Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestlé Nutrition: Inwestujemy w zakład w Rzeszowie, podbijamy Rosję, nie wykluczamy przejęć

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2016, 10:29
Nestlé Nutrition: Inwestujemy w zakład w Rzeszowie, podbijamy Rosję, nie wykluczamy przejęć
Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią

- Fabryka Gerber w Rzeszowie stała się jednym z wiodących zakładów produkujących posiłki i soki obecne w portfolio Nestlé Nutrition w Europie. Rośnie eksport – nie tylko do Rosji i innych krajów wschodnich, ale także do Europy Zachodniej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Tomasz Retmaniak, dyrektor Nestlé Nutrition na Polskę, Europę Centralną i Wschodnią.

Jak tłumaczy Tomasz Retmaniak, fabryka w Rzeszowie dokonała wielkich postępów od 2007 roku, czyli od czasu przejęcia zakładu od Novartis.

- Od momentu przejęcia przez Nestlé Nutrition non stop inwestujemy w zakład. Właśnie zakończyliśmy bardzo dużą inwestycję w innowacyjną linię produkcyjną dla nowej kategorii produktów marki Gerber - dodaje dyrektor. Jednak na razie nie chce zdradzać szczegółów dotyczących rozszerzenia oferty.

Nestlé Nutrition stale inwestuje także w laboratorium przy fabryce w Rzeszowie. - Jest to prawdopodobnie jedno z najlepszych laboratoriów żywnościowych w Polsce, co potwierdzają także zewnętrzni fachowcy. Badane są tam próbki surowców i gotowych produktów także dla fabryk Nestlé Nutrition w całej Europie - mówi Tomasz Retmaniak.

EKSPORT I BRAK EMBARGA

Z drugiej strony - jak podkreśla - przynależność do rodziny Nestlé spowodowała otwarcie nowych rynków sprzedaży. - Rzeszów stał się jedną z wiodących fabryk dla posiłków i soków obecnych w portfolio Nestlé Nutrition w Europie. Rośnie eksport – nie tylko do Rosji i innych krajów wschodnich, ale także do Europy Zachodniej. I myślę, że w tym kierunku zakład będzie się rozwijał, ponieważ jest to doinwestowany i nowoczesny obiekt. Dziś jeszcze nadal największy jest polski rynek, a następnie rosyjski i krajów dawnego bloku radzieckiego. Jednak coraz więcej produktów wysyłane będzie do Skandynawii, Szwajcarii czy Francji. Oczywiście ta produkcja do Europy Zachodniej to nie tylko produkty Gerber, ale także marka Nestlé - komentuje dyrektor.

- Dodatkowo fabryka w Rzeszowie ma certyfikat halal i koszerności. Ale jednym z największych wyzwań jest rynek rosyjski, gdzie normy i obostrzenia dla żywności dla niemowląt i małych dzieci są bardzo surowe - dodaje.

Firmie sprzyja brak embarga na żywność dla dzieci w Rosji. – Możemy tam eksportować spełniając tamtejsze normy bezpieczeństwa żywności. Jest to dla nas bardzo ważny rynek. Rosja jest perspektywiczna ze względu na wielkość i chłonność rynku i stosunkowo wysoką dzietność. Jest to trudny rynek, wymagający, bardzo konkurencyjny, ale bardzo atrakcyjny. Sprzedajemy tam mleka i kaszki, ale także posiłki i soki marki Gerber, która jest tam bardzo ceniona - mówi Tomasz Retmaniak.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bakbar 17-05-2016, 08:37:
a Nutricia (Danone)? przecież robią DOKŁADNIE to samo, na krajowych dystrybutorów leją ciepłym moczem, a w JMD to chyba już nie na kolanach tylko na kolanach i pod biurkiem... koncern... chyba KUŃCERN
  • GB 14-05-2016, 19:02:
Produkty Nestle bardzo drogie w stosunku do jakości i cen konkurencji.
Promują się tylko w Biedronce i Rossmanie a w innych sklepach ceny 20-30% wyższe.
  • ..I.. 13-05-2016, 12:37:
no proszę jak się bawią za pieniądze Polaków... dodajmy dorabiają się na grabieniu matek i dzieci... koszt produkcji niewielki a cena kosmiczna...

a NAJLEPSZE, że krajowi dystrybutorzy marży na sprzedaży tych produktów nie widzą... ewentualnie straty wynikające z uciekających terminów przydatności... ale jeszcze lepsze jest, że każdy dystrybutor to trzyma w swojej ofercie pomimo, że się to nie sprzedaje i pomimo, że więcej zarobiliby kupując to z półek Biedronki... DLACZEGO??!?? bo każdy to trzyma i u każdego się nie sprzedaje... a jak u wszystkich się nie sprzedaje to nikt nie zrezygnuje bo dostawca nie odczuje takiej straty bo każdy trzyma i u nikogo się nie sprzedaje ... masakra jaki głupi jest ten naród... a jedynym beneficjentem jest producent, który ma w dupie odbiorców i liczy zyski i inwestuje w rozwój swojej sprzedaży i dyskonty KOSZTEM krajowych dystrybutorów. Typowe dla koncernu, który traktuje ten kraj jak krowę do dojenia, tyle, że zamiast mleka daje pieniądze...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH