Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Maspex zainwestuje w tym roku nawet 170 mln zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2012, 08:13
Maspex zainwestuje w tym roku nawet 170 mln zł
Krzysztof Pawiński, prezes, Grupa Maspex Wadowice

W 2011 roku przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice osiągnęły poziom 2,66 mld zł. Firmie udało się zwiększyć sprzedaż na większości rynków, na których działa. Na 2012 rok Maspex planuje zwiększyć przychody ze sprzedaży o co najmniej 5 proc. Na inwestycje produkcyjne w 2012 roku firma z Wadowic przeznaczy około 170 mln zł.

W bieżącym roku Maspex planuje również znaczące inwestycje produkcyjne. Na całkiem nowe projekty firma przeznaczy ponad 120 mln zł oraz około 50 milionów zł. na inwestycje o charakterze odtworzeniowym. Najwięcej, bo ok. 50 mln zł, Maspex wyda na inwestycje w Lubelli - będzie to budowa nowoczesnego centrum logistycznego oraz rozbudowa fabryki makaronów. Inwestycja ma zakończyć się w 2013 r. Już w tym roku będą widoczne efekty zwiększenia mocy produkcyjnych w zakładzie w Tychach, co kosztować będzie około 40 mln zł. Kolejne 30 mln zł firma wyda na oczyszczalnię ścieków w Olsztynku.

Na 2012 rok Maspex planuje zwiększyć przychody ze sprzedaży o co najmniej 5 proc. W tym roku firma wprowadziła już na rynek kilka nowości: wodę funkcjonalną Kubuś Waterrr Sport dla dzieci, wodę energetyzującą pod marką Tiger - T-Waterrr oraz napoje na bazie zielonej herbaty i owoców - Next, pod marką Tymbark. Planowane są kolejne innowacje produktowe, a także utrzymywanie aktywności reklamowej z szerokim wachlarzem stosowanych narzędzi, silne promocje konsumenckie, jak również działania prosprzedażowe - budujące pozycję marek Maspeksu w sklepach.

- W 2011 roku pomimo niesprzyjających warunków (wysokie ceny surowców, nienajlepsza pogoda w lipcu), udało się nam zwiększyć sprzedaż Tymbarku i udziały rynkowe, które osiągnęły najwyższy historyczny poziom. Według AC Nielsen nasza pozycja na rynku z markami Tymbark, Kubuś i Caprio to obecnie 47 proc. (dane za 2011 rok, udziały wartościowe, rynek bez PL). Uznajemy ten rok za bardzo udany dla tej części naszego biznesu. 2011 rok pokazał, że dobre, wyraziste marki nawet w okresach trudniejszych mogą umocnić swoją pozycję na rynku - mówi Dorota Liszka, manager ds. komunikacji korporacyjnej.

Niezmiennie od początku bardzo ważnym rynkiem dla Maspeksu jest Europa Środkowo-Wschodnia. W tych krajach spółka jest od dawna - to rynek, który ma nadal duży potencjał wzrostu. Najlepiej rokujące kraje dla spółki to kraje o największej populacji. Po Polsce - to Rumunia, Czechy, a potem Węgry. Około 2/3 sprzedaży Maspex realizuje w Polsce, resztę za granicą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.