Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie: Rynek francuski jest dla polskiego producenta wyzwaniem

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 09-10-2012, 11:12
Makarony Polskie: Rynek francuski jest dla polskiego producenta wyzwaniem
Malwina Trzcińska, Export & B2B Sales Specialist Makarony Polskie S.A.

Rynek francuski jest dla polskiego producenta wyzwaniem. Specyfika negocjacji handlowych oraz preferencji produktowych różni się nieco od tych, preferowanych w Polsce. Wielu producentów popełnia kardynalny błąd proponując swoje produkty z anglojęzycznym interfejsem, bądź utrzymując tylko chłodne, służbowe relacje ze swoimi odbiorcami - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Malwina Trzcińska, Export & B2B Sales Specialist Makarony Polskie S.A.

Podkreśla, że podstawą efektywnej współpracy z Francją jest dogłębna analiza rynku i dostosowanie technik negocjacyjnych oraz produktów do rynku francuskiego.

Francuski rynek FMCG jest opanowany w 85 proc. przez sieci (Auchan, Carrefour, Leclerc, Intermarche). Coraz większym zainteresowaniem cieszy się żywność BIO. Francuzi zaopatrują się w produkty ekologiczne na miejskich bazarach i specjalnych działach stworzonych przez sieci i dyskonty. Poszukując najlepszej jakości produktów, francuski konsument zainteresował się również żywnością ETHNIC. 40 proc. produktów ETHIC i BIO pochodzi z eksportu, więc widzimy w tym szansę również dla produkcji Stoczka i Makaronów.  Hitem na rynku francuskim są polskie ogórki. Co ciekawe, na półkach sklepowych można zauważyć ogórki rosyjskie stylizowane na polskie - mówi Malwina Trzcińska.

Zaznacza, że przeciętny Francuz na przygotowanie posiłku przeznacza 20 minut. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się półprodukty w puszkach i słoikach. Moda z Zachodu dociera również do Polski. Odwzorowaniem produktów spożywanych we Francji jest Męska Rzecz - nowa linia produktów Stoczka.

W dniach 2-3 października 2012 r. Agencja Rynku Rolnego razem z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Paryżu zorganizowały Polską Wystawię Produktów sektora spożywczego na Giełdzie Rungis pod Paryżem. Jak powiedział szef wydziału promocji, handlu i inwestycji polskiej ambasady w Paryżu Janusz Pieńkowski - hitem na wystawie okazały się wyroby mięsne, świeże soki owocowe oraz ryby. Wiele polskich artykułów występuje pod etykietką "ekologicznych", co ma znaczenie na francuskim rynku, gdzie panuje moda na zdrową żywność. Na wystawie zaprezentowało się 38 polskich firm, m.in. Stoczek Sp. z o.o. - część grupy kapitałowej Makarony Polskie S.A.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakub 11-10-2012, 08:30:
Zgadzam się z janem, nie zgodzę do końca z kierowcą roweru. Polecam obejrzeć jakiś program dokumentalny czy artykuł naukowy o roli cukru w organizmie. W zasadzie, to od sypania cukru wszędzie jest większość chorób, bo glukoza i jej nadmiar pomaga w rozwoju nowotworów. Nie mówię już o otyłości, bo każdy wie, że cukier to puste kalorie, nie to co tłuszcz, rzecz naturalna. Zauważcie, że to samonakręcające się "perpetum mobile". Najpierw wielkie firmy zaczęły sypać do wszystkiego cukru, potem uknuto perfidnie mit, że to tłuszcz i choleresterol jest szkodliwy, że nie jeść chipsów czy hamburgerów, ale musli i inny syf, z dodatkiem cukru, a potem gdy się okazało, że i tak otyłość wzrasta i ludzie zapadają na kolejne choroby, wymyślono "zdrową żywność". Niech wywalą w końcu cukier ze wszystkiego, zamiast słodkich napojów, pijcie wodę, nie słódźcie herbaty, jedźcie tony hamburegów (bez bułki, bo to co cukier) i zobaczycie, że wasz stan zdrowia się polepszy. Dzisiaj nawet w "żywności dietetycznej" dodają cukier lub słodziki. Tzw. "ekożywność" to blef, wystarczy jeść naturalne warzywa i owoce z targu, głównie te mniej słodkie i wywalić cukier z diety i człowiek będzie zdrów jak ryba. Ja, mimo młodego wieku i zdrowia, tak zrobiłem i dzisiaj mam o wiele więcej energii niż w czasach gdy dzień zaczynałem o coli.
  • kierowca roweru 11-10-2012, 00:28:
Nie wiem czy ekobio czy nie, wszystko ma dzisiaj w sobie syf i powoduje raka. Ale na zdjęciu kobitka fajna :)
  • jan 10-10-2012, 23:40:
EKO czy BIO jest to wyciąganie pieniędzy z klientów, którzy naiwnie wierzą, że to wszystko jest z upraw ekologicznych. Kilku cwaniaków założyło instytuty wydające certyfikaty i za grubą kasę to realizują, wydają certyfikaty - nawet na rodzynki i inne bakalie, które są importowane na ogólnych zasadach. Różnica jest taka, że na opakowaniu widnieje zapis BIO, czy EKO a cena ponad dwa razy wyższa niż te bez tego napisu. W środku jest to taki sam produkt. Może tu popisze się inspekcja: sanitarna czy jakości i wnikliwie zbada jak to się takimi napisami fałszuje produkty pod plaszczykiem rzekomych certyfikatów.

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH