Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nordis: Segment mrożonek jest w Polsce nadal bardzo rozwojowy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2013, 11:57
Nordis: Segment mrożonek jest w Polsce nadal bardzo rozwojowy
Tomasz Meller, prezes zarządu Nordis SA; Fot. ŻelaznaStudio

- Nasz segment rynku jest wciąż bardzo rozwojowy, szczególnie w Polsce, ponieważ w porównaniu z rynkiem mrożonek w Europie Zachodniej mamy jeszcze wiele do zrobienia. Wprawdzie sprzedaż mrożonej żywności w Polsce sięga 2 mld zł rocznie, ale konsumpcja mrożonek czy lodów jest znacznie wyższa u naszych zachodnich sąsiadów - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Tomasz Meller, prezes zarządu Nordis.

- Kluczem do sukcesu jest w dużej mierze dynamiczny rozwój dostaw do placówek HoReCa (hotele, restauracje i kawiarnie), ponieważ zmieniają się przyzwyczajenia Polaków. Zdecydowanie częściej wychodzimy zjeść poza domem. Polscy dostawcy surowców, np. warzyw czy owoców spełniają najwyższe normy jakościowe Unii Europejskiej. Bardzo pozytywną cechą naszej żywności mrożonej jest znakomita jakość. Mrożenie jest najlepszym sposobem przechowywania żywności. Jest to proces całkowicie naturalny i nie wymaga żadnych konserwantów. Nordis mrozi warzywa i owoce zaledwie kilka godzin po ich zbiorze, wykorzystując najnowsze dostępne na świecie technologie chłodnicze. Ponadto, mrożone warzywa i owoce są odpowiednio przebrane, wymyte, obrane i pocięte jeszcze przed zamrożeniem. Tak przygotowane produkty nie mają szansy ani tracić witaminy i składników odżywczych ani wyschnąć w transporcie lub oczekując na klienta w sklepie - mówi Tomasz Meller, prezes zarządu Nordis.

Prezes dodaje, że z punktu widzenia mrożonkowej branży kryzys jest zjawiskiem wykreowanym przez ekspertów z zakresu ekonomii, ponieważ w mrożonkach kryzysu nie widać. Konsumpcja rośnie, a producenci wprowadzają produkty o coraz lepszej jakości, ponieważ wzrasta świadomość klientów. - W przypadku lodów, najszybciej rozwija się kategoria premium, czyli lody najdroższe o wysokiej jakości. Plasujemy w tym segmencie sporo produktów, z których najbardziej znana jest linia Nordis Cadenza. Ale to nie zjawiska gospodarcze dyktują warunki na krajowym rynku lodów, tylko przyzwyczajenia i pogoda. Lody jemy przede wszystkim w miesiącach letnich, chłodne miesiące psują plany sprzedaży, a gorące tygodnie potrafią błyskawicznie poprawić wyniki - dodaje prezes.

Ubiegły rok Nordis zamknął z przychodami na poziomie 180 mln zł. - Wiemy już, że założenia i plany finansowe przyjęte przez nas na ten rok zostaną zrealizowane i rok 2013 również zamkniemy na dobrym poziomie - zapewnia prezes.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH