Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Marki własne stanowią 34,5 proc. w rynku dżemów

Rynek produktów dżemowych (dżemy, konfitury, powidła, borówka i żurawina, marmolady, musy) w 2012 roku wart był 437 mln zł, sprzedano 37 tys. ton tego produktu. Wartościowo rynek nadal rośnie w 2012 o 10 proc. przy stabilnym wolumenie. Wzrost wartości wynika głównie z wzrostu cen. Eksperci z grupy Agros Nova twierdzą, że ten rynek nadal może się rozwijać.

Marki własne stanowią 34,5 proc. w rynku dżemów
Duży udział w rynku dżemów stanowią marki własne

Zdaniem ekspertów grupy Agros Nova polscy konsumenci szukają nowych smaków w kategorii dżemów, czego przykładem są edycje limitowane Łowicza, które oferują połączenia owoców jak np. ostatnia edycja: Agrest - kiwi, Brzoskwinia -Marakuja, Czarna-Czerwona porzeczka.

Łowicza kontroluje 35 proc. rynku dżemów wartościowo, zaraz za nim jest firma Stovit z 7,5 proc. udziałem w rynku, Gomar, który kontroluje 2,7 porc. rynku, Lubawa z 2,1 porc. udziałem oraz Scandic Food z 1,9 proc. udziałem. Duży udział w rynku, bo aż 34,5 proc., stanowią marki własne, w większości sprzedawane w kanale dyskontowym.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agros Nova RSS ALERT    /    Łowicz RSS ALERT    /    Gomar Pińczów RSS ALERT    /    dżemy RSS ALERT    /    owoce RSS ALERT    /    przetwórstwo owocowo-warzywne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.63.218
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.