Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle Polska: Na rynku FMCG bez większych zmian w II połowie 2013 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-08-2013, 08:06
Nestle Polska: Na rynku FMCG bez większych zmian w II połowie 2013 r.
Chandra Kumar, członek zarządu i dyr. finansowy Nestle Polska fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

Nestle Polska dostrzega spowolnienie na polskim rynku, które przekłada się na nastroje konsumentów. Mimo to Polska nadal jest krajem dużych możliwości dla wszystkich firm, bo to silny kraj, z silną gospodarką. W drugiej połowie roku Nestle nie spodziewa się jeszcze większych zmian na rynku FMCG, a firmom, takim jak Nestle, nadal nie będzie łatwo.

- Podobnie, jak innym krajom w Europie i na świecie, Polsce również towarzyszy niepewność gospodarcza, jednak zawirowania te dotknęły ją w mniejszym stopniu niż np. Niemcy czy Hiszpanię. Oczywiście wpływ jest widoczny. Dostrzegamy spowolnienie na rynku, które przekłada się na nastroje konsumentów. Mimo to Polska nadal jest krajem dużych możliwości dla wszystkich firm, w tym oczywiście naszej. To silny kraj, z silną gospodarką i warto tu inwestować - powiedział w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Chandra Kumar, członek zarządu i dyrektor finansowy Nestle Polska.

- Analizując sytuację przez pryzmat danych makroekonomicznych i kondycji rynku FMCG, w drugiej połowie roku nie spodziewamy się większych zmian. Przewidujemy, że to poczucie niepewności związane z obecną sytuacją gospodarczą, które nazywamy „nową rzeczywistością", może się utrzymywać. Analogicznie do pierwszej połowy roku, druga też nie będzie łatwa. Nestlé jednak nadal odnotowuje wzrost. Wierzę, że uda nam się go utrzymać - dodaje.

Mimo to Nestle widzi wiele możliwości rozwoju w Polsce i podkreśla, że obecnej niepewności gospodarczej nie można nazwać zagrożeniem dla działalności firmy.

- To jest po prostu coś, co jest wpisane w prowadzenie działalności biznesowej i z czym musimy sobie poradzić. Wzrost gospodarczy i okres prosperity przez długi czas sprzyjał biznesowi i społeczeństwu w Polsce. Aktualnie spotykamy się z nową sytuacją, do której należy się dostosować i jestem przekonany, że uda nam się z tego wyjść obronną ręką - mówi Kumar.

Pytany czy przyszły rok będzie już łatwiejszy zarówno dla Nestle jak i dla branży pod względem gospodarczym Kumar odpowiada:
- Nie powiedziałbym, że będzie łatwiejszy, powiedziałbym raczej, że działamy obecnie w innej, nowej rzeczywistości - mówi.
- Przez ostatnie 15-20 lat Nestlé w Polsce rozwijało się w dużym stopniu organicznie, dlatego osiągnęliśmy nieco niższy poziom rozwoju niż na dojrzałych rynkach europejskich. To, co nas teraz czeka, to dostosowanie firmy do nowej rzeczywistości i rozwijanie biznesu w nowym otoczeniu - dodaje dyrektor finansowy.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lolek 16-08-2013, 13:41:
ale uczepiliście się tego majonezu...


ale co zrobić skoro w deserach w proszku półrocze - 8%, ale tutaj cały rynek leci, nescafe ledwo 0%, gdzie rynek +4%, buliony winiary -1%, zupy -2%, gerber -10% itd

teraz widać dlaczego bieda ma aktualnie w hicie majonez winiary 6,19zł > 4,49zł Panowie z Nestle próbują sobie podnieść wynik...

zapominają chyba, że Polska to 900 miast i 2300 Biedronek i towar z tych sklepów wypływa później we wszystkich okolicznych sklepach i horeca, bo jaki sklepik ma dostęp do majonezu winiary po 4,49zł/500ml od lokalnego PH????

tak, tak teraz to zamiast przyznać się do błędnych decyzji biznesowych najlepiej zwalić na spowolnienie... a dwucyfrowych wzrostów konkurencji np. ocetixa, kieleckiego, mosso, społem to już nie widzimy?????
  • ..I.. 16-08-2013, 10:13:
Witam,

po pierwsze;
w temacie podwyżek nie pisałem o jaki okres mi chodziło, więc sam założyłeś rok, ale tutaj masz rację - dźwignęli cenę do najwyższego możliwego poziomu, dalsze podwyżki mogłyby tylko jeszcze bardziej zaszkodzić,

po drugie;
przepływ klientów;
tradycja i supermarkety w kategoriach na mocnym minusie (ponad -7% nestle za pierwsze półrocze w majonezie w superach)
dyskonty wzrost - nie tylko poprzez rozwój organiczny, ale głównie przez fakt, że nestle zwyczajnie mocno je wspiera, co przy ich obecności w pozostałych kanałach jest podcinaniem sobie gałęzi

nie będę dalej dyskutował, swoje wiemy
  • LSW 16-08-2013, 09:09:
Pieniaczu... weż ręcznik i idż na plażę... przez ostani rok nie było podwyżek majonezu ....Zamiast używać haseł nie mających ze soba wiele wspólnego napisz coś o trendzie w kategorii majonezu albo ogólnych przepływach preferencji konsumenckich pomiędzy kanałami i klientami

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH