Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Podravka: polski rynek produktów pomidorowych rozwija się bardzo dynamicznie

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-06-2008, 13:25
Podravka: polski rynek produktów pomidorowych rozwija się bardzo dynamicznie

W związku z tym koncern Podravka zapowiada inwestycje w kategorie nisko przetworzonych produktów pomidorowych. Przedstawiciele firmy zapowiadają, że jeszcze w tym roku wprowadzą kolejne nowości zaliczane do tej kategorii, w której obecnie Podravka sprzedaje w Polsce przeciery pomidorowe oraz pomidory krojone.

Według danych chorwackiej firmy polski rynek produktów pomidorowych rozwija się bardzo dynamicznie. Spożycie pomidorów w Polsce wynosi obecnie 10 kg rocznie na osobę, a u naszych południowych sąsiadów jest jeszcze większe. Mieszkańcy Włoch i Portugalii sięgają po pomidory prawie 6 razy częściej - roczne spożycie w tych krajach wynosi ok. 55-60 kg na osobę. Natomiast Grecy spożywają pomidory i produkty pomidorowe aż 13 razy częściej niż Polacy (130 kg rocznie na osobę). Pokazuje to perspektywy rozwoju dla tej kategorii produktów.

Zgodnie z tendencją wzrostu konsumpcji i podążania w tej dziedzinie za krajami europejskimi także u nas następuje wzrost spożycia produktów pomidorowych.

Obecnie najbardziej znane i najczęściej wykorzystywane w polskiej kuchni są przetwory pomidorowe takie, jak ketchup i koncentrat pomidorowy. Jednak  z obserwacji firmy Podravka wynika, że nawyki żywieniowe Polaków ewoluują w kierunku produktów nisko przetworzonych, o dużych walorach zdrowotnych i odżywczych. Jest to związane ze wzrostem świadomości krajowych klientów oraz trendem zdrowego stylu życia. -

Naszym zdaniem największy potencjał tkwi w segmencie nisko przetworzonych produktów pomidorowych takich, jak przeciery pomidorowe, pomidory krojone, pomidory bez skórki oraz sosy - mówi Agnieszka Cichewicz, Brand Manager marki Podravka.

To co napędza wzrost spożycia produktów pomidorowych w Polsce, to m.in. rosnące zainteresowanie naszych rodaków kuchniami świata, w tym potrawami, które wykorzystują pomidory i nawiązują do tradycji kulinarnych państw śródziemnomorskich - Chorwacji, Włoch czy Hiszpanii.

Podravka jest firmą chorwacką, znaną przede wszystkim z produkcji spożywczej. Firma posiada w swojej ofercie bardzo szeroką gamę produktów. Ma doświadczenie zarówno w produkcji przetworów mięsnych, dań gotowych, dodatków do potraw, jak i odżywek dla dzieci, słodyczy, herbat oraz napojów. Podravka sprzedaje obecnie swoje produkty w 40 krajach świata i zatrudnia ok. 7400 pracowników. Koncern ma firmy w 17 krajach na całym świecie, a fabryki w 5 krajach - Chorwacji, Słowenii, Czechach, Słowacji i od 2000 roku także w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH