Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Millenialsi chcą być wege ze względów światopoglądowych. Trwa boom na dietę semiwegetariańską

- Polacy coraz chętniej przechodzą na dietę roślinną. Przyczynia się do tego większa dostępność produktów wege oraz, co ważne, lepszy ich smak. Nasze obserwacje rynku i badania które prowadzimy od kilku miesięcy pokazują, że rodacy najczęściej z pokolenia Millenialsów decydują się na wegetarianizm ze względów światopoglądowych, a nie dlatego, że nie lubią mięsa. To jeden z najczęściej powtarzanych mitów na temat wegetarian - komentuje dla serwisu www.portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

Millenialsi chcą być wege ze względów światopoglądowych. Trwa boom na dietę semiwegetariańską
Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 20-03-2017, 13:13

- Nasze analizy zwracają uwagę, że wegetarianie, którzy sięgają po wege zamienniki potraw mięsnych z uwagą śledzą skąd pochodzą dane produkty. Podkreślają, że nie interesują ich np. wege-parówki robione w tym samym zakładzie co produkty mięsne. Wegetarianizm to nie jest tylko dieta, to sposób życia i wartości, w których nie ma miejsca na dwulicowość marek - dodaje Karolina Liberka.  

I zwraca uwagę, że wzrost zainteresowania wegetarianizmem odkryły już jakiś czas temu duże sieci handlowe, które poszerzają swoją półkę wege-produktów. - Dla przykładu Lidl systematyczne sprawdza popularność takich produktów w czasie swoich tygodni tematycznych. Kilka miesięcy temu w social mediach obserwowaliśmy konsumencką batalię o to aby, aby jeden z tygodni poświęcony był tej diecie. Widać, że sieć słucha swoich konsumentów, ponieważ tydzień się odbył, a część produktów na stałe pojawiło się w ofercie. Warto zwrócić uwagę, że półka roślinna zapełnia się także produktami wegańskimi, które do tej pory były zdecydowanie na samym końcu na sklepowego łańcucha - wylicza.

Szeroki wybór produktów roślinnych, zły „PR” mięsa, a także coraz większą wiedza konsumentów na temat kuchni roślinnej (dzięki m.in. licznym programom kulinarnym) spowodowały, że mamy w Polsce prawdziwy boom na dietę semiwegetariańską. Semiwegetarianizm pod względem ideologicznym nie ma nic wspólnego z wegetarianizmem. To dieta, która znacznie ogranicza spożycie mięsa, ale je dopuszcza. Stworzona przez dietetyków ze względów zdrowotnych. I właśnie półwegetarianie bardzo chętnie sięgają po produkty z diety roślinnej i w najbliższym czasie będą grupą do której głównie powinno się kierować komunikacje związaną z produktami wege, eko, prozdrowotnymi.

- Wszystkie nasze raporty na temat wegan i wegetarian wskazują, że mają oni świadomość, że dieta musi być zbilansowana. Dopytują jakie warzywa są najbardziej bogate w składniki, których może im zabraknąć. Dzięki naszym analizom wiemy czym weganie i wegetarianie są zainteresowani, i jakich nowości oczekują od rynku także w kategorii naturalnych suplementów. Rzadko zdarza się, aby na nowy sposób odżywiania przechodzili z dnia na dzień wcześniej nie sięgając po informację na jego temat. Na grupach zrzeszających wegan i wegetarian, które analizujemy jest bardzo dużą wątków poruszających temat początku diety, uzupełnień niedoborów lub ewentualnych zagrożeń. Marki które celują w tę grupę zdecydowanie powinny uwzględnić w swojej komunikacji to konsumenckie zapotrzebowanie na informacje. Zdecydowana większość osób decyduje się na wykluczenie mięsa w okresie letnim, kiedy mamy dostęp do dużej ilości świeżych warzyw i owoców - dodaje Karolina Liberka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Karolina Liberka RSS ALERT    /    Feno.pl RSS ALERT    /    dieta wegetariańska RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • aaa 2017-03-21 09:40:03
    Taką semiwegetarianką jestem od lat bo choć lubię mięso to jem je rzadziej niż warzywa i owoce, które lubię jeszcze bardziej :-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.