Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy nadal spożywają za mało owoców, warzyw i soków

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2016, 11:14
Polacy nadal spożywają za mało owoców, warzyw i soków
fot. shutterstock

Zarówno spożycie warzyw, owoców, jak i soków oraz musów z nich otrzymywanych, jest w Polsce dużo niższe niż zalecenia ekspertów. Odpowiedzią na to jest prawidłowa edukacja najmłodszych i uczenie ich dobrych nawyków żywieniowych od przysłowiowej kołyski. Przyczyni się to do wyboru odpowiednio zbilanowanych posiłków i zdrowych przekąsek w przyszłości - zapewniają eksperci.

- Najlepszym przykładem i autorytetem dla dzieci są zazwyczaj rodzice, jednak szkoła, w której dzieci spędzają znaczną część dnia, dzieli z nimi odpowiedzialność za naukę prawidłowego żywienia i wsparcie działań w domowym zaciszu. Nasz program edukacyjny „Soki i musy – witaminy w SMART formie” ma wspierać dzieci w szkole w rozwoju prawidłowych postaw i dokonywaniu dobrych wyborów, które mogą być wzmacniane przez rodziców w domu. Zaowocuje to w przyszłości wybieraniem przez nie zdrowszych posiłków i przekąsek - mówi profesor UW dr hab.Małgorzata Żytko, ekspert programu „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

Jak zapewniają eksperci badania naukowe dowodzą, że dieta uboga w warzywa i owoce to dieta prowadząca do licznych chorób przewlekłych. Mimo iż nie można wyróżnić bezpośredniej zależności pomiędzy konsumpcją konkretnej kategorii warzyw i owoców, a wymienionymi chorobami, to udowodniono, że codzienne spożycie różnorodnych produktów z tej szerokiej grupy zmniejsza ryzyko pojawienia się choroby. - Światowa Organizacja Zdrowia wymieniła niskie spożycie warzyw i owoców, jako jeden z dziesięciu najważniejszych czynników ryzyka zagrażających zdrowiu, dlatego tak ważna jest edukacja dzieci w zakresie prawidłowej i zbilansowanej diety opartej na warzywach i owocach oraz ich przetworach, w tym sokach i musach – zaznacza dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska, Kierownik Pracowni Dietetyki Pediatrycznej Instytutu Pediatrii, UJ CM w Krakowie i ekspert kampanii „Soki i musy – witaminy w smart formie”.

- Program w głównej mierze skupia się na edukacji dzieci w kontekście dobrze zbilansowanej diety, w tym spożywania odpowiedniej ilości warzyw i owoców, które w jednej porcji dziennie mogą zostać zastąpione przez 100 proc. sok lub mus owocowo-warzywny. W ramach programu chcemy zachęcić dzieci do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi oraz obalania powszechnych mitów żywieniowych – komentuje Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Krajowej Unii Producentów Soków, organizatora akcji.

Kampania „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie” jest finansowana z budżetu Unii Europejskiej, Rzeczypospolitej Polskiej oraz ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, stanowiących wraz z wkładem finansowym członków wkład własny KUPS.

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) jest organizacją branżową zrzeszającą producentów soków oraz inne podmioty bezpośrednio współpracujące z branżą sokową. Już od 1993 roku reprezentuje branże w inicjatywach krajowych i unijnych. Współpracuje z instytucjami naukowymi, laboratoriami badawczymi oraz z krajowymi i międzynarodowymi organizacjami branżowymi. Działa również w interesie konsumentów, poprzez powołany Dobrowolny System Kontroli soków i nektarów (DSK), dokładając wszelkich starań w celu stałego zapewnienia wysokiej jakości produktów sokowych. Dodatkowo w swojej działalności KUPS realizuje szereg działań promocyjno-edukacyjnych, propagując prawidłowe nawyki żywieniowe, w tym ideę 5 porcji warzyw i owoców, gdzie jedną z porcji może być szklanka soku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH