Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Polacy mają coraz większy apetyt na mrożonki

Rynek mrożonych produktów rośnie w Polsce jak na drożdżach. Polacy kupują rocznie już 92 mln kg mrożonej żywności, przeznaczając na nią około 770 mln zł. Blisko 70 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju używa mrożonych warzyw i owoców do przygotowywania posiłków. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie zakupami spożywczymi w sieci – co piąty konsument kupuje żywność online. Trend sprzedaży produktów spożywczych przez internet oraz rosnąca popularność mrożonek przyczynia się także do powstawania coraz większej ilości e-sklepów oferujących tego typu produkty.

Polacy mają coraz większy apetyt na mrożonki
fot. shutterstock

Na zakupy spożywcze w sieci decyduje się coraz więcej konsumentów. Z raportu Gemius wynika, że co piąty polski e-konsument kupił przez Internet produkty spożywcze, a 27 proc. planuje taki zakup w przyszłości.

Według danych Nielsen, tylko w ciągu ostatniego roku rynek mrożonek powiększył się o 5,8 proc. pod względem wolumenu oraz o 7,4 proc. wartościowo. Co istotne, ten pozytywny trend dotyczy wszystkich rodzajów mrożonek, począwszy od warzyw na patelnię i mieszanek warzywnych, a skończywszy na niszy, jaką są mrożone owoce. Z kolei z danych podawanych przez GUS wynika, że dla firm zatrudniających powyżej 50 osób produkcja mrożonych owoców i orzechów w czerwcu i lipcu 2018 wzrosła o 24 proc. r/r, do rekordowego, jak na ten okres, poziomu 198 tys. ton. Produkcja mrożonych owoców w tych dwóch miesiącach stanowi blisko 50 proc. łącznego jej rocznego wolumenu co sugeruje, że w całym sezonie 2018/19 (liczonym od czerwca do maja) osiągnąć może również rekordowy poziom.

- Mrożenie żywności pozostaje w czołówce najlepszych metod utrwalania żywności ze względu na utrzymanie wysokiej wartości odżywczej w porównaniu do innych metod oraz szybkość i wygodę. Mrożonki są również coraz bardziej popularne również ze względu na zmianę nawyków żywieniowych Polaków, którzy przywiązują dużą uwagę do zdrowego stylu odżywiania. Kupujemy rocznie już blisko 92 mln kg mrożonej żywności, przeznaczając na nią około 770 mln zł. Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy tendencję wzrostową na rynku mrożonek, co świadczy o zainteresowaniu polskich konsumentów tego typu produktami – komentuje Maciej Radziwiłł, CEO w IceFood.pl.

- Mrożenie jest naturalnym sposobem utrwalania żywności, także nikt z nas nie powinien się obawiać mrożonych warzyw i owoców. Mrożonki są idealnym uzupełnieniem naszej diety w okresie jesienno-zimowym, kiedy brakuje sezonowych produktów. Sama dość często sięgam po mrożone warzywa, których zapas robię raz na jakiś czas i wykorzystuje do przygotowania obiadów do pracy, co możecie zauważyć w moich przepisach – komentuje Katarzyna Nowakowska, autorka bloga kuchniabazylii.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mrożonki RSS ALERT    /    IceFood RSS ALERT    /    Maciej Radziwiłł RSS ALERT    /    rynek mrożonek 2018 RSS ALERT    /    rynek mrożonek RSS ALERT    /    rynek mrożonek w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • kierowca 2018-09-11 14:20:06
    kiedyś byłem kkierowcą family frost - oj, to były czasy... fajnie, że mrożonki znów wracają do łask

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.