Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pamapol: W 2013 r. spadał rynek dań gotowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2014, 14:26
Pamapol: W 2013 r. spadał rynek dań gotowych
W 2013 r. spadał rynek dań gotowych

Rok 2013 był okresem licznych zmian w każdym obszarze działalności spółki i Grupy Kapitałowej Pamapol. Od marca 2013 roku rozpoczęto prace związane z opracowaniem wewnętrznego modelu biznesu na lata 2014-2016. W tym samym czasie podejmowano szereg projektów restrukturyzacyjnych, których celem było zoptymalizowanie działalności Pamapol S.A. oraz pozostałych spółek grupy - informuje zarząd Pamapolu w raporcie.

W omawianym okresie Grupa Pamapol działała w niekorzystnych warunkach rynkowych. Nastąpił spadek rynku dań gotowych oraz wystąpiły dodatkowe zdarzenia nadzwyczajne, jak m.in. tzw. afera z koniną, która oprócz czasowego ograniczenia zakupów przez kluczowych klientów spowodowała również wahania cen głównych surowców spółki i pozostałych spółek Grupy. W konsekwencji zdarzenia te wpłynęły na generowane wyniki - sprzedaży i zyskowności - czytamy w raporcie spółki.

Jednym z najistotniejszych dokonań w 2013 roku była rewitalizacja produktów marki Pamapol (implementacja procesów New Product Development). W ramach rewitalizacji wprowadzono nowe logo, system wartości marki oraz system identyfikacji produktowej wyrobów Pamapol. Wszystkie zrewitalizowane produkty posiadają nowe receptury, co wpłynęło na poprawę ich walorów smakowych i jakościowych.
Przyjęto strategię marketingowo-sprzedażową, która wyznaczyła kierunki rozwoju w obszarze sprzedaży Grupy. Poprzez wprowadzenie procesów marketingowo-sprzedażowych wdrożony został model zarządzania marżą kontrybucji, który jest głównym narzędziem do analizy biznesu Grupy Pamapol. Realizacja strategii marketingowo-sprzedażowej istotnie zmienia model z produkcyjnie zarządzanego przedsiębiorstwa na Grupę silnie nastawioną pro-rynkowo i pro-konsumencko, zorientowaną przede wszystkim na zaspokajanie komunikowanych potrzeb przez dotychczasowych i potencjalnych konsumentów - czytamy w raporcie.

Celem poprawy efektywności operacyjnej Grupa centralizuje procesy zakupów i logistyki oraz wdraża zoptymalizowane procesy planowania produkcji. W efekcie dokonania przeglądu i analizy kontraktów sprzedażowych (pod względem ich rentowności) oraz analizy rotacji zapasów nastąpiło wycofanie się z realizacji części kontraktów sprzedażowych oraz wyeliminowano część indeksów z koszyka produktów.
Bardzo istotna dla działalności Pamapol S.A. i pozostałych spółek Grupy jest również rozpoczęta restrukturyzacja finansowa, której celem jest poprawa płynności finansowej dostosowanej do zapotrzebowania na kapitał długo- i krótkoterminowy.

W ramach kontynuacji działań w zakresie optymalizacji struktury Grupy w 2013 roku nastąpiło zbycie spółki ZPOW Ziębice - Zarząd przy akceptacji Rady Nadzorczej uznał za celowe ograniczenie działalności przetwórstwa owocowo-warzywnego w Grupie jedynie do WZPOW Kwidzyn. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH