Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle postrzega Polskę jako strategiczny rynek w regionie

  • Autor: Barbara Woźniak, Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-01-2014, 13:38
Nestle postrzega Polskę jako strategiczny rynek w regionie
Paolo Fagnoni, wiceprezes Nestle na Europę fot. zelaznastudio.pl

Nestle postrzega Polskę jako bardzo ważny rynek pełniący strategiczną rolę dla koncernu w regionie Europy Centralnej - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Paolo Fagnoni, wiceprezes Nestle na Europę.

- Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla Nestle i niewątpliwie pełni strategiczną rolę w regionie Europy Centralnej w kontekście swego potencjału konsumenckiego. To jeden z największych rynków, jakie mamy w Europie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paolo Fagnoni.

- Trzeba tu jednak wspomnieć, że Europa przechodzi przez fazę kryzysu. Początkowo był to kryzys finansowy, który potem przerodził się w kryzys gospodarczy i społeczny. Dlatego funkcjonując w tak trudnych czasach, musimy brać pod uwagę, że wzrosty, które odnotowujemy w Europie i także w Polsce, nie są może tak spektakularne, jak były w przeszłości - dodaje.

- Pomimo to powinniśmy być i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co z sukcesem robimy w Polsce i w regionie - podkreśla Fagnoni.

Zaznacza jednak, że obecnie nie jest łatwo takim koncernom jak Nestle zarówno w Polsce jak i w regionie, ze względu na nienajlepsze nastroje konsumentów, a także przemiany zachodzące w handlu.

- Nie jest to łatwe, gdyż Polska przechodzi zmiany. Mam tu na myśli nie tylko nastroje konsumentów, ale także przemiany w handlu. Jeszcze 6-7 lat temu, gdy pracowałem w Polsce z ramienia Nestle, sytuacja przedstawiała się zupełnie inaczej, inne były wyniki w handlu, PKB, pozycja dyskontów nie była tak znacząca. Wszystko to uległo zmianie, składając się na obraz dynamicznej transformacji - mówi Fagnoni.

- Obserwujemy ją nie tylko w Polsce, ale też na innych rynkach regionu. Dlatego biorąc pod uwagę okoliczności, uważam, że działalność, jaką prowadzi nasz zespół tu w Polsce, jest absolutnie fantastyczna. To prawda, że nie osiągamy takich wzrostów jak wcześniej. Jednak należy pamiętać, iż nie funkcjonujemy w oderwaniu od rynku, który dziś spowalnia, nie wykazuje znaczącego wzrostu, raczej wartość sprzedaży spada ze względu na spadek cen - dodaje.

- Mamy jednak się czym pochwalić. Naszą mocną stroną jest z pewnością bardzo duże portfolio produktów spożywczych. Osiągamy dobre wyniki w sprzedaży produktów kulinarnych Winiary. W segmencie lodów rezultaty przekroczyły nasze oczekiwania - podkreśla Fagnoni.

Koncern Nestle jest obecny w Polsce z ponad 1500 produktami i 90 markami, w tym m.in.: Nescafe, Winiary, Gerber, Princessa, Kit Kat, Lion, Nesquik, Nałęczowianka, Manhattan oraz Purina.

Nestle działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia ok. 5.100 pracowników w dziewięciu lokalizacjach. W 2012 roku sprzedaż Nestle Polska osiągnęła 3,5 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • detalista 01-02-2014, 12:15:
Strategia Nestle w rejonie RP - cena kawy Nescafe Classic 200 gram dla detalu 16,99 zł netto, cena dla Selgros 9,80 zł netto.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH