Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Nie każdy pomidor malinowy jest taki sam. Stowarzyszenie Malinowy Król chce budować świadomość konsumentów

Stowarzyszenie Malinowy Król to organizacja polskich producentów, od lat zajmujących się uprawą pomidorów malinowych odmiany Tomimaru Muchoo. Z inicjatorem akcji Rafałem Zarzeckim, prezesem Citroneksu, serwis www.sadyogrody.pl, rozmawia o celach i planach stowarzyszenia, a także popularyzacji pomidorów Tomimaru Muchoo wśród konsumentów i sieci handlowych.

Nie każdy pomidor malinowy jest taki sam. Stowarzyszenie Malinowy Król chce budować świadomość konsumentów
Rafał Zarzecki, prezes grupy Citronex /P.Pawłowski (ŻelaznaStudio)

Stowarzyszenie Malinowy Król to organizacja polskich producentów, od lat zajmujących się uprawą pomidorów. Łączy ich także to, że od lat popularyzują w Polsce pomidory malinowe odmiany Tomimaru Muchoo.

Jaki procent producentów pomidora Tommimaru Muchoo należy do stowarzyszenia Malinowy Król? Czy dzięki przynależności do organizacji większości producentów, SMK jest realnym partnerem handlowym dla sieci?

80% tych dużych oraz mniejsi, którzy wierzą, że ta inicjatywa ma sens. Oczywiście są poza SMK także rozproszeni bardzo mali producenci lokalni produkujący na małych powierzchniach tę odmianę, których ciężko policzyć. Ważne, że ciągle dołączają nowi. Na pytanie czy większość członków jest realnymi partnerami dla dużych sieci odpowiem – nie sądzę, ponieważ chodzi o nawiązanie długofalowych relacji i zapewnienie odpowiednich ilości na czas. Oczywiści lokalnie promowanie „Malinowego Króla” to też świetny kierunek promocji i działań handlowych.

Jednym z zadań stowarzyszenia jest “przeciwdziałanie wprowadzaniu w błąd konsumentów co do odmiany pomidora malinowego bądź kraju pochodzenia”. Co to za proceder i w jaki sposób chcecie mu się przeciwstawiać?

Pomidor malinowy (inne odmiany niż Tommimaru Muchoo) produkowany jest także w Hiszpanii (firma CASI) oraz importowany do Polski. Są także w Polsce gospodarstwa, które zdecydowały się produkować odmiany "podszywające się" pod Tomimaru Muchoo.

Konsument nie jest w stanie wizualnie rozróżnić i samodzielnie (bez kierunkowskazu) wybrać "prawdziwego" pomidora malinowego, poza tym nazwa Tommimaru Muchoo nie była do tej pory eksponowana (nie jest znana konsumentom - nikt nie czyta etykiet na kartonach), co oznacza, że konsumenci nie mają świadomości, że dzisiaj kupując pomidor malinowy nie kupują tego pomidora, który dobrze znają i którego smak pokochali tj. Tomimaru Muchoo.

Marginalizowanie konieczności konkurowania i tym samym nieustanne przeciwdziałanie temu, co robią inne gospodarstwa (nie będące członkami stowarzyszenia) jest dzisiaj dla członków stowarzyszenia największym zagrożeniem.

Stowarzyszenie chce integrować producentów Tomimaru Muchoo oraz przeciwdziałać nieuczciwej konkurencji, wskazując konsumentom wyróżnik (przewagę) "Malinowego Króla" nad pozostałymi dostępnymi na rynku pomidorami malinowymi. Przewaga jest oczywista, jest nią SMAK odmiany Tomimaru Muchoo.

CAŁY WYWIAD DOSTĘPNY NA WWW.SADYOGRODY.PL.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Rafał Zarzecki RSS ALERT    /    Citronex RSS ALERT    /    Citronex pomidory RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Malinowy Król RSS ALERT    /    Malinowy Król RSS ALERT    /    pomidory malinowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.