Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Fermentacja przeżywa renesans w skali globalnej. Wraca moda na kiszonki!

  • Autor: Magda Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-08-2017, 10:50
Mintel: Fermentacja przeżywa renesans w skali globalnej. Wraca moda na kiszonki!
Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel/ fot. PTWP

- Jedna z najstarszych metod konserwowania żywności, fermentacja, obecnie przeżywa swoisty renesans w skali globalnej. W efekcie, produkty typu kimchi, kefir i kombucha cieszą się rosnącą popularnością z uwagi na unikalne benefity zdrowotne i smakowe - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.

- W skali lokalnej, w kontekście rynku polskiego, obserwujemy ponowne włączanie do codziennych jadłospisów tradycyjnych kiszonek takich jak kiszona kapusta czy ogórki kiszone. Konsumenci coraz chętniej eksperymentują także z innymi składnikami, częściej również kisząc samodzielnie w domu - zapewnia ekspertka firmy Mintel.

Jej zdaniem takie ‘powroty do przeszłości’ idealnie wpisują się w jeden z globalnych trendów firmy Mintel na rok 2017 – ‘In Tradition We Trust’, czyli ‘Wierzymy w Tradycję’, mówiący o tym, że większe grono konsumentów poszukuje obecnie poczucia bezpieczeństwa i autentyczności płynącego z inspiracji tradycyjnymi recepturami, smakami i formatami. Moda na kiszenie związana jest także z zainteresowaniem żywnością naturalnie funkcjonalną, ze szczególnym uwzględnieniem produktów, które poprawiają komfort trawienny - dodaje Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.

Według danych firmy Mintel, prawie siedmiu na dziesięciu (69%) respondentów w Polsce uważa, że prozdrowotne benefity oferowane przez żywność naturalną są dla nich atrakcyjniejsze niż dodane atrybuty oferowane przez żywność funkcjonalną/fortyfikowaną. Dodatkowo, patrząc na decyzje zakupowe, prawie połowa Polaków (46%) deklaruje, że sięga po produkty z atrybutami funkcjonalnymi właśnie z uwagi na oferowane przez nie korzyści trawienne. Istotne z perspektywy preferencji konsumentów są również kwestie upodobań w odniesieniu do smaku. Okazuje się, że aż 82% Polaków wykazuje zainteresowanie smakami, które inspirowane są dzieciństwem lub tradycjami. - Warto wspomnieć, że odsetek odpowiedzi twierdzących w pozostałych krajach europejskich objętych badanie (Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania) by niższy, oscylując pomiędzy 67% a 75% - dodaje Honorata Jarocka. 

Hanna Stolińska – Fiedorowicz, dietetyk z Instytutu Żywności i Żywienia im. prof. dr med. Aleksandra Szczygła, również widzi dużo plusów wynikających z powracającej mody na kiszonki, m.in. ze względu na to, że coraz więcej polskich konsumentów ma problemy z jelitami i zaburzenia trawienne. - Zaleca się im stosowanie probiotyków, najlepiej naturalnych – które są zawarte właśnie w kiszonkach, kapuście kiszonej czy ogórkach kiszonych. Wspierają florę jelitową bardzo korzystnie, dodatkowo zawierają witaminy z grupy B, dużo witaminy C. Nie ma przeciwwskazań, żeby zdrowe osoby codziennie spożywały kiszonki – dodaje ekspertka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH