Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestlé apeluje, by nie marnować żywności

  • Autor: pr, Nestle
  • Data: 21-10-2013, 12:17

Od 1 października 2013 r., w związku ze zmianą ustawy o VAT, nie tylko producenci, ale teraz również sklepy mogą przekazywać organizacjom pożytku publicznego nieodpłatnie żywność bez konieczności naliczania podatku od towarów i usług. Nowelizacja umożliwia także producentom wolne od podatku przekazywanie nadwyżek żywności pochodzących z importu. Przedsiębiorstwa zapowiadają, że skorzystają z takiej formy wsparcia potrzebujących.

Według informacji Federacji Polskich Banków Żywności, w Polsce marnuje się blisko 9 mln ton żywności rocznie - w tym blisko 6,6 mln ton odpadów żywnościowych pochodzi z procesów produkcyjnych, 2 mln ton z gospodarstw domowych, natomiast inne źródła to 0,35 mln ton.[2] Tym samym wyrzucamy 25 tys. ton produktów spożywczych dziennie, czyli ponad 1 tys. ton na godzinę. Do wyrzucania żywności w Polsce przyznaje się obecnie 39% konsumentów.

- Produkt spożywczy to nie tylko to, co konsumujemy, ale również ogromne nakłady czasu, pracy, koszty produkcji, wykonania opakowań i transportu towarów. To także skutki środowiskowe - energia oraz woda wykorzystane do wytworzenia, transportu i dystrybucji żywności, emisja gazów cieplarnianych, odpady poprzemysłowe. Ponosimy także koszty zakupu i przygotowania posiłków oraz produkujemy więcej odpadów w naszych gospodarstwach domowych. Żywność, która nie została wykorzystana, powoduje zatem wielowymiarowe, negatywne skutki społeczne, ekonomiczne i ekologiczne. Wyrzucając produkt łatwo wyobrazić sobie, jaką drogę przeszedł on od uprawy poszczególnych surowców przez produkcję i transport, by ostatecznie trafić do kosza na śmieci - mówi Iwona Konstanty, młodszy kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Nestlé Polska.

Każda z firm ma swoją własną politykę w tym zakresie. Dla Nestlé jest to program Nestlé Continuous Excellence, propagujący eliminowanie strat w całej firmie.- Zgodnie z ideą „Zero strat" nasza firma przeciwdziała marnowaniu żywności poprzez optymalizację procesu produkcji, czy skrócenie czasu dostawy do zamawiającego. Oprócz tego uświadamiamy i edukujemy konsumentów. W kampanii edukacyjnej Żyj smacznie i zdrowo WINIARY, skierowanej do gimnazjalistów, tłumaczymy, jak prawidłowo przygotowywać posiłki, by m.in. nie marnować żywności oraz kreujemy postawy proekologiczne. W minionym roku szkolnym dotarliśmy do aż ponad 40% uczniów szkół gimnazjalnych w Polsce - dodaje ekspertka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH