Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Polacy coraz chętniej sięgają po śliwki kalifornijskie

Z badań przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w 2017 r. wynika, że ankietowani coraz bardziej doceniają jakość premium suszonej śliwki z Kalifornii. Wzrasta też pozytywny sposób postrzegania śliwki kalifornijskiej jako owocu o lepszym smaku i dobrej jakości, w stosunku do ceny. Jak pokazują badania z 2017 roku, w oczach ankietowanych Polaków obraz ten się potwierdza, a co więcej, od 2014 roku systematycznie zyskuje na znaczeniu.

Polacy coraz chętniej sięgają po śliwki kalifornijskie
fot. shutterstock

W odpowiedzi na pytanie, jak postrzegana jest śliwka kalifornijska, wysoką ocenę otrzymało właśnie kryterium lepszej jakości. Tu zaobserwowano największą zmianę w nastawieniu. Ankietowani, wskazując na skali od 1 do 10, gdzie 1 to całkowicie się nie zgadzam, a 10 zgadzam się w zupełności, przyznali temu wskaźnikowi średnio 6.63 punktu. Widać tu wyraźny wzrost, w stosunku do 2014 roku, gdzie przeciętna wartość wynosiła 6.27. Podobny skok w percepcji tego suszonego owocu pojawił się przy ocenie wysokiej jakości w odniesieniu do ceny – średnia ocena w 2017 roku to 6.40, a w 2014 roku 6.22. W opinii ankietowanych śliwka kalifornijska jest także coraz bardziej doceniana pod względem lepszego smaku. Tu suszony owoc uzyskał średnią 6.62 w 2017 roku, w stosunku do 6.33 w 2014 roku.

- To kolejne, optymistyczne wyniki, które są dla nas świadectwem, nie tylko skuteczności naszej pracy na rzecz promowania suszonej śliwki z Kalifornii, ale przede wszystkim pozytywnych zmian w świadomości konsumentów i uznania dla produktu wysokiej jakości. Od ponad 4 lat, jako California Prune Board aktywnie działamy na polskim rynku, starając się zaprezentować zalety suszonej śliwki z Kalifornii. Wyniki badań potwierdzają zarówno ogólny trend konsumencki, w którym jakość zyskuje na znaczeniu, jak i fakt, że produkt z Kalifornii jest traktowany z coraz większym uznaniem – komentuje Esther Ritson-Elliott, European Marketing Director, California Prune Board (Europe). 

Najnowsze wyniki badań, przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez naukowców z King’s College London, renomowanego centrum specjalizującego się w zakresie żywienia i prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego, sfinansowane przez California Prune Board, sugerują, że spożywanie nawet mniejszej ilości suszonych śliwek, tj. 80g jako część zróżnicowanej i zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia, skutecznie wpływa na zdrowe funkcjonowanie jelit, a niekoniecznie 100g, jak mówiły poprzednie badania.

California Prune Board działa pod nadzorem Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa i reprezentuje branżę suszonych śliwek z Kalifornii, składającą się z 800 plantatorów śliwek oraz 29 firm konfekcjonujących. Kalifornia jest największym producentem suszonych śliwek na świecie, słynących z najwyższej jakości osiąganej dzięki regionalnym, rygorystycznym technikom zbierania owoców oraz oceny i kontroli. Produkt premium dostarczany jest do 72 krajów na całym świecie, region zapewnia 40 procent światowych dostaw suszonych śliwek oraz 99 procent dostaw w Stanach Zjednoczonych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

śliwka kalifornijska RSS ALERT    /    California Prune Board RSS ALERT    /    suszone śliwki RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • aga 2018-03-12 09:37:15
    \"Polacy coraz chętniej sięgają po śliwki kalifornijskie\"...a po jakie mają sięgać skoro na półkach sklepowych są wyłącznie śliwki kalifornijskie? Śliwki suszone, wędzone pojawiają się na chwilę w sklepach zwykle przed świętami i znikają natychmiast do najbliższych świąt. Jasne, że można je znaleźć w internecie ale nie po prostu w sklepie na zakupach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.18.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.