REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Marimax: światowy kryzys może pokrzyżować plany rozwoju marki Kier

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2008, 14:32
Marimax: światowy kryzys może pokrzyżować plany rozwoju marki Kier

Sytuacja związana ze światowym kryzysem finansowym stawia plany marki Kier z portfolio spółki Marimax Polska pod znakiem zapytania. Realizacja zamierzeń odnośnie wzmocnienia grupy produktów warzywnych i oferty rybnej, zależeć będzie przede wszystkim od koniunktury makroekonomicznej w pierwszym kwartale 2009.

REKLAMA

- Nasz plan rozwoju zarówno krótko terminowy jak i długoterminowy dotyczy przede wszystkim wzmocnienia naszej pozycji na rynku. Tego kryzys nie zmienił, gdyż mamy solidne fundamenty - zapewnia Maciej Kierach z Marimax Polska. - Strategią na trudną sytuację rynków finansowych, jest dla marki Kier elastyczność - dodaje.

Skutki kryzysu widoczne są na płaszczyźnie zamówień zagranicznych. Część partnerów Marimaxu ma problemy wewnętrzne - najsilniej ucierpiały te firmy, które były najbardziej powiązane z rynkiem amerykańskim, który istotnie zmniejszył zamówienia. Inna grupa kontrahentów musiała tak skorygować plany, co do wielkości produkcji, sprzedaży czy zamówień do obecnej sytuacji na rynku, aby właśnie problemów wewnętrznych uniknąć. - Jednak nie można wszystkich wrzucić do jednego worka, nasz hiszpański partner, producent oliwek La Sevillana, mocno zwiększył sprzedaż do USA - komentuje Kierach.

Słabnący złoty może wzmocnić dynamikę eksportu, jednak widoczna korzyść musi wiązać się z ustabilizowaniem rynku. Obecna niepewność, nie przeszkodziła marce Kier w poprawie konkurencyjności sygnowanych nią produktów. - W ciągu ostatnich dwóch miesięcy wyniki znacząco poszły w górę. Święta dodatkowo zwiększają sprzedaż produktów Kier w grudniu - tłumaczy Maciej Kierach z Marimax Polska. - Styczeń
przeważnie oznacza spadek. Będziemy uważnie obserwować rozwój sytuacji na rynku od stycznia do marca. Od tego będą zależeć ewentualne inwestycje - dodaje Maciej Kierach.

Mimo mocnego nasycenia rynku, związanego również z dużym napływem nowych firm z Unii Europejskiej, w przyszłym roku możemy spodziewać się pod marką Kier kilku niespodzianek. - Chociaż obecnie ciężko znaleźć lukę w rynku, wciąż szukamy nowych niszy, zapewnia Kierach. Nie wykluczamy też poszerzenia bardzo już rozbudowanej oferty owoców - informuje Maciej Kierach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH