Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe trendy wpływają na rozwój rynku dań gotowych w Polsce

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 24-01-2014, 12:52
Nowe trendy wpływają na rozwój rynku dań gotowych w Polsce
fot. Fotolia

Polacy - mimo kryzysu - wciąż się bogacą, a wzrost zamożności powoduje zwiększony popyt na dania gotowe i szybkie przekąski. Ten słabo rozwinięty sektor w Polsce ma ogromne perspektywy rozwoju - podają analitycy firmy Mintel.

Z danych FAO, na które powołuje się Mintel, wynika, że 61 proc. Polaków mieszka w miastach. Wzrasta odsetek gospodarstw domowych miejskich o dwóch lub więcej źródłach dochodów. Jednocześnie rozmiary gospodarstw domowych w Polsce maleją. Od 2005 do 2009 roku, jedno- i dwuosobowe gospodarstwa domowe zwiększyły swój udział w ogólnej liczbie gospodarstw z 50 proc. do 54 proc. Mają one szansę wzrosnąć o 35 proc. do roku 2030.

- To wszystko ma wpływ na rozwój żywności gotowej - zauważają analitycy firmy Mintel.

W porównaniu do innych krajów w Europie, polski rynek dań gotowych jest stosunkowo słabo rozwinięty, z prognozowaną sprzedażą w 2013 r. na poziomie 993 mln zł (325 mln dol.).

Znaczenie "wygody" jako wyznacznika do wprowadzania nowych produktów spożywczych w Polsce wzrosło w ostatnich latach, osiągając 14 proc. wszystkich nowych wprowadzeń w 2013 roku. Jednocześnie klienci oczekują produktów świeżych i mniej przetworzonych. Polscy konsumenci również zaczynają poszukiwać tradycyjnych produktów, ale z drugiej strony też bardziej egzotycznych.

Analitycy Mintela podają, że równie ważnym trendem jest żywność pozbawiona sztucznych dodatków. Naturalnie wyprodukowana żywność stanowiła prawie jedną czwartą (23 proc.) nowych produktów w 2013 roku.

Powyższe trendy kształtują rynek dań gotowych w Polsce. Takie produkty w ostatnim czasie wprowadziła do Polski choćby firma HJH Heinz i Frosta.

Większość nowych produktów z kategorii dań gotowych w 2013 r. (6 na 10) stanowiły jednak świeże, schłodzone mieszanki sałat i innych warzyw.

Jak podkreśla firma Mintel, coraz większą popularność zyskują międzynarodowe i etniczne kuchnie. W tych kategoriach powoli pojawiają się nowe dania gotowe - takie jak zupy - zarówno już gotowe, jak i w formie instant. Popularność zyskują też dania inspirowane kuchnią włoską. Ponadto na rynku zaczęły pojawiać się dania z kuchni meksykańskiej czy indyjskiej.

Inny ważny trend na polskim rynku dań gotowych, który zauważa Mintel to wzrost spożycia tzw. szybkich przekąsek (np. makaronowe pakowane sałatki). Są to z reguły niewielkie porcje w komplecie z jednorazowym naczyniem, dzięki któremu można spożyć takie dania np. w biurze czy na wycieczce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH