Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Mintel: Diety roślinne jednym z wiodących światowych trendów 2017 roku

Diety roślinne w coraz większym stopniu wpływają na działalność innowacyjną na globalnym rynku żywności i napojów. Jest to przybierający na sile trend, który w oczach analityków firmy Mintel stał się jednym z wiodących na 2017 rok i określono go jako ‘Power to the Plants’, czyli w bliskim tłumaczeniu ‘Moc Roślin’  – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel.

Mintel: Diety roślinne jednym z wiodących światowych trendów 2017 roku
fot. shutterstock

Konsumenci, zwłaszcza młodsi, chętnie eksperymentują z wegetarianizmem, weganizmem czy fleksitarianizmem, wzbogacając swoją dietę o warianty roślinne, przede wszystkim owoce, warzywa, orzechy i ziarna.

– Jest to spójne z silnym zainteresowaniem naturalnością i prostotą, a tym samym odchodzeniem od mocno przetworzonych produktów. Jednak odsetek osób, które deklarują 100% przejście na dietę roślinną, jest nadal stosunkowo mały – przyznaje Honorata Jarocka.

Według danych firmy Mintel w pierwszym kwartale 2017 roku ze stwierdzeniem 'jestem weganinem' - zgodziło się 7% respondentów, zaś 'jestem wegetarianinem' - 8%.
Z uwagi na to, że sposób prowadzenia badania nie wyklucza możliwości zaznaczenia obu odpowiedzi, nie należy bezpośrednio sumować odpowiedzi twierdzących

Liczba odpowiedzi twierdzących była największa w grupie wiekowej 16-34. Dla diety wegetariańskiej było to odpowiednio 12% i 10% wśród konsumentów w wieku 16-24 oraz 25-34, a dla tych samych przedziałów wiekowych i diety wegańskiej: 10% i 11%.

Mimo wszystko, liczba konsumentów, którzy przechodzą na dietę roślinną wzrasta. Równocześnie rośnie liczba osób, które coraz chętniej włączają do swojej diety dania roślinne i eksperymentują z zamiennikami np. produktów mlecznych czy mięsnych, mimo tego, iż ich sposób odżywiania jest bardziej ‘tradycyjny’. Jest to między innymi efektem większego zapotrzebowania na produkty oferujące zróżnicowane profile odżywcze i smakowe –  tłumaczy badaczka Mintel.

– W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów rośnie tempo i zakres innowacji z oznaczeniami typu ‘wegetariański’ i ‘wegański’ – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

dieta RSS ALERT    /    wegetarianie RSS ALERT    /    weganie RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT    /    dieta roślinna RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    trendy na rynku żywności RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • Tez weganin 2017-06-04 10:11:45
    Bardzo dobry trend. Oby tak dalej
  • Mateusz 2017-09-02 12:51:38
    Na podstawie jakiego badania (tytuł) opracowano ten artykuł? Pytam konkretnie o bardziej szczegółowe dane.
  • Anna Wrona portalspozywczy.pl 2017-09-02 13:20:54
    Panie Mateuszu, tekst powstał na podstawie komentarza dla serwisu portalspozywczy.pl, o który poprosiliśmy naszego eksperta, Panią Honoratę Jarocką, Senior Food and Drink Analyst Mintel. Sam raport na temat trendu Power to the Plants znajduje się na stronie firmy Mintel (Global Food and Drink Trends 2017)www.mintel.com/global-food-and-drink-trends. Jeśli ma Pan więcej pytań, prosimy o kontakt mejlowy.
  • Beata 2017-09-03 10:44:29
    Przejrzałam cały raport, nei ma w nim absolutnie nic na temat procentowej liczby wegetarian czy wegan w Polsce - czy można prosić o podanie jakiegoś konkretnego źródła tych zaskakująco wysokich danych?
  • Dorota 2017-09-04 11:56:58
    Ja także proszę o informacje o źródle danych liczbowych: 7%, 8% i 15%

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.