Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Millenialsi chcą być wege ze względów światopoglądowych. Trwa boom na dietę semiwegetariańską

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 13:13
Millenialsi chcą być wege ze względów światopoglądowych. Trwa boom na dietę semiwegetariańską
Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno

- Polacy coraz chętniej przechodzą na dietę roślinną. Przyczynia się do tego większa dostępność produktów wege oraz, co ważne, lepszy ich smak. Nasze obserwacje rynku i badania które prowadzimy od kilku miesięcy pokazują, że rodacy najczęściej z pokolenia Millenialsów decydują się na wegetarianizm ze względów światopoglądowych, a nie dlatego, że nie lubią mięsa. To jeden z najczęściej powtarzanych mitów na temat wegetarian - komentuje dla serwisu www.portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

- Nasze analizy zwracają uwagę, że wegetarianie, którzy sięgają po wege zamienniki potraw mięsnych z uwagą śledzą skąd pochodzą dane produkty. Podkreślają, że nie interesują ich np. wege-parówki robione w tym samym zakładzie co produkty mięsne. Wegetarianizm to nie jest tylko dieta, to sposób życia i wartości, w których nie ma miejsca na dwulicowość marek - dodaje Karolina Liberka.  

I zwraca uwagę, że wzrost zainteresowania wegetarianizmem odkryły już jakiś czas temu duże sieci handlowe, które poszerzają swoją półkę wege-produktów. - Dla przykładu Lidl systematyczne sprawdza popularność takich produktów w czasie swoich tygodni tematycznych. Kilka miesięcy temu w social mediach obserwowaliśmy konsumencką batalię o to aby, aby jeden z tygodni poświęcony był tej diecie. Widać, że sieć słucha swoich konsumentów, ponieważ tydzień się odbył, a część produktów na stałe pojawiło się w ofercie. Warto zwrócić uwagę, że półka roślinna zapełnia się także produktami wegańskimi, które do tej pory były zdecydowanie na samym końcu na sklepowego łańcucha - wylicza.

Szeroki wybór produktów roślinnych, zły „PR” mięsa, a także coraz większą wiedza konsumentów na temat kuchni roślinnej (dzięki m.in. licznym programom kulinarnym) spowodowały, że mamy w Polsce prawdziwy boom na dietę semiwegetariańską. Semiwegetarianizm pod względem ideologicznym nie ma nic wspólnego z wegetarianizmem. To dieta, która znacznie ogranicza spożycie mięsa, ale je dopuszcza. Stworzona przez dietetyków ze względów zdrowotnych. I właśnie półwegetarianie bardzo chętnie sięgają po produkty z diety roślinnej i w najbliższym czasie będą grupą do której głównie powinno się kierować komunikacje związaną z produktami wege, eko, prozdrowotnymi.

- Wszystkie nasze raporty na temat wegan i wegetarian wskazują, że mają oni świadomość, że dieta musi być zbilansowana. Dopytują jakie warzywa są najbardziej bogate w składniki, których może im zabraknąć. Dzięki naszym analizom wiemy czym weganie i wegetarianie są zainteresowani, i jakich nowości oczekują od rynku także w kategorii naturalnych suplementów. Rzadko zdarza się, aby na nowy sposób odżywiania przechodzili z dnia na dzień wcześniej nie sięgając po informację na jego temat. Na grupach zrzeszających wegan i wegetarian, które analizujemy jest bardzo dużą wątków poruszających temat początku diety, uzupełnień niedoborów lub ewentualnych zagrożeń. Marki które celują w tę grupę zdecydowanie powinny uwzględnić w swojej komunikacji to konsumenckie zapotrzebowanie na informacje. Zdecydowana większość osób decyduje się na wykluczenie mięsa w okresie letnim, kiedy mamy dostęp do dużej ilości świeżych warzyw i owoców - dodaje Karolina Liberka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • aaa 21-03-2017, 09:40:
Taką semiwegetarianką jestem od lat bo choć lubię mięso to jem je rzadziej niż warzywa i owoce, które lubię jeszcze bardziej :-)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH