Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Nestle postrzega Polskę jako strategiczny rynek w regionie

Nestle postrzega Polskę jako bardzo ważny rynek pełniący strategiczną rolę dla koncernu w regionie Europy Centralnej - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Paolo Fagnoni, wiceprezes Nestle na Europę.

Nestle postrzega Polskę jako strategiczny rynek w regionie
Paolo Fagnoni, wiceprezes Nestle na Europę fot. zelaznastudio.pl

Autor: Barbara Woźniak, Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
Data: 31-01-2014, 13:38

- Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla Nestle i niewątpliwie pełni strategiczną rolę w regionie Europy Centralnej w kontekście swego potencjału konsumenckiego. To jeden z największych rynków, jakie mamy w Europie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paolo Fagnoni.

- Trzeba tu jednak wspomnieć, że Europa przechodzi przez fazę kryzysu. Początkowo był to kryzys finansowy, który potem przerodził się w kryzys gospodarczy i społeczny. Dlatego funkcjonując w tak trudnych czasach, musimy brać pod uwagę, że wzrosty, które odnotowujemy w Europie i także w Polsce, nie są może tak spektakularne, jak były w przeszłości - dodaje.

- Pomimo to powinniśmy być i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co z sukcesem robimy w Polsce i w regionie - podkreśla Fagnoni.

Zaznacza jednak, że obecnie nie jest łatwo takim koncernom jak Nestle zarówno w Polsce jak i w regionie, ze względu na nienajlepsze nastroje konsumentów, a także przemiany zachodzące w handlu.

- Nie jest to łatwe, gdyż Polska przechodzi zmiany. Mam tu na myśli nie tylko nastroje konsumentów, ale także przemiany w handlu. Jeszcze 6-7 lat temu, gdy pracowałem w Polsce z ramienia Nestle, sytuacja przedstawiała się zupełnie inaczej, inne były wyniki w handlu, PKB, pozycja dyskontów nie była tak znacząca. Wszystko to uległo zmianie, składając się na obraz dynamicznej transformacji - mówi Fagnoni.

- Obserwujemy ją nie tylko w Polsce, ale też na innych rynkach regionu. Dlatego biorąc pod uwagę okoliczności, uważam, że działalność, jaką prowadzi nasz zespół tu w Polsce, jest absolutnie fantastyczna. To prawda, że nie osiągamy takich wzrostów jak wcześniej. Jednak należy pamiętać, iż nie funkcjonujemy w oderwaniu od rynku, który dziś spowalnia, nie wykazuje znaczącego wzrostu, raczej wartość sprzedaży spada ze względu na spadek cen - dodaje.

- Mamy jednak się czym pochwalić. Naszą mocną stroną jest z pewnością bardzo duże portfolio produktów spożywczych. Osiągamy dobre wyniki w sprzedaży produktów kulinarnych Winiary. W segmencie lodów rezultaty przekroczyły nasze oczekiwania - podkreśla Fagnoni.

Koncern Nestle jest obecny w Polsce z ponad 1500 produktami i 90 markami, w tym m.in.: Nescafe, Winiary, Gerber, Princessa, Kit Kat, Lion, Nesquik, Nałęczowianka, Manhattan oraz Purina.

Nestle działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia ok. 5.100 pracowników w dziewięciu lokalizacjach. W 2012 roku sprzedaż Nestle Polska osiągnęła 3,5 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paolo Fagnoni RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Nestle Polska RSS ALERT    /    rynek FMCG w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • detalista 2014-02-01 12:15:04
    Strategia Nestle w rejonie RP - cena kawy Nescafe Classic 200 gram dla detalu 16,99 zł netto, cena dla Selgros 9,80 zł netto.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.243.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.