Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Penta: Nie interesują nas markowi producenci mrożonek

- Nie jesteśmy zainteresowani inwestycją w markowych producentów wyrobów mrożonych, widzę tam ograniczone możliwości wykreowania dodatkowej wartości - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Rafał Sosna, dyrektor inwestycyjny Penta Investments w Polsce.

Penta: Nie interesują nas markowi producenci mrożonek
Rafał Sosna, dyrektor inwestycyjny Penta Investments w Polsce, zapewnia, że fundusz nie chce inwestować w brandowych producentów mrożonek

Autor: Magdalena Brzózka, Łukasz Stępniak, www.portalspozywczy.pl
Data: 10-12-2010, 11:12

- Branża mrożonkowa zatrzymała się w swoim rozwoju i jest 10-15 lat za wszystkimi innymi sektorami spożywczego rynku. Rynek ten był nieprawdopodobnie scentralizowany pod względem zarządzania potem został nagle sprywatyzowany w sposób, który zaskutkował jego bardzo mocną fragmentaryzacją oraz utworzeniem mocnych ośrodków regionalnych. Konsolidacja sektora i stworzenie ogólnopolskiego operatora wydaje się być sensownym kierunkiem. Wielu próbowało ten pomysł realizować, ale chyba zabrakło pieniędzy na jego zainicjowanie. Wiele czynników przemawiało za tym, aby poświęcić wiele czasu na analizę tej branży - mówi Rafał Sosna.

Penta wykorzystała moment, w którym właściciele firmy Iglokrak zaczęli myśleć o sprzedaży swojej firmy. - Z kolei nasi obecni partnerzy z firmy Iglotex nie byli zainteresowani sprzedażą swojej firmy. Jednak zdecydowanie podzielają oni nasz pogląd na możliwość zredefiniowania zasad funkcjonowania tej branży, dlatego podjęli z nami współpracę - mówi Rafał Sosna.

Jego zdaniem sposób w jaki Penta wspólnie z Iglotexem będzie integrować funkcje administracyjne, zarządcze, finansowe i operacyjne w nabytych spółkach, będzie miało ogromny wpływ na to jaki wynik osiągnie.

- Na to potrzebujemy trochę czasu. Nie widzę tu problemów, jednak jest masa pracy jest do wykonania, bo mamy wiele organizmów, w których wiele funkcji jest zdublowanych. Występują również w nich cechy unikalne i musimy znaleźć sposób na ich rozprzestrzenienie w całej organizacji - mówi Rafał Sosna.

Jego zdaniem najistotniejsze było zrozumienie patrzenia na branżę przez wszystkich partnerów.

- Naszym głównym partnerem jest spółka Iglotex, jej właściciele i zarząd. Kluczem do realizacji tego projektu jest to, że się rozumiemy, postrzegamy tę branżę w sposób bardzo podobny. Zarządy dobrze się z sobą komunikują na poziomie operacyjnym - mówi Rafał Sosnawa.
Przedstawiciel funduszu twierdzi, że każda kategoria spożywcza może wykreować dodatkową wartość poprzez odpowiednie zarządzanie kategorią.

więcej informacji:

Rafał Sosna RSS ALERT    /    Penta Investments RSS ALERT    /    Iglotex RSS ALERT    /    Iglokrak RSS ALERT    /    mrożone warzywa RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • ktoś 2010-12-30 13:09:53
    No to przeczytaniu i zrozumieniu słów wynika że posypią się głowy, i pamiętaj Panie dyrektorze jeden lub drugi że szkoda kasy na was a strukturze jest was wielu.Wygra kto ??? Ten ...a reszta niech już się zamartwia bo Urząd Pracy nie jest hojny.
  • ktoś 2010-12-30 13:10:05
    No to przeczytaniu i zrozumieniu słów wynika że posypią się głowy, i pamiętaj Panie dyrektorze jeden lub drugi że szkoda kasy na was a strukturze jest was wielu.Wygra kto ??? Ten ...a reszta niech już się zamartwia bo Urząd Pracy nie jest hojny.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.124.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.