REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Miliony euro na promocję warzyw, owoców i soków szansą dla plantatorów i przetwórców

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-03-2012, 13:58
Miliony euro na promocję warzyw, owoców i soków szansą dla plantatorów i przetwórców
Fot. Materiały kampanii "5 porcji warzyw, owoców lub soku"

Dzięki funduszom unijnym Polska pozyskuje środki na promocję warzyw owoców czy soków. Ma to pozytywnie wpłynąć na wzrost spożycia tych produktów, zyski plantatorów i przetwórców, a także na wizerunek polskiej żywności za granicą. Część z tych działań polskie organizacje będą bowiem prowadziły poza krajem.

REKLAMA

Działania, które w ostatnim czasie są przeprowadzane to m.in.: kolejne edycje programów "Owoce w szkole" oraz "5 porcji warzyw, owoców lub soków", cykl programów edukacyjnych realizowanych w TV "Owoce i warzywa z krainy witaminy" czy kampania promocyjno-informacyjna "Jabłka każdego dnia", która realizowana będzie na rynku rosyjskim i ukraińskim.

Właśnie rozpoczynają się działania przygotowujące akcję u naszych wschodnich sąsiadów. - W maju i czerwcu konsumenci w tamtych krajach będą mogli zauważyć kampanię. Jest to działanie trzyletnie i ma charakter informacyjny - informuje o zaletach jabłek europejskich, o i ich walorach odżywczych oraz promocyjny, czyli zachęca do spożywania ich w większych ilościach niż dotychczas - tłumaczy Mirosław Maliszewski, Poseł z ramienia PSL oraz prezes Związku Sadowników RP. Średnie spożycie jabłek w Rosji i na Ukrainie wynosi ok. 10 kg na jednego mieszkańca, podczas gdy w Polsce jest to odpowiednio 15-16 kg.

Łączny budżet tej kampanii to ok. 4 mln euro. Środki te w 50-proc. pochodzą z funduszy UE, 30 proc. to środki krajowe, a reszta stanowi środki Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, które stanowią wkład organizacji proponującej, czyli Związku Sadowników RP. - Jest to prawdopodobnie największa kampania jaką organizuje kraj członkowski UE w zakresie rynku jabłek we wschodniej części Europy - potwierdza poseł Maliszewski.

To także nie jedyna kampania, jaką Polska organizuje poza swoimi granicami. Właśnie rusza druga edycja programu "5 porcji warzyw, owoców lub soku", która równolegle prowadzona będzie w naszym kraju oraz w Rumunii. Jest to ważny kraj z punktu widzenia eksportu tych produktów. Podstawowymi produktami w eksporcie do Rumunii są: jabłka, cebula, konserwy owocowe i warzywa mrożone oraz owoce suszone, soki pitne i warzywa suszone. Ponadto choćby taka firma jak sokowy polski gigant - Maspex - ma tam oddział i zakład przetwórstwa owoców cytrusowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH