Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Diety roślinne jednym z wiodących światowych trendów 2017 roku

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2017, 14:42
Mintel: Diety roślinne jednym z wiodących światowych trendów 2017 roku
fot. shutterstock

Diety roślinne w coraz większym stopniu wpływają na działalność innowacyjną na globalnym rynku żywności i napojów. Jest to przybierający na sile trend, który w oczach analityków firmy Mintel stał się jednym z wiodących na 2017 rok i określono go jako ‘Power to the Plants’, czyli w bliskim tłumaczeniu ‘Moc Roślin’  – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel.

Konsumenci, zwłaszcza młodsi, chętnie eksperymentują z wegetarianizmem, weganizmem czy fleksitarianizmem, wzbogacając swoją dietę o warianty roślinne, przede wszystkim owoce, warzywa, orzechy i ziarna.

– Jest to spójne z silnym zainteresowaniem naturalnością i prostotą, a tym samym odchodzeniem od mocno przetworzonych produktów. Jednak odsetek osób, które deklarują 100% przejście na dietę roślinną, jest nadal stosunkowo mały – przyznaje Honorata Jarocka.

Według danych firmy Mintel w pierwszym kwartale 2017 roku ze stwierdzeniem 'jestem weganinem' - zgodziło się 7% respondentów, zaś 'jestem wegetarianinem' - 8%.
Z uwagi na to, że sposób prowadzenia badania nie wyklucza możliwości zaznaczenia obu odpowiedzi, nie należy bezpośrednio sumować odpowiedzi twierdzących

Liczba odpowiedzi twierdzących była największa w grupie wiekowej 16-34. Dla diety wegetariańskiej było to odpowiednio 12% i 10% wśród konsumentów w wieku 16-24 oraz 25-34, a dla tych samych przedziałów wiekowych i diety wegańskiej: 10% i 11%.

Mimo wszystko, liczba konsumentów, którzy przechodzą na dietę roślinną wzrasta. Równocześnie rośnie liczba osób, które coraz chętniej włączają do swojej diety dania roślinne i eksperymentują z zamiennikami np. produktów mlecznych czy mięsnych, mimo tego, iż ich sposób odżywiania jest bardziej ‘tradycyjny’. Jest to między innymi efektem większego zapotrzebowania na produkty oferujące zróżnicowane profile odżywcze i smakowe –  tłumaczy badaczka Mintel.

– W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów rośnie tempo i zakres innowacji z oznaczeniami typu ‘wegetariański’ i ‘wegański’ – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dorota 04-09-2017, 11:56:
Ja także proszę o informacje o źródle danych liczbowych: 7%, 8% i 15%
  • Beata 03-09-2017, 10:44:
Przejrzałam cały raport, nei ma w nim absolutnie nic na temat procentowej liczby wegetarian czy wegan w Polsce - czy można prosić o podanie jakiegoś konkretnego źródła tych zaskakująco wysokich danych?
  • Anna Wrona portalspozywczy.pl 02-09-2017, 13:20:
Panie Mateuszu, tekst powstał na podstawie komentarza dla serwisu portalspozywczy.pl, o który poprosiliśmy naszego eksperta, Panią Honoratę Jarocką, Senior Food and Drink Analyst Mintel. Sam raport na temat trendu Power to the Plants znajduje się na stronie firmy Mintel (Global Food and Drink Trends 2017)www.mintel.com/global-food-and-drink-trends. Jeśli ma Pan więcej pytań, prosimy o kontakt mejlowy.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH