Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe programy promujące polską żywność czekają na akceptację KE

  • Autor: rp.pl
  • Data: 01-09-2011, 18:18
Nowe programy promujące polską żywność czekają na akceptację KE

Ponad 170 mln zł warte są programy promujące żywność przygotowane przez producentów z Polski. Wkrótce mogą dołączyć do nich dwa kolejne, za ok. 28 mln zł - informuje serwis rp.pl.

Na akceptację Brukseli czekają programy " Makarony Europy" za łącznie prawie 3 mln euro oraz "Jabłka każdego dnia" za niemal 4 mln euro. Autorzy każdego z nich - Polska Izba Makaronu oraz Związek Sadowników RP - chcą dotrzeć z kampanię promocyjną na rynek ukraiński.

Jeżeli Bruksela zgodzi się na realizację tych programów (i ta 50 proc. kwoty potrzebnej na ich realizację), dołączą one do 15 z Polski, które wcześniej otrzymały wsparcie.

Jak mówi Piotr Kondraciuk, dyrektor Biura Promocji Żywności Agencji Rynku Rolnego, całkowity budżet polskich programów zaakceptowanych do tej pory przez Komisję Europejską to 42,75 mln euro.

W połowie tego roku dołączyły do nich warte w sumie ok. 9,5 mln euro programy dotyczące promocji spożycia warzyw, owoców i soków w Polsce (jest to kontynuacja dwuletniej kampanii, która ruszyła w 2008 roku), oleju rzepakowego oraz drobiu wysokiej jakości.

Akceptacja dla kampanii promującej makarony i jabłka oznacza także, że Polska zwiększy swój udział w puli wspólnotowej na promocję żywności. Piotr Kondraciuk szacuje, że na koniec tego roku może on wynieść 15 - 16 proc. W 2010 r. był na poziomie 9 proc., a w 2009 r. wynosił 6 proc.

Uważa on, że na zwiększenie absorbcji środków unijnych pozytywny wpływy miało wprowadzenie krajowych funduszy promocji. Polscy producenci zaczęli wpłacać obowiązkowo składki do 9 funduszy dwa lata temu. ARR podaje, że od trzeciego kwartału 2009 r. do pierwszego kwartału 2011 r. trafiło tam w sumie prawie 62 mln zł.

Znaczna część tych środków została wykorzystana na wkład własny w przypadku unijnych programów promocyjnych (producenci muszą wyłączyć 20 proc. kwoty, 30 proc. pochodzi z budżetu krajowego).

Na dotychczasowych wnioskach z Polski do Unii z pewnością się nie skończy. Kolejny termin na składanie propozycji programów mija 30 listopada 2011 r. Dotyczy działań promocyjnych planowanych do realizacji na rynku Unii Europejskiej. Nie wykluczone, że wniosek złożą producenci mleka oraz mięsa wołowego - podaje rp.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH