REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Mintel: Polacy coraz częściej dokonują przemyślanych wyborów żywieniowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2017, 14:56
Mintel: Polacy coraz częściej dokonują przemyślanych wyborów żywieniowych
Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel/ fot. PTWP

- Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, czego efektem są bardziej przemyślane wybory żywieniowe. Co ciekawe, również doceniają walory certyfikowanej żywności organicznej i rozumieją, dlaczego taka żywność z reguły ma wyższą cenę - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel.

REKLAMA

Dane konsumenckie firmy Mintel wskazują, że dwóch na dziesięciu Polaków deklaruje gotowość do zapłacenia wyższej ceny za organiczne produkty żywnościowe. Informacja o tym, że dany produkt jest organiczny często utożsamiania jest z prozdrowotnością, a także dodatkowymi benefitami w kontekście bezpieczeństwa żywności. - Na przykład 44 proc. polskich respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że organiczne owoce i warzywa są bezpieczniejsze z uwagi na brak pestycydów. Organiczne warianty są szczególnie pożądane w kategorii żywności dla niemowląt i małych dzieci. Prawie sześciu na dziesięciu rodziców w Polsce mówi o tym, że warto zapłacić więcej za organiczne odpowiedniki w tej kategorii - mówi ekspertka firmy Mintel.

Jej zdaniem edukacja konsumentów i działania promocyjne pozytywnie wpływają na zainteresowanie produktami organicznymi w Polsce. - Dodatkowym bodźcem jest coraz większa dostępność takich produktów, również pod marką własną, czego przykładem jest linia Tesco Organic czy Rossmann EnerBio. Ciekawym kierunkiem jest także rozszerzanie portfolio znanych marek masowych o alternatywy organiczne, np. Kawa Inka Bio, Groszek Bio Bonduelle oraz Mleko Ekologiczne Piątnica - dodaje Honorata Jarocka.

Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu spółki Symbio, przyznaje, że polskie społeczeństwo ma coraz większą świadomość dotyczącą certyfikowanej żywności ekologicznej. - Jednak nadal widzimy potrzebę ciągłej edukacji dotyczącej rozpoznawania na sklepowych pólkach produktów z certyfikatem. Na szczęście sieci handlowe i sklepy detaliczne  szybko odrabiają lekcje i w sklepach pojawiają się kolejne i coraz szersze, specjalne półki z dobrze oznaczoną żywnością ekologiczną. Staramy się edukować społeczeństwo czym jest żywność ekologiczna, jak ją rozróżnić w gąszczu tradycyjnych produktów, dlaczego jest ona droższa niż konwencjonalne produkty i że warto za nią zapłacić więcej – dodaje Zbigniew Kozłowski.

Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika, również przyznaje, że polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i poszukają produktów o jak najprostszym składzie. - Do tego ulegają zdrowym modom i m.in. dlatego nie chcą słyszeć np. o tłuszczu palmowym, który w ostatnim czasie ma bardzo zły pr w naszym kraju - mówi Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Polish First! 05-03-2017, 20:04:
Wystarczy tylko zjeść ziemniaki polskie i porównać z niemieckimi, czy szwajcarskimi, aby kupować przede wszystkim polskie!!! Nasz rynek traktowany jest, bo na to pozwalamy, jak drugi świat dla czyszczenia magazynów, produktów gorszej jakości. Trzeba tak jak Czesi i Słowacy powiedzieć nie! Kupujmy swoje, bogaćmy siebie i swoich.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH