Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel: Polacy coraz częściej dokonują przemyślanych wyborów żywieniowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2017, 14:56
Mintel: Polacy coraz częściej dokonują przemyślanych wyborów żywieniowych
Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel/ fot. PTWP

- Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, czego efektem są bardziej przemyślane wybory żywieniowe. Co ciekawe, również doceniają walory certyfikowanej żywności organicznej i rozumieją, dlaczego taka żywność z reguły ma wyższą cenę - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel.

Dane konsumenckie firmy Mintel wskazują, że dwóch na dziesięciu Polaków deklaruje gotowość do zapłacenia wyższej ceny za organiczne produkty żywnościowe. Informacja o tym, że dany produkt jest organiczny często utożsamiania jest z prozdrowotnością, a także dodatkowymi benefitami w kontekście bezpieczeństwa żywności. - Na przykład 44 proc. polskich respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że organiczne owoce i warzywa są bezpieczniejsze z uwagi na brak pestycydów. Organiczne warianty są szczególnie pożądane w kategorii żywności dla niemowląt i małych dzieci. Prawie sześciu na dziesięciu rodziców w Polsce mówi o tym, że warto zapłacić więcej za organiczne odpowiedniki w tej kategorii - mówi ekspertka firmy Mintel.

Jej zdaniem edukacja konsumentów i działania promocyjne pozytywnie wpływają na zainteresowanie produktami organicznymi w Polsce. - Dodatkowym bodźcem jest coraz większa dostępność takich produktów, również pod marką własną, czego przykładem jest linia Tesco Organic czy Rossmann EnerBio. Ciekawym kierunkiem jest także rozszerzanie portfolio znanych marek masowych o alternatywy organiczne, np. Kawa Inka Bio, Groszek Bio Bonduelle oraz Mleko Ekologiczne Piątnica - dodaje Honorata Jarocka.

Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu spółki Symbio, przyznaje, że polskie społeczeństwo ma coraz większą świadomość dotyczącą certyfikowanej żywności ekologicznej. - Jednak nadal widzimy potrzebę ciągłej edukacji dotyczącej rozpoznawania na sklepowych pólkach produktów z certyfikatem. Na szczęście sieci handlowe i sklepy detaliczne  szybko odrabiają lekcje i w sklepach pojawiają się kolejne i coraz szersze, specjalne półki z dobrze oznaczoną żywnością ekologiczną. Staramy się edukować społeczeństwo czym jest żywność ekologiczna, jak ją rozróżnić w gąszczu tradycyjnych produktów, dlaczego jest ona droższa niż konwencjonalne produkty i że warto za nią zapłacić więcej – dodaje Zbigniew Kozłowski.

Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika, również przyznaje, że polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i poszukają produktów o jak najprostszym składzie. - Do tego ulegają zdrowym modom i m.in. dlatego nie chcą słyszeć np. o tłuszczu palmowym, który w ostatnim czasie ma bardzo zły pr w naszym kraju - mówi Paweł Skrzypczak, prezes firmy Primavika.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Polish First! 05-03-2017, 20:04:
Wystarczy tylko zjeść ziemniaki polskie i porównać z niemieckimi, czy szwajcarskimi, aby kupować przede wszystkim polskie!!! Nasz rynek traktowany jest, bo na to pozwalamy, jak drugi świat dla czyszczenia magazynów, produktów gorszej jakości. Trzeba tak jak Czesi i Słowacy powiedzieć nie! Kupujmy swoje, bogaćmy siebie i swoich.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.