Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Michał Mius, prezes zarządu WSP Społem - wywiad

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-03-2014, 14:24
Michał Mius, prezes zarządu WSP Społem - wywiad
Michał Mius, nowy prezes zarządu

O planach inwestycyjnych na najbliższe miesiące, kierunkach rozwoju i priorytetach - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Mius, prezes zarządu WSP Społem.

Jak wyglądają priorytety inwestycyjne firmy WSP Społem w Polsce i zagranicą - inwestycje, logistyka, dystrybucja/sprzedaż, produkcja, nowe produkty, marketing? 

Michał Mius: Naszym strategicznym celem jest poszerzanie rynku zbytu, zarówno lokalnie w Polsce, jak i zagranicą. Dlatego też w najbliższym okresie będziemy się starali utrzymać dotychczasową, wysoką aktywność marketingową a nawet, jeśli pozwolą na to możliwości finansowe, jeszcze ją wzmocnić. Drugim ważnym kierunkiem inwestycyjnym będzie zwiększenie potencjału produkcyjnego firmy. Co za tym idzie planujemy liczne inwestycje, m.in. rozbudowę hal produkcyjnych.

Jak wygląda Państwa sprzedaż na rynkach eksportowych - jaki proc. produkcji sprzedawany jest poza krajem, w których krajach produkty WSP Społem są dostępne? O które rynki eksportowe firma jeszcze walczy?

W chwili obecnej docieramy m.in. do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec oraz Kazachstanu. Pod kątem sprzedaży, zachodnia część globu zaopatrywana jest przez nas głównie w Majonez Kielecki. Natomiast rynki wschodnie chętnie wybierają nasz stosunkowo młody produkt Snack - Przysmak Świętokrzyski. Kierunek wschodni, zresztą jak dla większości przedsiębiorstw z branży przetwórstwa spożywczego, jest dla nas bardzo interesujący. Kraje, takie jak Korea Pd., Chiny poszukują nowych, nieobecnych tam wcześniej wyrobów i my w ten trend się wpisujemy.

Jaka jest strategia rozwoju firmy WSP Społem na 2014 r.? Czy firma planuje rozwijać się organicznie czy poprzez akwizycje?

Jak dotychczas nasza firma podążała drogą rozwoju organicznego. Jednak gdyby nadarzyła się okazja przejęcia przedsiębiorstw lub marek z tego samego lub podobnego segmentu a jednocześnie pasujących do filozofii naszego działania nie wykluczamy takiego ruchu. Jak wiadomo, rynek spożywczy jest bardzo zmienny. Dlatego bacznie śledzimy co się wokół nas dzieje i jeśli zajdzie taka potrzeba będziemy szybko reagować na pojawiające się możliwości.

Jakie są perspektywy rozwoju rynku majonezu? Jak rosną kategorie spożywcze, w których działa firma WSP Społem?

Zgodnie z badaniami prowadzonymi przez agencję AC Nielsen, rynek majonezów w Polsce znalazł się w trendzie spadkowym. Z tym większą satysfakcją chcielibyśmy pochwalić się faktem, iż Majonez Kielecki, jako jedna z naprawdę nielicznych marek, odnotował wzrost sprzedaży zarówno pod kątem ilościowym oraz wartościowym. W chwili obecnej kielecki specjał zajmuje II miejsce w Polsce, ustępując jedynie marce należącej do jednego ze światowych potentatów w dziedzinie produkcji żywności.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH