w segmencie mrożonych produktów rybnych. Z jednej strony spożywamy mało produktów rybnych, z drugiej jednak strony barierę do zwiększenia sprzedaży tych produktów stanowi ich słaba jakość (opakowanie mrożonej ryby często zawiera więcej glazury niż rybiego mięsa).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH