Octim: Widzimy potencjał rozwoju rynku naturalnych octów smakowych oraz smakowych musztard
- Największym wyzwaniem w 2015 r. na rynku przetworów owocowo-warzywnych oraz octu i musztardy było zapewnienie dostaw surowców do produkcji w korzystnych cenach pomimo suszy, jaka miała miejsce latem tego roku. Aby zagwarantować sobie płynność dostaw zawarliśmy umowy z nowymi dostawcami w Polsce. Część surowców także importujemy, dzięki czemu jesteśmy mniej uzależnieni od warunków pogodowych w kraju - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim.

Co czeka przetwórców w 2016 r. – jeśli chodzi o surowiec, jego ceny, jakość, dostępność. Jaki jest potencjał rozwoju kategorii owocowo-warzywnych przetworów w naszym kraju oraz rynku octu i musztardy?
- Surowiec, jego ceny, jakość, dostępność w główniej mierze zależą od pogody i trudno w tej chwili oceniać zbiory, jakie będą miały miejsce latem 2016 roku. W przypadku surowców importowanych znaczenie ma także stabilność kursu walut. Rok 2015 był niespokojny pod tym względem. Prognozy wskazują jednak, że 2016 r. przyniesie umocnienie złotego wobec euro – liczymy więc na większą stabilizację - zapewnia Kazimierz Frąckiewicz, dyrektor ekonomiczny Octim.
Mimo różnych wyzwań, z jakimi spółka borykała się w ubiegłym roku, odczuwa dobre warunki do dalszego rozwoju.
- Wzrost produkcji w 2015 r. w stosunku do roku 2014 w poszczególnych kategoriach wyniósł: ocet 3,6 proc., musztarda 0,6 proc., ketchup 4,7 proc. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy proces odświeżenia marki Octim. Nasze produkty spotykają się z pozytywnym przyjęciem na rynku, rozszerzamy sieć sprzedaży, poszerzamy ofertę produktową. Dobrą koniunkturę dostrzegamy szczególnie w segmencie naturalnych octów smakowych. Cieszy nas, że rośnie świadomość Polaków odnośnie jakości pożywienia, bo my w procesie produkcji stawiamy na naturę. Widzimy także potencjał w smakowych musztardach. Wprowadzone na rynek pod koniec 2015 r. cztery nowe smaki musztard spotkały się z dobrym przyjęciem. Nasze obserwacje wskazują, że konsumenci są obecnie bardziej otwarci na nowości, więc będziemy starali się ten trend wykorzystać - zapewnia dyrektor ekonomiczny Octim.
Głównym priorytetem firmy w 2016 r. będzie umocnienie na rynku marki Octim poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz wprowadzenie nowych produktów.
W 2016 r. spółka zamierza skupić się na rozwoju organicznym, ponieważ działalność będzie rosnąć stopniowo – w takim tempie, na jaki pozwala zarówno rynek, jak i możliwości finansowe i organizacyjne spółki. Rozwijając się organicznie firma jest w stanie sprawować lepszą kontrolę zarówno nad organizacją, jak i nad finansami przedsiębiorstwa.
- Od 2003 roku notujemy sukcesywny wzrost sprzedaży. Także rok 2015 zakończył się dla spółki dodatnim wynikiem finansowym. W 2016 roku planowany jest 5 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku 2015 - dodaje Kazimierz Frąckiewicz.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.