Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makarony Polskie: W USA widzimy duże szanse w sprzedaży dżemów i syropów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 18-02-2013, 14:29
Makarony Polskie: W USA widzimy duże szanse w sprzedaży dżemów i syropów
Malwina Trzcińska, Export Sales Acting Director

Przedsiębiorcy, którzy planują eksportować na rynek amerykański przede wszystkim powinni uzbroić się w cierpliwość podczas zdobywania uprawnień, certyfikatów i dostosowywania produktów do skomplikowanych i odmiennych od europejskich wymogów - uważa Malwina Trzcińska, Export & B2B Sales Specialist w spółce Makarony Polskie.

Jej zdaniem ważne może okazać się zapoznanie się z listą dozwolonych dodatków smakowych, barwników itd., która niekiedy znacząco różni się od tej uznawanej w Europie. - Proponowałabym również rozpoczęcie eksportu od kontaktów z dystrybutorami, którymi często są Polacy działający zarówno na rynku polskim jak również bezpośrednio w USA - mówi Malwina Trzcińska.

Jak ocenia, na rynku amerykańskim konkurować można głównie jakością produktu. - Obserwujemy zmianę stylu życia na prozdrowotny, zwiększa się świadomość konsumentów, coraz częściej są oni w stanie zapłacić więcej za produkt lepszej jakości - mówi.

Makarony Polskie wysyłają do USA makaron głównie z pszenicy miękkiej, dżemy oraz syropy owocowe. Spółka ma przygotowaną specjalną ofertę etniczną dla Polonii, produkuje również marki własne dla kilku dystrybutorów na rynku amerykańskim.

- Rynek USA jest dla nas ciekawy ze względu na liczbę ludności na tym terenie oraz wysoki odsetek Polaków, którzy tęsknią za tradycyjną kuchnią polską. Jesteśmy obecni zarówno w sieciach handlowych jak również małych sklepikach głównie za sprawą naszych dystrybutorów, z którymi bezpośrednio współpracujemy - mówi Malwina Trzcińska.

- Chcielibyśmy oczywiście poszerzać eksport do Stanów jednak eksport na rynek amerykański obwarowany jest koniecznością zdobycia licznych pozwoleń oraz spełnienia restrykcyjnych wymogów co spowalnia ten proces. Dużą szansę widzimy w dżemach i syropach owocowych. Głównie syropy owocowe, które są produktem wszechobecnym w amerykańskich domach. Jednak musimy walczyć z wysokimi kosztami transportu, która znacząco osłabia naszą pozycję wśród konkurentów produkujących już w USA - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH