REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Pamapol zanotował w 2013 roku dużo gorsze wyniki niż w 2012 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2014, 19:27
Pamapol zanotował w 2013 roku dużo gorsze wyniki niż w 2012 r.

Pamapol osiągnął w 2013 roku prawie 458 mln złotych skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz 22,2 mln zł straty netto. W 2012 roku przychody wyniosły 615,7 mln zł, a strata netto 3,3 mln zł.

REKLAMA

Spółka podała, że jednym z czynników mających wpływ na osiągnięte wyniki była realizacja kontraktów zawartych pomiędzy Emitentem a Agencją Rynku Rolnego - PROGRAM 2012 i PROGRAM 2013. W 2012 r. Pamapol realizował kontrakt o wartości 39,41 mln zł (dostawy mielonki, klopsiki, ryż), natomiast w 2013 r. wartość kontraktu z ARR wynosiła 18,87 mln zł (groszek z marchewką).

Pamapol poinformował też, że afera skażenia mięsa wołowego mięsem końskim wpłynęła na opóźnienie realizacji części dostaw do głównych klientów, jak i zachowanie konsumenta, co miało wpływ na spadek przychodów w podstawowym segmencie (dania gotowe).

Wpływ na mniejszy poziom sprzedaży w 2013 r. miały też prowadzone procesy restrukturyzacyjne obejmujące również zmianę poziomu zapasów utrzymywanych przez spółkę. Nastąpiło zmniejszenie zapasów produktów gotowych oraz tzw. depozytów (zamówienia zafakturowane lecz niedostarczone). Celem jest optymalizacja procesów produkcyjnych wpływająca na ograniczenie ilości asortymentu i dostosowanie produkcji do
specyfikacji umów sprzedaży.

W zakresie eksportu wzrost sprzedaży nastąpił do krajów Unii Europejskiej oraz byłej Wspólnoty Niepodległych Państw - główne kierunki eksportu to: Wielka Brytania, Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Mołdawia, Mongolia, Rosja.

Spółka informuje też, że w Grupie Kapitałowej Pamapol prowadzone są procesy mające na celu poprawę efektywności prowadzonej działalności.

W 2013 roku podjęte zostały przez zarząd decyzje dotyczące wprowadzenia nowej struktury handlowej na poziomie Grupy, procedury planowania sprzedaży jak i optymalizacji produkcji. Dokonano przeglądu i redukcji zapasów oraz powołano komitet zarządzania polityką cenową. Poprzez implementację procesów sprzedażowych i marketingowych określony został model zarządzania marżą kontrybucji, jako główne narzędzie analizy biznesu Grupy.

Prowadzone są także czynności mające ma celu centralizację usług i funkcji wsparcia. Głównym celem jest zbudowanie centrum usług wspólnych poprzez centralizację funkcji księgowości, kontrolingu i HR. Działy te mają stanowić źródło informacji zarządczej w procesie podejmowania decyzji strategicznych.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH