Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Diety roślinne jednym z wiodących światowych trendów 2017 roku

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2017, 14:42
Mintel: Diety roślinne jednym z wiodących światowych trendów 2017 roku
fot. shutterstock

Diety roślinne w coraz większym stopniu wpływają na działalność innowacyjną na globalnym rynku żywności i napojów. Jest to przybierający na sile trend, który w oczach analityków firmy Mintel stał się jednym z wiodących na 2017 rok i określono go jako ‘Power to the Plants’, czyli w bliskim tłumaczeniu ‘Moc Roślin’  – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst Mintel.

Konsumenci, zwłaszcza młodsi, chętnie eksperymentują z wegetarianizmem, weganizmem czy fleksitarianizmem, wzbogacając swoją dietę o warianty roślinne, przede wszystkim owoce, warzywa, orzechy i ziarna.

– Jest to spójne z silnym zainteresowaniem naturalnością i prostotą, a tym samym odchodzeniem od mocno przetworzonych produktów. Jednak odsetek osób, które deklarują 100% przejście na dietę roślinną, jest nadal stosunkowo mały – przyznaje Honorata Jarocka.

Według danych firmy Mintel w pierwszym kwartale 2017 roku ze stwierdzeniem 'jestem weganinem' - zgodziło się 7% respondentów, zaś 'jestem wegetarianinem' - 8%.
Z uwagi na to, że sposób prowadzenia badania nie wyklucza możliwości zaznaczenia obu odpowiedzi, nie należy bezpośrednio sumować odpowiedzi twierdzących

Liczba odpowiedzi twierdzących była największa w grupie wiekowej 16-34. Dla diety wegetariańskiej było to odpowiednio 12% i 10% wśród konsumentów w wieku 16-24 oraz 25-34, a dla tych samych przedziałów wiekowych i diety wegańskiej: 10% i 11%.

Mimo wszystko, liczba konsumentów, którzy przechodzą na dietę roślinną wzrasta. Równocześnie rośnie liczba osób, które coraz chętniej włączają do swojej diety dania roślinne i eksperymentują z zamiennikami np. produktów mlecznych czy mięsnych, mimo tego, iż ich sposób odżywiania jest bardziej ‘tradycyjny’. Jest to między innymi efektem większego zapotrzebowania na produkty oferujące zróżnicowane profile odżywcze i smakowe –  tłumaczy badaczka Mintel.

– W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów rośnie tempo i zakres innowacji z oznaczeniami typu ‘wegetariański’ i ‘wegański’ – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Szymon Krupnik 14-12-2017, 14:43:
Spytał bym pierwsze czy rozróżnia Pan/Pani termin Wegetarianizm a Weganizm ? / nie jest to jasne .. 7% wegan w Polsce, wydaje się niewiarygodne
  • Dorota 04-09-2017, 11:56:
Ja także proszę o informacje o źródle danych liczbowych: 7%, 8% i 15%
  • Beata 03-09-2017, 10:44:
Przejrzałam cały raport, nei ma w nim absolutnie nic na temat procentowej liczby wegetarian czy wegan w Polsce - czy można prosić o podanie jakiegoś konkretnego źródła tych zaskakująco wysokich danych?

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH