Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Mintel: coraz więcej marek spożywczych buduje swoją komunikację wokół superfoods

- Moda na superfoods (super żywność) przybiera na sile wraz z rosnącą świadomością konsumentów i potrzebą związaną z poszukiwaniem ponadprzeciętnych wartości odżywczych, a także otwartością na nowe doświadczenia smakowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

Mintel: coraz więcej marek spożywczych buduje swoją komunikację wokół superfoods
Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel/ fot. PTWP

Badania firmy Mintel wskazują, że zdecydowana większość Polaków, tj. sześciu na dziesięciu respondentów deklaruje, że poszukuje owoców i warzyw o właściwościach typu ‘superfoods’, takich jak jagody açaí czy szpinak. Patrząc na działalność innowacyjną, coraz więcej marek wykorzystuje składniki ‘superfoods’ i wokół nich, a także ich atrybutów prozdrowotnych budują swoją komunikację.

- Analizując okres ostatnich dwóch lat do grudnia 2017 roku, Niemcy były wiodącym krajem, jeżeli chodzi o europejskie innowacje typu ‘superfoods’, np. z wykorzystaniem amarantusa, awokado, chia, goji czy jarmużu. W tym okresie, spośród wszystkich europejskich nowych wdrożeń z określeniami ‘superfood’, ‘superfruit’, ‘supergrain’, ‘supergreen’ lub ‘superseed’, aż 29% pochodziło właśnie z rynku niemieckiego. Polska natomiast odpowiadała za ponad 5% udział. Przykładami nowości z polskiego rynku, które w swojej nazwie lub opisie wykorzystują ‘superfoods’ są między innymi przekąski Enjoy Pure Cubes Superfood Snacks od firmy Purella Food, batony Ewy Chodakowskiej Be Raw! Superfood Bar, owsianki Fit Mania Superfruits (Mokate) oraz Sonko Wafle Superfoods (Sonko) - wylicza Honorata Jarocka.

I dodaje, że mimo znacznego zainteresowania bardziej egzotycznymi dla polskiego konsumenta odmianami superfoods, warto pamiętać także o potencjale tkwiącym w dobrze znanych i osadzonych w polskiej kuchni produktach, które także cenione są z uwagi na ich bogate profile odżywcze, m.in. buraki, aronię, kaszę gryczaną czy siemię lniane.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

superfoods RSS ALERT    /    rynek superfoods RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • zrytebanie 2018-01-23 06:54:03
    Superfoods to jest kura w zagrodzie, jajka od niej, a później rosół, mleko prosto od krowy i do tego chleb z dżemem, czy marmoladą z własnych przetworzonych owoców, pajda ze smalcem i cebulą, a nie jakieś tam acai, goji, czy innej maści chia.
  • daesh 2018-01-23 07:42:35
    Dokładnie jak komentarz wcześniej, ale takie agencje jak Mintel, Nielsen mają niestety kabze z nakręcania trendów i wmawiania co jest aktualnie \"MODNE !\". Modne nie znaczy zdrowe, a super foods obok zdrowych niekoniecznie stało.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.