Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marimax: światowy kryzys może pokrzyżować plany rozwoju marki Kier

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2008, 14:32
Marimax: światowy kryzys może pokrzyżować plany rozwoju marki Kier

Sytuacja związana ze światowym kryzysem finansowym stawia plany marki Kier z portfolio spółki Marimax Polska pod znakiem zapytania. Realizacja zamierzeń odnośnie wzmocnienia grupy produktów warzywnych i oferty rybnej, zależeć będzie przede wszystkim od koniunktury makroekonomicznej w pierwszym kwartale 2009.

- Nasz plan rozwoju zarówno krótko terminowy jak i długoterminowy dotyczy przede wszystkim wzmocnienia naszej pozycji na rynku. Tego kryzys nie zmienił, gdyż mamy solidne fundamenty - zapewnia Maciej Kierach z Marimax Polska. - Strategią na trudną sytuację rynków finansowych, jest dla marki Kier elastyczność - dodaje.

Skutki kryzysu widoczne są na płaszczyźnie zamówień zagranicznych. Część partnerów Marimaxu ma problemy wewnętrzne - najsilniej ucierpiały te firmy, które były najbardziej powiązane z rynkiem amerykańskim, który istotnie zmniejszył zamówienia. Inna grupa kontrahentów musiała tak skorygować plany, co do wielkości produkcji, sprzedaży czy zamówień do obecnej sytuacji na rynku, aby właśnie problemów wewnętrznych uniknąć. - Jednak nie można wszystkich wrzucić do jednego worka, nasz hiszpański partner, producent oliwek La Sevillana, mocno zwiększył sprzedaż do USA - komentuje Kierach.

Słabnący złoty może wzmocnić dynamikę eksportu, jednak widoczna korzyść musi wiązać się z ustabilizowaniem rynku. Obecna niepewność, nie przeszkodziła marce Kier w poprawie konkurencyjności sygnowanych nią produktów. - W ciągu ostatnich dwóch miesięcy wyniki znacząco poszły w górę. Święta dodatkowo zwiększają sprzedaż produktów Kier w grudniu - tłumaczy Maciej Kierach z Marimax Polska. - Styczeń
przeważnie oznacza spadek. Będziemy uważnie obserwować rozwój sytuacji na rynku od stycznia do marca. Od tego będą zależeć ewentualne inwestycje - dodaje Maciej Kierach.

Mimo mocnego nasycenia rynku, związanego również z dużym napływem nowych firm z Unii Europejskiej, w przyszłym roku możemy spodziewać się pod marką Kier kilku niespodzianek. - Chociaż obecnie ciężko znaleźć lukę w rynku, wciąż szukamy nowych niszy, zapewnia Kierach. Nie wykluczamy też poszerzenia bardzo już rozbudowanej oferty owoców - informuje Maciej Kierach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH