REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nestle Polska wydała w ciągu 2 lat 2,73 mld zł na zakupy od krajowych dostawców

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 24-11-2014, 13:02
Nestle Polska wydała w ciągu 2 lat 2,73 mld zł na zakupy od krajowych dostawców
fot. za winiary.pl

2,729 mld zł - tyle Nestle w Polsce wydało w ciągu dwóch lat (2012-2013) na zakupy od krajowych dostawców. To ponad 70 proc. budżetu zakupowego firmy w tym czasie. Kwota ta trafiła do ponad 6 tys. polskich dostawców firmy. Nestle w Polsce pozyskuje od lokalnych dostawców aż od 50 do 70 proc. surowców i opakowań. Kontynuacja utrzymania udziału surowców z Polski w produkcji Nestle Polska SA jest jednym z priorytetów Strategii Tworzenia Wspólnej Wartości, czyli społecznej odpowiedzialności firmy na lata 2014-2016.

REKLAMA

Burak to podstawowy składnik Barszczu Czerwonego Winiary, a zarazem jedno z najpopularniejszych warzyw uprawianych w Polsce. Dlatego to właśnie burak stał się jednym z kluczowych surowców pozyskiwanych przez Nestle lokalnie w naszym kraju. W 2012 roku firma rozpoczęła projekt "Burak z polskich pól", którego celem jest pozyskiwanie buraka jedynie od polskich rolników, przy jednoczesnym wdrażaniu w gospodarstwach dostawców standardów zrównoważonego rolnictwa. Efekt? W latach 2012-2013 Nestle zakupiło w Polsce 2 tys. ton suszonego ekstraktu buraka ćwikłowego i zainwestowało ponad 90 tys. zł.

Także do produkcji płatków śniadaniowych Nestle wykorzystuje się głównie lokalną mąkę z Młyna Szczepanki. Dostawca zainwestował w nową linię przemiału dedykowaną specjalnie dla płatków Nestle i od początku 2013 r. rozpoczął dostawy. Nestle szacuje, że do końca 2014 r. 50 proc. mąki pszennej typu 1500, kluczowego surowca w produkcji płatków śniadaniowych, pochodzić będzie z Młyna Szczepanki.

Długoletnią tradycją współpracy z polskimi rolnikami może się poszczycić również fabryka Nestlé w Rzeszowie, w której produkowana jest żywność dla niemowląt i dzieci marki Gerber. W 2013 roku 100 proc. świeżych owoców i warzyw w produktach tej marki pochodziło od polskich rolników. Mowa m.in. o marchewkach, dyniach, ziemniakach, kwaśnych jabłkach (Antonówka, Zimnieje Limonnoje, Antor, Sława), czerwonych słodkich jabłkach (Jonagold, Champion, Spartan, Cortland, Lobo, Melrose, Gala) oraz żółtych słodkich jabłkach (Golden Delicious). Ponieważ te produkty muszą spełniać wyjątkowo restrykcyjne wymogi, jakie nakładane są na żywność dla niemowląt i dzieci osiągnięcie wysokiej jakości jest możliwe jedynie dzięki długotrwałej współpracy zarówno z rolnikami, jak i z ośrodkami naukowymi.

Dla swoich dostawców Nestle corocznie organizuje szkolenia prowadzone wspólnie z naukowcami z Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, podczas których rolnicy mogą zapoznać się z najnowszymi badaniami i technikami dotyczącymi uprawy i ochrony roślin. Dodatkowo firma pomaga im wprowadzać światowe standardy jakości, a także prowadzi analizy gleb, regularne audyty oraz badania, w wyniku których wspólnie z rolnikami opracowuje rozwiązania poprawiające jakość i wydajność ich produkcji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH