Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marek Moczulski: W Bakallandzie jest wiele diamentów, które należy oszlifować

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-04-2014, 11:25
Marek Moczulski: W Bakallandzie jest wiele diamentów, które należy oszlifować
Marek Moczulski, nowy prezes Bakallandu

- Miałem ten przywilej, że w ostatnim roku z bliska, z pozycji Przewodniczącego Rady byłem niejako wewnątrz spółki. Daje mi to duży komfort, że wchodzę na szczebel operacyjny ze znajomością nie tylko specyfiki rynków naj jakich firma działa, ale z ogólną wiedzą na temat sytuacji wewnątrz spółki. Jest to niewątpliwie pomocne - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Marek Moczulski, prezes Bakallandu.

Jego zdaniem znajomość wnętrza firmy pozwala na pominięcie się procesu uczenia, zapoznawania się z wyzwaniami, ludźmi.

- Wyzwania, jakie stoją przed Bakallandem są klasyczne. Do najważniejszych zaliczam wprowadzenie kultury zarządzania procesowego, który wyeliminuje myślenie poprzez pryzmat danego działu. Oczywiście każda zmiana jest możliwa przy odpowiednim zaangażowaniu i doborze pracowników. Widzę obecnie wiele brylantów już świecących w firmie oraz diamentów, które należy oszlifować - dodaje prezes.

I wspomina, że miał do czynienia z podobnym przypadkiem, w firmie Agros. - Znając sytuację spółki proponowałem zmiany, przeprowadzałem je ze znakomicie dobranym zespołem. Sukces był spektakularny, a zmiany tak zasadnicze i skutecznie wdrożone, że firma ciągle się rozwija. Mam też doświadczenie, kiedy przechodziłem do firmy, której rzeczywistej sytuacji wewnętrznej nie znałem, jak np. Mieszko. Mimo to udało się nie tylko firmę uratować, ale skutecznie zmienić oraz rozwinąć - mówi Marek Moczulski, prezes Bakallandu.

Jego zdaniem każda strategia jest na tyle dobra, na ile jest realizowalna. - Obecna strategia Bakallandu, polegająca, z jednej strony na rozwoju produktów w segmentach takich jak bakalie, komplementarnych do nich mas do ciast, popcornu czy też produktów śniadaniowych w postaci płatków czy uzupełniających ich batonów, a z drugiej strony na poprawie doskonałości operacyjnej, nie wymaga w obecnej chwili istotnych zmian. Wydaje się być koniecznym natomiast położenie nacisku na efektywne wykorzystanie naszych przewag konkurencyjnych, a tam gdzie te przewagi są niewystarczające opracowanie szczegółowego planu oraz wdrożenie pomysłów w życie - dodaje Marek Moczulski.

Jeśli chodzi o najbliższe 90 dni/pół roku to zawsze jest dobrze posiadać plan działania - zdaniem prezesa.

- Zwłaszcza istotne jest to na początku pracy. Socjologia udowodniła, że jeśli przeprowadzać jakikolwiek zmiany, należy tego dokonywać w pierwszych 6 miesiącach. Mówię oczywiście o zainicjowaniu, bo efekty, szczególnie w obszarach kultury firmy przychodzą dopiero po kilku latach. W ciągu następnych 90 dni określimy cele, określimy zasoby do ich realizacji, tak aby w kolejnych 90 dniach przystąpić do wdrożenia. Przystępujemy do prac nad budżetem na 2014-2015. Powinniśmy zakończyć ten proces w czerwcu. Jest to znakomita do zastanowienia, które elementy strategii produktowej, jeśli w ogóle należałoby zmodyfikować. Jest to też znakomita okazja do analizy skuteczności całego supply chain - twierdzi Marek Moczulski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • :) 19-12-2014, 12:20:
Tak. Potrafi oszlifować kamienie. Wyrzucić ludzi na bruk! Tak się właśnie stało z większością ludzi w rynku którzy przez lata tworzyli sukces tej firmy. Sprzedali się, wzięli ludzi z Delecty do obsługi rynku. To będzie katastfrofa!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.