Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Misja M.E.A.L. "Militarne" konserwy ożywią kategorię dań gotowych?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2016, 18:39
Misja M.E.A.L.
W ramach marki M.E.A.L. dostępne są konserwa żołnierska, grochówka, smalec oraz golonka. fot. Arteta

- Postanowiliśmy zrewolucjonizować oblicze kategorii wprowadzając markę, która będzie wprost odwoływała się do psychografii grupy docelowej, a jednocześnie stanie się nośnikiem atrakcyjnych dla tej grupy wartości, z którymi konsumenci mogą się identyfikować - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Ponikło, dyrektor ds. marketingu firmy Arteta, właściciela marki M.E.A.L.

Arteta to kolejny producent żywności, który postanowił stworzyć nową markę skierowaną wyłącznie do młodych, aktywnych zawodowo mężczyzn. Na podobny krok zdecydowały się wcześniej Makarony Polskie z daniami gotowymi "Męska Rzecz" oraz Bakoma z jogurtami "7 Zbóż Men". Arteta idzie jednak krok dalej i poszerza grupę docelową o miłośników militariów i surwiwalu, na co wskazują już stylizowane w wojskowym stylu, ciemnozielone puszki z charakterystyczną czcionką.

- Grupą docelową marki M.E.A.L. są mężczyźni z średnich i dużych miast. Kierujemy naszą komunikację do tradycyjnych konsumentów dań gotowych i konserw, czyli niżej uposażonych pracowników fizycznych w średnim wieku. Ponadto chcemy skierować atrakcyjną ofertę do młodszych mężczyzn, studentów, spędzających aktywnie czas poza domem m.in. na biwakach, wypadach w teren, pod namiot. Celem projektu M.E.A.L. jest również zainteresowanie grupy tzw. hobbystów, pasjonatów w takich obszarach jak: surwiwal, militaria, wędkarstwo, sporty ekstremalne itp. - mówi Bartosz Ponikło.

Strategia marketingowa odwołująca się do coraz liczniejszej grupy konsumentów zainteresowanych wojskowością i tzw. preppingiem ma pomóc producentowi w mocnym wejściu w kategorię, która od lat znajduje się w stagnacji. Jak przyznaje przedstawiciel Artety, większość producentów obecnych na rynku powiela schematy odwołując się do klasycznych wartości takich, jak: tradycja, rodzina, domowy smak.

- Sterylizowane dania gotowe, konserwy mięsne i pasztety to kategorie stagnacyjne o niskiej penetracji i częstotliwości użycia. W daniach gotowych  jako forma pakowania dominuje słoik przypominający domowy wek. Na rynku jest wiele podobnych do siebie produktów i wizerunków. Poprzez wprowadzenie pierwszej w Polsce marki militarnej w żywności chcemy z jednej strony przyciągnąć konsumentów innych marek w ramach kategorii, ale także pobudzić kategorię przyciągając do niej nowych konsumentów dzięki wyróżniającej się ofercie - dodaje Ponikło.

Jak zauważa dyrektor ds. marketingu Artety, odwołanie się do aspektów militarnych jest wyjątkowo uzasadnione w przypadku żywności konserwowanej w puszkach. Ma ona bowiem swój rodowód właśnie w wojsku.

- Uwiarygodnieniem naszych działań jest współpraca z Fundacją Byłych Żołnierzy Jednostek Specjalnych GROM, której działalność statutową wspieramy - dodaje.

W ramach marki M.E.A.L. dostępne są konserwa żołnierska, grochówka, smalec oraz golonka. Produkty M.E.A.L. cechuje wysoka kaloryczność, duże porcje oraz metalowe opakowania, które sprawdzają się w ekstremalnych warunkach. Produkty trafiły do sprzedaży w największych sieciach handlowych w Polsce oprócz Biedronki i Lidla.

Właścicielem marki jest Arteta Sp.z o.o., która należy do litewskiej grupy kapitałowej NDX, UAB aktywnie działającej w branży baby food, pet food oraz spożywczej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (17)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krzysiekjx1 09-08-2017, 20:42:
Gdyby nie sytuacja ze znajdowalem się z dala od cywilizacji w życiu bym tego nie zjadł - przysmak bobika zawiera więcej mięsa niż ta breja pod nazwą gulasz
  • Mariusz 04-06-2017, 16:40:
Nie widzę tej firmy dalej na rynku. Biedronka i Lidl wiedzą co robią. Wewnątrz dość ładnego opakowania breja, która nazywa się GULASZ.
  • Madzia 27-10-2016, 15:53:
Arteta zdecydowanie nie jest producentem żywności. Zajmuje się sprzedażą.

Zobacz wszystkie komentarze (17)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 551) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH