Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Logistyka produktów mrożonych wymaga precyzji w planowaniu i kontroli kosztów

- Logistyka wszystkich produktów wymaga precyzji w planowaniu, ścisłej kontroli kosztów, dostaw na czas - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Edyta Kwiatkowska – Sioch, analityk finansowy w Polfrost Internationale Spedition.

Logistyka produktów mrożonych wymaga precyzji w planowaniu i kontroli kosztów
Edyta Kwiatkowska – Sioch, analityk finansowy w Polfrost Internationale Spedition

Co jest najważniejsze w logistyce mrożonych produktów? Jakie są największe wyzwania dla rynku logistyki mrożonej?

Logistyka wszystkich produktów wymaga precyzji w planowaniu, ścisłej kontroli kosztów, dostaw na czas. W logistyce produktów mrożonych musimy wejść o jeden szczebel skomplikowania wyżej, gdyż tutaj dochodzi dodatkowy czynnik – ciągła kontrola temperatury. I nawet jeżeli wszystkie pozostałe elementy procesu logistycznego działają niezawodnie, to niezachowanie ciągłości w utrzymaniu temperatury sprawia, że nie zakończymy realizacji zlecenia od klienta z sukcesem.

Z tego względu jednym z najważniejszych czynników w przewozach produktów mrożonych jest zapewnienie sprawnego sprzętu, który pozwoli nam na przechowywanie i transportowanie powierzonego towaru w odpowiedniej temperaturze. Specjalistyczny sprzęt wymaga częstych przeglądów i okresowej wymiany. W odróżnieniu od transportu produktów suchych naczepę do przewozu mrożonek trzeba wyposażyć w agregat chłodniczy, który podnosi koszt naczepy o ¼ wartości. Przy eksploatacji agregat zużywa paliwo, a im niższa temperatura przewozu, tym to zużycie jest większe. Logistyka produktów mrożonych jest przez to bardziej kosztowna, ale te dodatkowe nakłady często nie są rekompensowane przez wyższą cenę uzyskiwaną od klienta.

W związku z ostatnimi kryzysami w Rosji i na Ukrainie branża musi szybko dopasowywać się do zmieniających się rynków zbytu. Producenci owoców czy warzyw, którzy wcześniej eksportowali znaczną część swoich produktów do Rosji, szukają odbiorców w innych, często bardziej egzotycznych krajach. Branża logistyczna musi podążać za tymi zmianami  i jednocześnie być konkurencyjną wobec lokalnych dostawców usług logistycznych działających na tych nowych rynkach.

Jakie są perspektywy rozwoju dla rynku logistyki produktów mrożonych, czy ten segment rośnie i będzie rósł? 

Polscy konsumenci nadal bardziej sceptycznie niż ich zachodni sąsiedzi podchodzą do gotowych produktów mrożonych. Jeżeli preferencje w tym zakresie się zmienią, to będzie to także szansa do dalszego rozwoju rynku usług logistycznych dla tych produktów. Dużo do nadrobienia jest przede wszystkim w segmencie mrożonych produktów rybnych. Z jednej strony spożywamy mało produktów rybnych, z drugiej jednak strony barierę do zwiększenia sprzedaży tych produktów stanowi ich słaba jakość (opakowanie mrożonej ryby często zawiera więcej glazury niż rybiego mięsa).

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.