Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pepees na WKG 2018: Dla producentów skrobi ziemniaczanej największym rynkiem jest Azja

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2018, 15:37
Pepees na WKG 2018: Dla producentów skrobi ziemniaczanej największym rynkiem jest Azja
Filip Hewelke, dyrektor rozwoju rynków zagranicznych w Pepees SA. Fot. PTWP

Naszymi głównymi rynkami w Europie jest rynek Europy Południowej i rynek byłego bloku wschodniego. A największym rynkiem dla producentów skrobi ziemniaczanej jest Azja - mówił Filip Hewelke, dyrektor rozwoju rynków zagranicznych w Pepees podczas debaty "Polski przemysł spożywczy w Europie i na świecie", która odbyła się w trakcie Wschodniego Kongresu Gospodarczego 2018.

- Jesteśmy obecni na rynku w produkcji skrobi ziemniaczanej i pochodnych dodatków do żywności od ponad 50 lat. W Polsce należymy do liderów w produkcji skrobi ziemniaczanej, maltodekstryny i glukozy krystalicznej. Polska jako producent skrobi ziemniaczanej radzi sobie na świecie bardzo dobrze. Dość powiedzieć, że na dziesięciu największych światowych rynkach skrobi – z wyłączeniem Chin – Polska reprezentowana jest wszędzie i na każdym z tych rynków plasujemy się w ścisłej czołówce - tłumaczył.

Pepees jest obecny również na rynku Unii Europejskiej. - W UE nie doświadczamy problemu protekcjonizmu, może dlatego, że nie jesteśmy producentem wyrobu finalnego półkowego tylko producentem półsurowca. Naszymi głównymi rynkami w Europie jest rynek Europy Południowej, były blok wschodni, w tym Litwa, Łotwa i Estonia – jesteśmy tu hegemonem ze względu na naszą lokalizację w Łomży - dodał.

Tłumaczył, że dla producentów skrobi ziemniaczanej największym rynkiem na świecie, również dla Pepeesu, jest Azja. - Azja daleka czyli Korea, Tajwan, Japonia, Azja Południowo-Wschodnia – muzułmańska – Malezja, Indonezja, Singapur i również Azja Centralna. Ostatnio wzrastającymi rynkami są też rynki Ameryki Łacińskiej - wyliczał.

- Jest jeden rynek na świecie, który traktuje UE bardzo wybiórczo w kwestii taryf celnych – są to Chiny. Podam przykład – dla większości producentów skrobi ziemniaczanej cło nałożone przez Chińczyków wynoszą 56 proc. To jest cło, które jest nie do obejścia, które jest wybitnie cłem ochronnym działającym na rzecz chińskich producentów skrobi na lokalnym rynku. Jest natomiast od tego jeden wyjątek – holenderska grupa producencka cieszy się na rynku chińskim cłem 12-procentowym, co stawia takich producentów jak Pepees i resztę sektora skrobiowego z góry na straconej pozycji - mówił Filip Hewelke, dyrektor rozwoju rynków zagranicznych w Pepees SA.

- Jesteśmy też obecni na rynkach bardzo odległych - w Australii i Nowej Zelandii i na wszystkich tych rynkach radzimy sobie dobrze, wręcz bardzo dobrze, na tyle, na ile pozwala nam nasz wolumen - dodał.

- Jeśli chodzi o polski wolumen skrobiowy, jesteśmy graczem solidnym o jakości nie odbiegającej zupełnie od jakości oferowanej przez naszych zachodnioeuropejskich konkurentów - mówił.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PPSPrzedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 184) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.