Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Pamapol poprawia przychody dzięki wyższej sprzedaży spółek zależnych

Grupa Pamapol SA zakończyła pierwsze III kwartały 2018 roku sumą 370,8 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 348,5 mln zł w I półroczu 2017 r. W III kwartałach 2018 r. spółka zanotowała stratę netto w wysokości 2,79 mln zł wobec 5,36 mln zł straty w analogicznym okresie 2017 r.

Pamapol poprawia przychody dzięki wyższej sprzedaży spółek zależnych
fot. pamapol

W okresie I – III kw. 2018 roku skonsolidowane przychody Grupy Pamapol wyniosły 370,8 mln zł i były o 6,4 % wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedzającego (348.526 tys. zł), na co wpływ miał wyższy poziom skali sprzedaży w spółkach zależnych tj. MITMAR wynikającej m.in. ze stopniowego rozwoju działalności produkcyjnej i zwiększonego zakresu sprzedaży krajowej poszerzonej oferty asortymentowej oraz WZPOW Kwidzyn, związanej z większym wolumenem sprzedaży eksportowej mrożonek.

W przypadku Pamapolu wpływ na niższy poziom sprzedaży miało przesunięcie realizacji bieżącego kontraktu z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wynikające z terminu zawarcia umowy oraz procesy optymalizacji portfolio indeksów i wycofania się z realizacji części nierentownych kontraktów, celem poprawy rentowności prowadzonej działalności w kolejnych okresach.

Wynik brutto ze sprzedaży Grupy w okresie sprawozdawczym był wyższy o 7,1 % r/r., natomiast wynik EBITDA Grupy we wskazanym okresie wyniósł 10,7 mln zł i był o 1,8 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku (wzrost o 20,3%).

W okresie trzech kwartałów 2018 r. Grupa osiągnęła stratę netto w kwocie 2,8 mln zł (w analogicznym okresie obejmującym I-III kw. 2017 r. strata netto wynosiła 5,4 mln zł).

Jak poinformowała spółka, poszczególne spółki Grupy Pamapol realizując działania operacyjne i inwestycyjne mające na celu poprawę efektywności, obniżenie kosztów operacyjnych i wzrost generowanej marży, koncentrują się przede wszystkim na uzyskaniu zadowalającej rentowności sprzedaży oraz utrzymaniu wysokiej jakości wyrobów gotowych spółki, pracując jednocześnie nad nowymi konceptami i kategoriami produktowymi.

Ponadto w przypadku WZPOW istotnym jest zabezpieczenie wystarczającej bazy surowca, w związku z niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi (suszą) jaka miała miejsce w tym roku, skutkującymi istotnym zmniejszeniem wydajności (plonu) z warzyw o ok. 30 % w stosunku do lat ubiegłych oraz mniejszą dostępnością surowca. Mając powyższe na uwadze spółka realizuje działania dotyczące zakupu zwiększonego wolumenu surowców z wolnego skupu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

Pamapol RSS ALERT    /    Pamapol S.A. RSS ALERT    /    wyniki Pamapolu RSS ALERT    /    WZPOW Kwidzyn RSS ALERT    /    MitMar RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.41.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.