Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Octim: Widzimy potencjał rozwoju rynku naturalnych octów smakowych oraz smakowych musztard

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2016, 15:49
Octim: Widzimy potencjał rozwoju rynku naturalnych octów smakowych oraz smakowych musztard
Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim/ fot. Octim

- Największym wyzwaniem w 2015 r. na rynku przetworów owocowo-warzywnych oraz octu i musztardy było zapewnienie dostaw surowców do produkcji w korzystnych cenach pomimo suszy, jaka miała miejsce latem tego roku. Aby zagwarantować sobie płynność dostaw zawarliśmy umowy z nowymi dostawcami w Polsce. Część surowców także importujemy, dzięki czemu jesteśmy mniej uzależnieni od warunków pogodowych w kraju - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim.


Co czeka przetwórców w 2016 r. – jeśli chodzi o surowiec, jego ceny, jakość, dostępność. Jaki jest potencjał rozwoju kategorii owocowo-warzywnych przetworów w naszym kraju oraz rynku octu i musztardy? 

- Surowiec, jego ceny, jakość, dostępność w główniej mierze zależą od pogody i trudno w tej chwili oceniać zbiory, jakie będą miały miejsce latem 2016 roku.  W przypadku surowców importowanych znaczenie ma także stabilność kursu walut. Rok 2015 był niespokojny pod tym względem. Prognozy wskazują jednak, że 2016 r. przyniesie umocnienie złotego wobec euro – liczymy więc na większą stabilizację - zapewnia Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim.

Mimo różnych wyzwań, z jakimi spółka borykała się w ubiegłym roku, odczuwa dobre warunki do dalszego rozwoju.

- Wzrost produkcji w 2015 r. w stosunku do roku 2014  w poszczególnych kategoriach wyniósł: ocet 3,6 proc., musztarda 0,6 proc., ketchup 4,7 proc. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy proces odświeżenia marki Octim. Nasze produkty spotykają się z pozytywnym przyjęciem na rynku, rozszerzamy sieć sprzedaży, poszerzamy ofertę produktową. Dobrą koniunkturę dostrzegamy szczególnie w segmencie naturalnych octów smakowych. Cieszy nas, że rośnie świadomość Polaków odnośnie jakości pożywienia, bo my w procesie produkcji stawiamy na naturę. Widzimy także potencjał w smakowych musztardach. Wprowadzone na rynek pod koniec 2015 r. cztery nowe smaki musztard spotkały się z dobrym przyjęciem. Nasze obserwacje wskazują, że konsumenci są obecnie bardziej otwarci na nowości, więc będziemy starali się ten trend wykorzystać - zapewnia dyrektor ekonomiczny Octim.

Głównym priorytetem firmy w 2016 r. będzie umocnienie na rynku marki Octim poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz wprowadzenie nowych produktów.

W 2016 r. spółka zamierza skupić się na rozwoju organicznym, ponieważ działalność będzie rosnąć stopniowo – w takim tempie, na jaki pozwala zarówno rynek, jak i możliwości finansowe i organizacyjne spółki. Rozwijając się organicznie firma jest w stanie sprawować lepszą kontrolę zarówno nad organizacją, jak i nad finansami przedsiębiorstwa.

- Od 2003 roku notujemy sukcesywny wzrost sprzedaży. Także rok 2015 zakończył się dla spółki dodatnim wynikiem finansowym. W 2016 roku planowany jest 5 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku 2015 - dodaje Kazimierz Frąckiewicz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.