Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Millenialsi są coraz częściej wege i eko - ale nadal z duszą smart shoppera

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-04-2017, 10:12
Millenialsi są coraz częściej wege i eko - ale nadal z duszą smart shoppera
fot. shutterstock

O trendach na rynku prozdrowotnej żywności i preferencjach Millenialsów opowiada serwisowi www.portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

Ps.pl: Czy polscy konsumenci chętnie przechodzą na dietę wege?

KL: Niewątpliwie Polacy coraz chętniej przechodzą na dietę roślinną. Przyczynia się do tego większa dostępność produktów wege oraz, co ważne, lepszy ich smak. Nasze obserwacje rynku i badania, które prowadzimy od kilku miesięcy pokazują, że rodacy najczęściej z pokolenia Millenialsów decydują się na wegetarianizm ze względów światopoglądowych, a nie dlatego, że nie lubią mięsa. To jeden z najczęściej powtarzanych mitów na temat wegetarian. Dzięki firmom takim jak np. bezmięsny mięsny, który wytwarza wege pasztety, kiełbasy, mają oni możliwość kosztowania smaku mięsa, ale w wersji wege. Nasze analizy pokazują, że wegetarianie, którzy sięgają po wege zamienniki potraw mięsnych z uwagą śledzą skąd pochodzą dane produkty. Podkreślają, że nie interesują ich np. wege-parówki robione w tym samym zakładzie co produkty mięsne. Wegetarianizm to nie jest tylko dieta, to sposób życia i wartości, w których nie ma miejsca na dwulicowość marek. 

Wzrost zainteresowania wegetarianizmem odkryły już jakiś czas temu duże sieci handlowe, które poszerzają swoją półkę wege-produktów. Lidl systematyczne sprawdza popularność takich produktów w czasie swoich tygodni tematycznych. Kilka miesięcy temu w social mediach obserwowaliśmy konsumencką batalię o to aby, aby jeden z tygodni poświęcony był tej diecie. Widać, że sieć słucha swoich konsumentów, ponieważ tydzień się odbył, a część produktów na stałe pojawiło się w ofercie. Warto zwrócić uwagę, że półka roślinna zapełnia się także produktami wegańskimi, które do tej pory były zdecydowanie na samym końcu na sklepowego łańcucha.

Szeroki wybór produktów roślinnych, zły „PR” mięsa, a także coraz większą wiedza konsumentów na temat kuchni roślinnej (dzięki m.in. licznym programom kulinarnym) spowodowały, że mamy w Polsce prawdziwy boom na dietę semiwegetariańską. Semiwegetarianizm pod względem ideologicznym nie ma nic wspólnego z wegetarianizmem. To dieta, która znacznie ogranicza spożycie mięsa, ale je dopuszcza. Stworzona przez dietetyków ze względów zdrowotnych.

I właśnie półwegetarianie bardzo chętnie sięgają po produkty z diety roślinnej i w najbliższym czasie będą grupą do której głównie powinno się kierować komunikacje związaną z produktami wege, eko, prozdrowotnymi.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 558) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH