Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O rynek majonezu w Polsce od lat walczy kilka znanych marek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 13-03-2017, 11:25
O rynek majonezu w Polsce od lat walczy kilka znanych marek
fot. shutterstock

- O prym na rynku majonezów w Polsce od lat walczy kilka znanych marek. Są to zarówno marki koncernów, takie jak Winiary czy Hellmann’s, jak i marki lokalne coraz śmielej sięgające po miano ogólnopolskich takie jak majonez Kielecki - informuje Centrum Badań Rynkowych i Społecznych Sp. z o.o.

- Sytuacja rynkowa to nie zbieg sprzyjających okoliczności ale efekt wypracowanej strategii marketingowej i długoterminowego planowania sprzedaży, co widać po wskaźnikach takich jak Net Promoter Score. Z wyników badań marketingowych przeprowadzonych przez CeBRiS z Wrocławia  dot. rynku majonezów w Polsce pierwsze miejsce ze względu na wskaźnik NPS zajmuje marka Majonez Kielecki należąca do kieleckiej Wytwórczej Spółdzielni Pracy „Społem” (76 pkt. w skali od -100 pkt. do 100 pkt.), wyprzedzając Majonez Winiary (71 pkt.) oraz Majonez Hellmann’s, który otrzymał 55 pkt. Taka sytuacja wskazuje na wysoki potencjał rozwoju marki majonezu kieleckiej spółdzielni. Liczne grono promotorów wśród konsumentów tego majonezu, wraz z dopasowaną strategią marketingową i stałą jakością produktu umożliwią zdobycie większego udziału rynkowego.

- W przypadku marek majonezów aż 93,8 proc. konsumentów świadomie dokonuje wyboru i dokładnie zna markę wybieranego majonezu. Prawie połowa udziałów rynkowych, bo aż 49,9 proc. należy do jednej marki Winiary. Silną pozycję lidera potwierdza wskaźnik NPS - informuje Centrum Badań Rynkowych i Społecznych.

Z danych firmy Euromonitor wynika, że największym graczem na polskim rynku majonezu jest koncern Nestle, drugie miejsce na podium zajmuje WSP Społem, trzecie Unilever Group. Na kolejnych miejscach plasują się: firma Roleski oraz ZPOiW Motyl.

Eksperci prognozują w dalszych latach wzrost sektora sosów, w tym majonezu na polskim rynku. Motorem wzrostu mają być innowacje produktowe i smakowe oraz nowe opakowania tych produktów – takie inwestycje planują firmy. Producenci majonezu deklarują chęć wprowadzania na rynek zdrowych produktów, bez sztucznych składników - zgodnie z panującym na polskim rynku spożywczym prozdrowotnym trendem.

Polacy lubią używać sosy i przyprawy przez cały rok. Do najbardziej popularnych sosów stołowych w Polsce w 2016 r. należał: majonez, ketchup a następnie musztarda. - Mimo że odnotowano niewielki spadek wartości rynku majonezu w Polsce w 2016 roku, to jednak był on tradycyjnie stosowany w wielu polskich domach do sałatek, a jego spożycie było szeroko promowane przez silną polską markę majonez Kielecki – informują analitycy Euromonitora.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH