Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Orskov Foods: Branża owocowo-warzywna zmaga się z wahaniami podażowymi, ale także rosnącymi mocami produkcyjnymi

- Branża owocowo-warzywna zmaga się w ostatnich latach z ogromnymi wahaniami podażowymi, a z drugiej strony rosnącymi mocami produkcyjnymi - poza innowacjami powstały nowe zakłady produkcyjne, co nie poprawiło wcale koniunktury; przewidywania są takie że czeka nas „fala” upadłości, co już można obserwować w ostatnim czasie - mówi w wywiadzie dla sadyogrody.pl, mówi Sebastian Żukowski, dyrektor zarządzający Orskov Foods.

Orskov Foods: Branża owocowo-warzywna zmaga się z wahaniami podażowymi, ale także rosnącymi mocami produkcyjnymi
fot. materiały prasowe
  • Źródło

Autor: Albert Katana; www.sadyogrody.pl
Data: 05-03-2019, 10:21

Orskov Foods, d. Agrofreeze, firma ze 100% duńskim kapitałem jest w Polsce od 1990 r.

- Widzimy potencjał polskiego rynku produkcyjno/przetwórczego, perspektywy są dobre, ale widzimy także wiele wyzwań - nadmierny dostęp do dotacji unijnych, zarówno produkcji pierwotnej, jak i przetwórców owoców i warzyw, w ostatnich latach doprowadził do powstania nadprodukcji / nadwyżki zdolności produkcyjnych w niektórych obszarach, niwelując niemal każdą formę rentowności w tym biznesie. Branża owocowo-warzywna zmaga się w ostatnich latach z ogromnymi wahaniami podażowymi, a z drugiej strony rosnącymi mocami produkcyjnymi - poza innowacjami powstały nowe zakłady produkcyjne, co nie poprawiło wcale koniunktury; przewidywania są takie że czeka nas „fala” upadłości co już można obserwować w ostatnim czasie - mówi Sebastian Żukowski.

Kolejne wyzwania to rosnące koszty pracy, niska dostępność pracowników, rosnące koszty energii  - to wszystko nie ułatwia nam, przetwórcom, konkurowania z tańszymi producentami w Serbii, Bułgarii, Turcji czy Ukrainie. - Konsekwencją ww wyzwań jest konieczność modernizacji procesów i stałej innowacji, co pozwoli produkować na konkurencyjnym poziomie, stała i otwarta współpraca z dostawcami, pozwalająca uzyskać profity dla każdej ze stron oraz dająca możliwość rozwoju - dodaje.

Z raportów instytucji badawczych wynika, że rynek mrożonych produktów w Polsce ma się świetnie. Blisko 70 proc. gospodarstw domowych kupuje mrożone warzywa i owoce wydając na to ok. 770 mln. zł.  Jednocześnie GUS podaje, że produkcja w czerwcu i lipcu 2018 wzrosła o 24 proc. r/r. ale od lipca’18 do października’18 zmniejszyła się łącznie o 20%. Co powoduje takie wahania? Podaż surowca, jego jakość, import z zagranicy?

- Zdecydowanie ma się dobrze, zarówno w Polsce jak i w Europie, i można rzec, że aktualnie kierunek jest tylko jeden – co jest ściśle związane z aktualnymi trendami żywieniowymi i zmianą stylu życia Polaków. Dane statystyczne są tego najlepszym potwierdzeniem, ponieważ konsumpcja nie maleje, spożycie produktów mrożonych będzie wzrastało i jak najbardziej wpisuje się to w obecną koniunkturę, a znaczny wpływ na to ma świadomość społeczeństwa i wciąż rosnące oczekiwania kierowane do przetwórców. Zwiększa się spożycie produktów ekologicznych, co determinuje wzrost produkcji w tym segmencie żywności - podaje dyrektor zarządzający Orskov Foods.

więcej informacji:

Sebastian Żukowski RSS ALERT    /    Orskov Foods RSS ALERT    /    przetwórstwo owoców RSS ALERT    /    przetwórstwo owocowo-warzywne RSS ALERT    /    mrożone owoce RSS ALERT    /    mrożonki owocowo-warzywne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.115.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.